szerző:
Gécs Dániel
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A magyar fejlesztésű KofaGO nemcsak a kapcsolódási pontot segít megtalálni a termelők, illetve a vásárlók között, hanem időt és pénzt is spórolhatnak használói. Mindegy, hogy kolbászt vagy almát venne, üsse be, ami kell, az app pedig nyomban mutatja a legközelebbi árust.

A piacon és a közértben vásárlásnak is megvan a maga bája, ám akadnak, aki arra esküsznek, ha közvetlenül a termelőktől szerezhetnek be mindent, amit csak lehet. Egyrészt így általában megspórolható a sorban állás, másfelől jó eséllyel a boltban kínált termékek árához képest olcsóbban lehet megvenni ugyanazt, és biztos, hogy sokkal frissebben.

©

Ez a gondolat, illetve a családi almatermesztés és annak értékesítési folyamata adta a kezdő löketet Csató Csabáéknak KofaGO nevű alkalmazásuk elkészítéséhez. A konkrét ötlet abból indult, hogy termelőként eleve nehezebb új vásárlókra szert tenni, de ez fordítva is igaz: hova és mégis merre induljon az ember, ha úgy dönt, szívesen kipróbálna más paradicsomfajtát is a hipermarketekben kínált változatok közül?

Csató szerint ezen a téren jelent nagy előrelépést a KofaGO. “Olyan értékesítési csatornát hoztunk létre, ahol a termelő közvetlenül a vásárlóval áll kapcsolatban. Így megtakaríthatjuk a felesleges logisztikai többletköltséget és nem mellesleg minimalizálhatjuk az egyébként kidobásra ítélt csomagolóanyagok kiadásait is. Azzal, hogy a nagyáruházak profitját megspóroljuk, olyan extra fedezet keletkezik az eladás folyamán, amiből úgy emelhetjük a termelői árat, hogy közben csökkentjük az eladásit.”

A KofaGO ötlete egyszerűnek tűnik ugyan, ám a megvalósítás mögött hosszú évek fejlesztői munkája áll, főleg mert az alapvető folyamatot több hasznos funkcióval egészítették ki: az app segítségével termelőkre és akár egyetlen árucikkre szűrve is lehet keresni. Pillanatok alatt kiderül, hol kapható a vágyott zöldség vagy gyümölcs, de az árusokat értékelni is lehet, így a szolgáltatás használói első kézből, sallangoktól mentesen tudnak infót szerezni arról, kinél érdemes vásárolni.

Csatóék szerint ötletük azért is korszerűbb, mint az áruházi vásárlás, mert sokan gyakran a boltba belépve szembesülnek azzal, hogy a termék, legyen az tojás, alma vagy répa, többe kerül, mint amire számítottak. A KofaGO viszont nem árul zsákbamacskát, előre jelzi az árcédulát is, így a vásárlók már indulás előtt tudni fogják, mennyit pénzt kérnek majd a termékért. Utóbbi az olyan kellemetlen szituációkat is orvosolja, mint amikor valaki a piacon járva döbben rá, hogy nincs nála elég pénz. Kártyával meg nem tud fizetni.

Az iOS-re és Androidra egyaránt elérhető alkalmazás igazi mutatványa viszont nem ez. Értékesítési csatorna lévén mindkét irányban segít, így a vásárlók mellett maguk az árusok is ugyanakkora győztesei lehetnek a szolgáltatásnak. Az app számukra – klasszikus kifejezéssel élve – megjelenési lehetőséget ad (pontosabban, hogy felkerüljenek a KofaGO térképére), így pedig a hozzájuk vezető is láthatóvá válik a vásárlók előtt. Ingyen három termék bemutatójára és a kapcsolódó információk megjelenítésére van mód. Akkor sincs gond, ha valaki útközben úgy dönt, lehúzza a rolót, az appon belüli stand egy mozdulattal törölhető – és ez tudatható is másokkal.

©

“Az applikáció igazi újdonsága, hogy kifejlesztettünk egy olyan "Location Manager" motort, ami úgy hasonlítja össze egy mozgó és egy fix koordináta pozícióját egymáshoz képest a háttérben, hogy közben semmilyen GPS alapú program nem fut a telefonon” – mondta Csató Csaba, kitérve a KofaGO biztonságosságára.

A mögöttes cégben a menedzsmenttel kapcsolatos feladatokat ellátó Csató arról is beszélt, hogy a projekt részeként rövidesen két, teljesen automata értékesítési pontot állítanak fel nagy forgalmú benzinkutakon, hogy termelők helyben előállított termékeiket ezek, illetve az app segítségével eladásra kínálják. A teszt jelleggel működő automaták kültéri kivitelűek, de hűtött környezetet biztosítanak. “Távlati terv, hogy mind a program segítségével a termelőhöz navigált vásárlók, mind az automatákból létrehozott hálózat által a direkt termelő-vásárló tranzakciók száma elérje azt a szintet, hogy a KofaGO piaci tényezővé váljon” – mondta Csató.

A készítők megfogalmazása szerint szerény financiális lehetőségeikhez mérten – a néhány hete elindított kampányuk eredményeként – napi 10-15 új regisztrálójuk van. Jelenleg befektetőket keresnek a terjeszkedés felgyorsításához.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Nem jár jól az, aki most tart hazafelé a Csepel-szigeten

Nem jár jól az, aki most tart hazafelé a Csepel-szigeten

Pálinkás József csalódott az értelmiségben

Pálinkás József csalódott az értelmiségben

Hihetetlen helyről kerültek elő műanyagból származó adalékanyagok

Hihetetlen helyről kerültek elő műanyagból származó adalékanyagok

Az innovációs minisztérium legfőbb csúsztatásai az MTA-ról

Az innovációs minisztérium legfőbb csúsztatásai az MTA-ról

Dömötör: Alakul a kisnyilasok és szemkilövetők koalíciója

Dömötör: Alakul a kisnyilasok és szemkilövetők koalíciója

Schild Róbertet választották Mekényes polgármesterének

Schild Róbertet választották Mekényes polgármesterének