Balogh Csaba
Balogh Csaba

Továbbra is – és egyre inkább – technológiai vállalatok viszik a pálmát a világ legértékesebb márkáit soroló toplistán.

A brit WPP kreatív ügynökség és leányvállalatainak elemzői szokás szerint megvizsgálták, melyik világmárka mennyit ér. A BrandZ Top 100 lista első helyezettjei szokás szerint nem fognak meglepetést okozni, de azért vannak érdekes változások.

Például ilyen az, hogy a kiskereskedelmi kategóriába sorolt, de azért technológiai élharcosnak is tekinthető Amazon márka értéke egyetlen év alatt 52 százalékkal nőtt, így a vállalat rögtön az első helyre ugrott. Második helyen ezúttal is az Apple található, éppen csak megelőzve a dobogó tetejéről annak harmadik fokára csúszott Google-t.

Az alábbi ábra megmutatja, hogy a három nagy miként váltogatta egymást az első helyen az évek során.

©

A negyedik helyen az éves szinten 25 százalékos márkaérték-növekedést felmutató Microsoft áll, hatodik a picit gyengülő Facebook, nyolcadik helyen a kínai technológiai óriás, a sokat gyengülő Tencent áll, a tizedik pedig az amerikai AT&T telekommunikációs márka.

A lista élén álló tíz cégből hat tisztán technológiai/telekommunikációs vállalat.

©

Érdemes még szót ejteni a listán hátrébb sorolt, de itthon közismert techmárkákról is. A kéthelynyi rontással most 13. helyen álló amerikai IBM 11 százalékos gyengüléssel egyre csak távolodik a top 10-től. Az SAP egy helyet javítva a 16. lett. Az erős hazai érdekeltséggel rendelkező Deutsche Telekom tartja magát a 25. helyen.

©

Jelentős növekedést könyvelhet el (+35%) a 26. PayPal, de még nagyobbat lépett előre a 65 százalékos márkaérték-növekedéssel egy év alatt 27 helyet javító Netflix, ami idén már a 34. lett a rangsorban. Hasonlóan nagy léptekkel jön fel a másik videós mára, a 12 helyet javító, most 39. YouTube. Éppen csak megelőzi a Samsung, ami úgy eshetett meg, hogy a dél-koreai vállalat egy év alatt 6 százalékot és 5 helyet esett vissza.

[Az autógyártók közül csupán egy japán és két német gyártó fért be a legértékesebb 100 márka közé.]

Elképesztőnek nevezhető az Instagram márkaértékének erősödése: a 91. helyről kerültek egy lépésben a 44. helyre. Őket követi a 30 helyet javító Adobe és a 32 hellyel feljebb lépett Salesforce. A lista előkelő első feléből kiemelhető még az egy helyet javítva most 47. Huawei is.

Utóbbi márka értékét valószínűleg nem erősíti majd az amerikai-kínai kereskedelmi háborúban ráosztott címszerep, de ez majd csak a jövő évi toplistában éreztetheti hatását. A háború Huawei-tilalom előtti szakasza ugyanakkor már rányomta bélyegét a száz legnagyobb márka összértékére, hangsúlyozzák az elemzők, az össznövekedés mértéke ugyanis egy év alatt mindössze 7 százalékos volt.

©
©

Figyelmet érdemel még technológiai szempontból a 25 helyet javítva 58. LinkedIn, a 74. helyen nyitó Xiaomi, a 81. helyen a listára kerülő DELL, a 87. helyen debütáló Xbox és a tíz helyet rontva 92 Siemens is.

Ha máskor is tudni szeretne a techmárkák értékéről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nem elérhető egy altatáshoz nélkülözhetetlen injekció Magyarországon

Nem elérhető egy altatáshoz nélkülözhetetlen injekció Magyarországon

Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában

Egyszerre 11 óvónő mondott fel egy újpesti óvodában

Hozzáadott cukor nélküli csokit dob piacra a Nestlé

Hozzáadott cukor nélküli csokit dob piacra a Nestlé

Ilyen autókkal mennek majd az Extreme E-ben: a Himaláján, a Déli-sarkon, az Amazonasnál

Ilyen autókkal mennek majd az Extreme E-ben: a Himaláján, a Déli-sarkon, az Amazonasnál

Könnyebben fogják visszakapni a maradék pénzüket a fesztiválozók a Szigeten

Könnyebben fogják visszakapni a maradék pénzüket a fesztiválozók a Szigeten

Hihetetlen módon próbálják túlélni a klímaváltozást a korallszigetek

Hihetetlen módon próbálják túlélni a klímaváltozást a korallszigetek