4+4 szolgáltatás, ami hatékonnyá teszi a távmunkát
Munkaadói oldalról a távfoglalkoztatás egyik legfontosabb eleme, hogy az alkalmazott otthon is ugyanúgy követni tudja a cég belső folyamatait, mint az irodában ülő kollégái. Az igényre reagálva egyre több szoftver és felhőalapú szolgáltatás jelent meg a piacon. A cégeknek éppen ezért kifejezett érdekük, hogy a dolgozóikat olyan eszközökkel – laptop, okostelefon, mobilinternet – lássák el, amelyekkel könnyedén használhatják ezeket.
A dolgozói hatékonyság növekedését nemcsak azzal érik el a munkaadók, hogy biztosítják a home office lehetőségét, ez ugyanis önmagában még nem elég ahhoz, hogy valaki produktívan dolgozzon. Kívülről sokkal nehezebb belelátni egy-egy aktuális folyamatba, és hiába dolgozik valaki egy projekten az irodában ülő kollégákkal, a megfelelő infrastruktúra nélkül nem lenne eredményes a munkája – éppen ezért vállalati szinten olyan megoldásokra van szükség, amely bárhol és bármikor kapcsolódási pontot nyit a dolgozó számára a munkafolyamat felé.
A Google a cégek barátja is
Az egyik legismertebb és legkönnyebben elérhető összekötő kapoccsá nőtte ki magát a Google több szolgáltatása is. Amellett, hogy a Gmaillel céges (cégnév.hu-s) e-mail címeket is létrehozhatunk, a Gtalk/Hangouts segítségével bármely munkatársunkkal azonnali csevegést folytathatunk, ráadásul már videohívást is kezdeményezhetünk. Emellett számos olyan szolgáltatást ad a cég, mellyel egy-egy vállalkozás mindennapjait könnyíti meg: a Google Calendarral ütemezhetjük saját és munkatársaink/beosztottjaink napirendjét, a Drive-ba pedig feltölthetjük azokat a dokumentumainkat, amelyeket szeretnénk másokkal is megosztani, vagy a többiekkel egyszerre, egy időben szerkeszteni.
Skpye
Valószínűleg keveseknek kell bemutatni a 2011 óta a Microsoft által birtokolt szoftvert. Azok a cégek, amelyek távmunkában foglalkoztatják alkalmazottaikat, a legtöbb esetben a megbeszéléseiket, értekezleteiket is online folytatják le. A videokonferenciák lebonyolítására használt egyik leggyakoribb szoftver jelenleg a Skype, ami éppen ezen a héten tette ingyenessé ezt a funkcióját is.
Asana
Egy vállalat hatékony munkaszervezésében ma már könnyen hátránnyá válhat a céges e-mailezés. Ha egy feltett kérdésre túl sok válasz érkezik, akkor a lényeges információt is jóval nehezebb kiszűrni. A 15 felhasználóig ingyenesen használható Asana épp erre épít, azzal a céllal, hogy minden projekt átlátható és minél hamarabb kész legyen. Az üzenőfalon hagyott bejegyzésekkel bármelyik kollégát elérhetjük; megnézhetjük, hogy aktuálisan milyen elvégzendő feladataink vannak, de azt is, hogy mások éppen mit csinálnak; így otthonról is nyomon követhető, ki milyen projekten dolgozik épp. A feladatok kiosztása pedig hasonló módon történhet.
Teamwork
Az Asanahoz hasonló elven működik a Teamwork nevű szolgáltatás is, amely szintén közös feladatvégzést segíti elő függetlenül attól, hogy otthonról, egy kávézóból, vagy épp az irodából dolgozunk. A Teamwork felhőben tárol minden, a munkához szükséges információt, a kész projekt feltöltéséről pedig értesítőt küld a rendszer mindenkinek, aki az adott témában érintett. Mivel a szolgáltatásnak androidos és iOS alkalmazása is van, ezt a jelzést az okostelefonon is fogadhatják a munkatársak, ezzel téve még hatékonyabbá a munkavégzést. A naptárban beállított eseményekről kérhetünk SMS emlékeztetőt is, így kisebb a kockázat, hogy elfelejtünk egy-egy határidőt.
Smartsheet
A szolgáltatás a táblázatkészítés és a naptári ütemezés lehetőségét ötvözi, az így elkészített ütemtervet pedig bárkivel megoszthatjuk – ráadásul mivel táblagépekről és okostelefonokról is elérhető, a projektek még gördülékenyebbek lehetnek. Az egyes eseményekről kérhetünk emlékeztető értesítést, de csatolhatunk hozzá e-mailt és gyakorlatilag bármilyen más fájlt is. Nagy előnye, hogy a feltöltő határozhatja meg, ki milyen jogosultságokkal rendelkezzen, így könnyen kivédhető, hogy mások véletlenül módosítsák a tervet.