szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az elektromos kerékpárok egyik legnagyobb problémáját oldja meg a francia Pi Pop: akkumulátor helyett szuperkondenzátort használt, így nem kell tölteni, menet közben nyeri az energiát, amit aztán fel lehet használni.

Az elektromos kerékpárok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, köszönhetően annak, hogy sokat segíthetnek a pedálozásban – de eközben nekünk is tekernünk kell, elvégre ezek nem arra vannak tervezve, hogy önállóan, csak a villanymotorra támaszkodva tegyenek meg nagy távokat.

Azonban, mivel ezek is akkumulátorral működnek, bizony le is tudnak merülni – és ha megfeledkezünk a feltöltésükről indulás előtt, duplán kitolunk magunkkal, lévén a telepek miatt eleve nehezebb kerékpárt kell lábbal hajtanunk, mintha egy hagyományos kétkerekűvel indultunk volna el.

De mi lenne, ha úgy lehetne egy e-kerékpárunk, hogy abban a hagyományos értelemben vett akkumulátor egyáltalán nincs?

Pontosan ezt tudja a Pi-Pop nevű cég e-kerékpárja, de természetesen nem varázslat hajtja, hanem egy szuperkondenzátor. Ez pedig a pedálozásból, lejtmenetekből és a fékezés során keletkező energiából nyeri az elektromosságot. Az Alföldön tehát kevésbé hatékony, mint a hegyi terepeken.

Az alábbi ábra remekül ábrázolja a működési elvet: ugyanazon a terepen a felső példa egy hagyományos, akkumulátoros e-kerékpár töltöttségi szintjén mutatja (ezt indulás előtt és érkezéskor is tölteni kell, lévén folyamatosan merül; az alsó, szuperkondenzátoros megoldást már indulás előtt sem kell tölteni, a haladás során, a lejtmenetekben nyeri az energiát).

Pi Pop

A gyártó nem kezdő a területen, a harmadik e-kerékpár-generációját szállítja. Az ígéret szerint a szuperkondenzátor tartós is, 10-15 évet bír, és a kétkerekűt újrahasznosítható anyagokból készítették, és férfi, valamint női vázzal is rendelhető.

A modern technológiának azonban ára van: egy ilyen kerékpárért 2450 eurót, azaz körülbelül 950 000 forintot kérnek.

Ezzel a kütyüvel 30 mp alatt elektromos biciklivé alakítható egy hagyományos kerékpár

Gyártója szerint az adapter maximális üzemmódban nagyjából 30 kilométerre biztosít pótmeghajtást.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!