Melyik karórát veszik most a legtöbben?

Mintha csak az előző negyedév statisztikáit olvasnánk: nincs változás az okosórák népszerűségében, ugyanazok a gyártók uralják az élmezőnyt.

  • hvg.hu hvg.hu
Melyik karórát veszik most a legtöbben?

Nem történt nagy változás az elmúlt negyedévben az okosórák piacán: ezt a szegmenst – 17 százalékos piaci részesedéssel – továbbra is az Apple uralja – derül ki az IDC második negyedévre vonatkozó felméréséből. A vezető pozíció hátterében az LTE-képes Apple Watch Series 3 iránti erős kereslet áll. A 17 százalékos részesedés egyébként 4,7 millió eladott okosórát jelent. (Az Apple szerdai bejelentése szerint ez egyúttal azt is jelenti, hogy nem csak az okosórák között a legnépszerűbb az Apple Watch, hanem az aktuálisan piacon lévő mindenféle karórák legkelendőbbje. A vállalat ezt annak apropóján közölte, hogy lehullt a lepel az új Apple-óráról.)

A második hely továbbra is a Xiaomié: a szóban forgó negyedévben 4,1 millió okosórát sikerült eladnia. Legkeresettebbek a Mi Band különféle változatai voltak, illetve a gyerekeknek készült okosórák.

A harmadik hely a Fitbité, bár az értékesítésében folyamatos a csökkenés. A Fitbit Versával sikerült kicsit kibővíteni a felhasználói bázist, és az 1,1 millió eladott darab volt a második legnagyobb számban értékesített egyedi modell.

A negyedik hely a Huaweié, az ötödiken pedig a Garmin áll. A Huawei elsősorban a kínai piacokra fókuszál, és elég jól bejött neki a Honorral való kettős marketingstratégia. A Garminnak sikerült maga mögé utasítania a Samsungot fitneszorientált Vivo-vonulatával (a Vivoactive HR modellt mi is kipróbáltuk) és az új golf-központú Approach S10-zel.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.