szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

9 millió ügyfél adata szivárgott ki, több mint kétezer hitelkártyáról is információkat szereztek a hackerek.

Komoly kibertámadást szenvedett el az EasyJet a napokban: a társaságnál megközelítőleg 9 millió ügyfél/utas adatai szivárogtak ki május 19-én. A vállalat közlése szerint főleg e-mail-címeket és az utazással kapcsolatos információkat loptak a hackerek, de több mint kétezer utas esetében a bankkártyaadatok is illetéktelen kezekbe kerültek.

Az EasyJet szerint arról nem derült ki semmi, hogy pontosan hogyan zajlott a támadás. A biztonsági rést mostanra befoltozták.

A hvg.hu megkereste a brit légitársaságot, hogy megtudjuk,

  • hány magyar utas adatai kerülhettek ki,
  • pontosan milyen adatokról van szó, és
  • hány ember esetében szerezték meg a bankkártyadatokat.

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy értesültek-e arról, hogy valamelyik utast további károk érték, tettek-e feljelentést az ügyben, és hogyan védekeznek a jövőben támadások ellen.

Az EasyJet azt írta,

folyamatban van az ügyfelek azonosítása, a napokban kapcsolatba is léptek az érintettekkel, legkésőbb május 26-áig mindenkivel felveszik a kapcsolatot. Több olvasónk is megerősítette, hogy e-mailben tájékoztatták őket a fejleményekről.

Ha egy utas nem kap, vagy kapott ilyen levelet a légitársaságtól, akkor nem fértek hozzá az adataihoz.

Elismerték ugyanakkor, hogy 2208 ember esetében a hackerek megkaparintották a hitelkártyaadatokat, velük is kapcsolatba léptek már.

Az EasyJetnek nincs tudomása arról, hogy a kibertámadások során megszerzett adatokkal bárki visszaélt volna.

A légitársaság azt írta, nem nyújtanak kompenzációt az esetleges károk miatt, a jogi lépésekre vonatkozó kérdésünket pedig elhárították.

Azért, hogy a jövőben ilyen eset ne forduljon elő, az EasyJet megerősíti a biztonsági rendszerét, és az ügyfelek adatainak védelmét – közölte a légitársaság.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Minden harmadik magyart ért kibertámadás, többekről 50 ezer forintnál is többet húztak le

Évek óta hasít az online vásárlás a hazai lakosság körében, mára a magyarok 33 százaléka költi a pénzét rendszeresen webáruházakban a Generali Biztosító legújabb felmérése szerint. A tendenciát erősíti a világjárvány okozta bezártság is, azonban nem árt az óvatosság, hiszen a válaszadók 34 százalékát érte már rosszindulatú támadás az online világban.