szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jót tesz a Sony játékos divíziójában elkönyvelt bevételeknek a koronavírus-járvány. A karantén első időszakáról most közölt adatok szerint rendesen felpörgött a kereslet a PlayStation 4-re készült játékokra.

A Sony pénzügyi jelentése szerint 2020 második negyedévében összesen 91 millió PS4-es játékot adtak el, ami az előző év azonos időszakához képest mintegy 83 százalékos növekedést jelent.

[A Sony megmutatta, miről lesznek felismerhetők a PlayStation 5 játékai]

A játékok 74 százalékát online vásárolták meg a rajongók az elmúlt három hónapban. Ez annak fényében nem túl meglepő, hogy a koronavírus-járvány miatt sokan kényszerültek otthonjaikban maradni, így ez volt a legkézenfekvőbb megoldás.

Eközben a többjátékos módot és egyéb online funkciókat kínáló PS Plus szolgáltatás már 44,9 millió előfizetővel dicsekedhet. Az év első negyedévében még csak 41,5 milliós volt a tábor.

Flickr/Faru Santos

A PS4 konzolok értékesítésén már jobban meglátszódik, hogy jön a PS5. Az elmúlt három hónapban 1,9 millió darabot adtak el, ami ugyan több az első negyedévben produkált 1,4 milliós számnál, ám az előző év azonos időszakához képest (3,2 millió darab) jelentős visszaesés.

A koronavírus-járvány alatt a Sony játékdivíziójának kasszája is nagyobb lett. Három hónap alatt mintegy 5,7 milliárd dollár árbevételt könyvelhettek el, ami 2019 második negyedévéhez képest (4,3 milliárd dollár) szintén jobb eredmény.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!