szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Évek óta hasít az online vásárlás a hazai lakosság körében, mára a magyarok 33 százaléka költi a pénzét rendszeresen webáruházakban a Generali Biztosító legújabb felmérése szerint. A tendenciát erősíti a világjárvány okozta bezártság is, azonban nem árt az óvatosság, hiszen a válaszadók 34 százalékát érte már rosszindulatú támadás az online világban.

A járványhelyzet miatt ránkszakadt digitális forradalomból az online világ fosztogatói sem maradnak ki, ezt főleg azoknak érdemes szem előtt tartania, akik rendszeresen költik a pénzüket a neten. Ők nagyjából a hazai aktív lakosság harmadát teszik ki – derül ki a Generali 18-59 éves hazai lakosság körében végzett reprezentatív kutatásából. A leggyakoribb online vásárlók 30 és 39 év közöttiek, közép- és felsőfokú végzettségűek és jellemzően fővárosiak.

Nem túl meglepően minél gyakrabban vásárol valaki online, annál nagyobb eséllyel válik kibertámadás áldozatává. Összességében minden harmadik magyart érte már ilyen jellegű incidens az interneten. A bosszúság mellé sok esetben anyagi kár is társult. Többségüket, az összes megkérdezett 12 százalékát 10 ezer forintnál kisebb összeggel károsították meg, a felhasználók 6 százaléka számolt be arról, hogy 50 ezer forintál nagyobb összeget veszített – közölte a Generali.

Az internetes támadások legnépszerűbb formáját továbbra is a kétes eredetű emailek képviselik, a megkérdezettek 24 százaléka kapott már ilyen kéretlen levelet. Az elmúlt hetekben több vállalat, mások mellett a Kaspersky és a Microsoft is jelezte, hogy a koronavírussal kapcsolatos információéhség nagy lehetőség a bűnözők számára, akik minden eszközt bevetnek, hogy rávegyék a gyanútlan felhasználókat fertőzött linkek megnyitására vagy kártékony mellékletek letöltésére.

[Hatalmas kamu a 107 ezer forintot ígérő adóvisszatérítős levél, amit a "NAV" küldött]

A Generali kutatásában résztvevők 4 százaléka számolt be arról, hogy olyan súlyos támadás érte a gépét, hogy az azon tárolt összes adata elveszett.

A gépükön tárolt adataik közül a magyarok leginkább a banki információkat (85%) és a felhasználóneveket, jelszavakat féltik (82%), ezek után következnek csak a régi családi fotók és egyéb személyes emlékek. A számítógépen tárolt filmek és zenék elvesztésétől a megkérdezettek csupán 32 százaléka tart.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!