szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Alá is írtak egy többéves tervet arról, hogyan működne együtt Olaszország és Kína.

Bő egy évvel azután, hogy Olaszország bejelentette, kilép az Új Selyemút kínai gazdasági kezdeményezésből, Giorgia Meloni Pekingbe utazott, ugyanis az olasz miniszterelnök szeretné újjáépíteni a kapcsolatot Kínával – írja a BBC.

Ennek bizonyítékaként ötnapos látogatásának kezdetén találkozott is Li Csiang kínai miniszterelnökkel, és aláírtak egy, a két ország közötti gazdasági együttműködés megerősítését célzó hároméves tervet. Amellett, hogy szorosabb lenne az együttműködés a megújuló energiaforrások és az elektromos járművek terén, Li Csiang hivatalos nyilatkozata szerint a hajógyártás, az űrkutatás és mesterséges intelligencia is kiemelt területnek számít majd.

A mostani látogatás előtt is voltak már jelei annak, hogy a két ország között nem romlott meg a viszony, az Olaszország és Kína közötti kereskedelemi mérleg tavaly elérte a 66,8 milliárd eurót, amivel Kína az Egyesült Államok után Olaszország legnagyobb nem uniós kereskedelmi partnerévé vált. És mint a Euronews írja, az olasz Fiatot is magában foglaló járműipari konszern, a Stellantis májusban bejelentette, hogy közös vállalatot alapított egy kínai elektromos járműveket gyártó startuppal, a Leapmotorral, hogy megkezdjék az elektromos autók értékesítését Európában.

Mindeközben Olaszország tavaly megakadályozta, hogy egy kínai állami tulajdonú vállalat átvegye a Pirelli gumiabroncsgyártó óriásvállalat irányítását, illetve Róma is támogatta azon uniós terveket, amely szerint büntetővámot is vetnének ki a Kínából importált elektromos járművekre.

Öngólt rúghat az EU a kínai e-autók áradata ellen épülő nagy vámfallal

Az olcsó kínai elektromos autók elé útakadályokat állított az EU, ám azokat az unión belüli gyártással ki lehet kerülni, ahogy a BYD is teszi.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!