szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy francia törvénynek köszönhetik a vásárlók, hogy vége az amerikai cég mismásolásának.

Az Apple több tekintetben is úttörőnek és élenjárónak számít a fogyasztói elektronikában – most éppen a világ vezető okostelefongyártója –, ám eközben kritikusai körében arról is hírhedt, hogy kifejezetten nehéz szervizelni az általa gyártott eszközöket. Hogy ez tényleg így van-e, illetve hogy mennyire, arról eddig megoszlottak a vélemények. Ennek vet véget az a francia szabályozás, amely a fogyasztók védelmében arra kötelezi a gyártókat, hogy közöljék kütyüjeik úgynevezett javíthatósági mutatóját – írja a MacGeneration szakportál.

Ez egy tizes skálán mutatja meg, hogy mennyire egyszerű vagy nehéz szétszerelni az adott készüléket, mennyire beszerezhetők és mennyibe kerülnek a pótalkatrészek stb. Az iPhone 12 okostelefon például 6 pontot kapott, az eggyel korábbi, 11-es számú generáció pedig csak négy és felet. A MacBook laptopok különféle modelljei 5,6 és 7 pont között teljesítettek. Összehasonlításul: az Asus legjobban teljesítő noteszgépei 7,3-as osztályzatot kaptak, a Xiaomi Redmi Note 9T5G okostelefon pedig például 7,1-et.

Franciaországban felmérések szerint az elektronikai eszközöknek csak a 40 százalékát javítják meg, ha elromlanak, a 60 százalékot lecserélik. A cél viszont az, hogy ez az arány öt éven belül megforduljon. Az új szabályozás ezt célozza, 2022-től büntetni is fogják az ellene vétőket.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!