szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Airbus három németországi üzemében csütörtökön többezer dolgozó tüntetett amiatt, hogy a cég az átalakítás örve alatt eladja vagy bezárja vareli és laupheimi üzemeit. A nordenhami üzem működtetésére partnert keres az Airbus.

Az ágazati IG Metall szakszervezeti szövetség adatai szerint Varelben és Nordenhamban 2-2 ezren vettek részt a tiltakozó akcióban, Laupheimben néhány százan. Szakszervezeti tisztviselők megkérdőjelezik az üzemeladások
gazdasági hasznát. Az Airbus Toulouse-i főhadiszállásán a jövő héten találkozik a német kancellár és a francia elnök, hogy az Airbus jövőjéről tárgyaljanak.
   
Időközben csütörtökön elkészült az Airbus utolsó A300-as modellje, a géptípus megszűnő gyártásával az európai repülés történetének egy korszaka ér véget. Az A300-as - amelynek utolsó példányát a FedEx Corp. veszi meg - 1969-ben indult világhódító útjára, gyakorlatilag az első gép volt, amelyet az Airbus maga tervezett, és az első, két hajtóművel működő, nagyterű gép. Az A300-301-es gépcsaládból összesen 821-et adtak el, ebből 710
jelenleg is repül.
                      
Az Airbus, Power-8 elnevezésű szanálási terve értelmében a következő négy évben ötezer állományi dolgozó és ötezer szerződéses alkalmazott elbocsátását tervezi. Országonkénti bontásban: Franciaországból mintegy 4300, Németországból 3700, Nagy-Britanniából 1600, Spanyolországból 400 fő kényszerül távozni  az Airbus üzemekből. Az Airbus jelenleg 56 ezer embert foglalkoztat, ebből 22 ezret Franciaországban és 21 ezret Németországban, a fő termelőhelyeken; 5 ezres állományi elbocsátás 9 százalékot meghaladó
leépítést jelent.
 

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Az Aeroflot az Airbus mellett döntött

Orosz sajtójelentések szerint nem csak az dőlt el, hogy az Aeroflot orosz légitársaság 22 Airbus A350-es gépet vásárol, hanem 10 gépet lízingel is a nyugat-európai repülőgépgyártó A330-200 jelzésű modelljeiből.