Marsi meteoritok elemzése alapján két vízforrás már biztosan található a vörös bolygón.

Az Arizonai Egyetem hold- és bolygókutató laboratóriumában dolgozó Jessica Barnes és kollégái két marsi meteoritot, a Northwest Africa 7034 jelzésű kőzetet, becenevén a Fekete Szépséget, valamint az ALH 84001-et (Allan Hills) vetették alá vegyi analízisnek, hogy feltárják a planéta múltját, beleértve kialakulásának folyamatát és vízkészletének forrását.

A kutatók kétféle hidrogénizotópra fókuszáltak a vizsgálatuk során: a könnyűhidrogénre (prócium) és a nehézhidrogénre (deutérium), ugyanis ezek aránya alapján fel lehet térképezni a kőzetekben található víznyomok eredetét. A szakemberek a Nature Geoscience című folyóiratban ismertették eredményeiket, melyek azt sugallják, hogy a marsi víz két különböző forrásból származik.

A Northwest Africa 7034 jelzésű kőzet