Bár vannak, akik az innováció hiányával vádolják az Apple-t (közöttük is talán a Samsung a leghangosabban), valamiért mégis folyamatosan a népszerűség csúcsán állnak a vállalat eszközei, ami azért innováció nélkül nehezen volna megvalósítható.
Az innovációba vetett hitet számok is igazolják: a Finbold adatai alapján az Apple az elmúlt öt évben közel 100 milliárd dollárt költött termékinnovációra. 2018-ban 14,24 milliárd dollárt fordított kutatásra és fejlesztésre, ebben az évben viszont már 26,25 milliárd dollárt, ami 84,33 százalékos növekedést jelent.
Az Apple reakciója a jelenlegi gazdasági válságra bepillantást enged abba, hogy miként értékeli a vállalat a kutatás-fejlesztési részleget, miközben felfüggesztette a munkaerő-felvételt. A vállalatnak jelenleg óriási ellátásilánc-problémával kell szembesülnie a Kínában tapasztalható Covid-lezárások miatt, amelyek hátráltatják a termelést beszállítója, a Foxconn kulcsfontosságú létesítményében. Érthető tehát, ha Redmondban fontolóra veszik, hogy a gyártás jelentős részét olyan országokba helyezik át, mint India vagy Vietnam.
„A vállalat fenntartja, hogy a kutatásra és fejlesztésre fordított kiadások célja a felhasználói élmény javítása és a cég termékeinek és szolgáltatásainak megkülönböztetése a piacon. Ebben az esetben az Apple a tökéletesítés kíméletlen útján haladt, ami a termékek jobb verzióinak kiadásához vezetett” – áll a közleményben. Figyelemre méltó, hogy a 2022-es kiadások annak ellenére emelkedtek, hogy a gazdaság továbbra is szenved a magas inflációtól és a kamatemelések veszélyétől.