Melyik lehet a világ leggyönyörűbb játéka? Valami olyan, ami elképesztő látványt varázsol a képernyőre, olyannyira, hogy sokszor elfeledkezünk magáról a játékról, és csak bámuljuk a varázslatos grafikát? A legtöbb fanatikus játékos ilyenkor rávágja, hogy „Crysis”, ami azonban nem teljesen igaz.
A Crysis és hasonló „techdemók” ugyanis valóban a legfejlettebbek, a legnagyobb felbontású textúrákat, tesszalációt és shader-hegyeket vonultatnak fel, a végeredmény azonban nem szép, vagy lélegzetelállító, inkább csak élethű. Nem így a független fejlesztésű Trine! Már az első rész is olyan csodálatos képi világgal rendelkezett, hogy még Totalhalibut álla is leesett. Ezzel nem volt egyedül, a játékból ugyanis több mint egymillió darabot adott el a Frozenbyte, ez a mennyiség egy független fejlesztésű játék esetében igen impozáns. Most végre megérkezett a második rész is, ha lehet még szebb és gyönyörűbb, mint az előző, ezzel is bizonyítva, hogy nem kell mindig „háromdés-lövöldözős-jaj-de-élethű” játékot fejleszteni. Lehet nagyot alkotni a platformjátékok területén i, hiszen a grafike mellett a TRine ráadásul egy remek, kooperatív multiplayer móddal és szuper fizikával rendelkező játék.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.