Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
A környezettudatos utasok menthetik meg a tömegközlekedést
Valósággal sokkolta a francia városok vezetőit az a jelentés, melyet most tettek közzé arról, ki hogyan látja a tömegközlekedés jövőjét. Eddig ugyanis a metró, a villamos és a busz irányába akarták terelni a francia polgárokat mondván a városok nem bírnak el ilyen nagy autóforgalmat.
A tömegközlekedés utazóközönsége inkább gyalogol, biciklizik vagy autóval közlekedik, de nem választja a metrót vagy az autóbuszt, illetve a villamost. Ez van most a járvány második hullámának idején, amikor a fertőzöttek száma meghaladta a 2 milliót, a halottaké pedig a 45 ezret Franciaországban.
Ha nem tömegközlekedés, akkor micsoda?
A megkérdeztek 16%-a visszatérne az autóhoz annak ellenére, hogy a forgalmi dugók meghosszabbítják a közlekedés időtartamát. 2% motorral érne a célpontjához. 19% a gyaloglást választja, 8% a biciklizést és 2% a rollert.
Ha minden harmadik utas eltűnik a tömegközlekedésből, akkor ki finanszírozza a rendszert? Erre a fogós kérdésre jelenleg nincsen válasz. Pedig szeptemberben és októberben, amikor viszonylag normálisak voltak az állapotok, már kiderült, hogy az utazóközönségnek csak a 60-80%-a tért vissza - írja a Le Monde.
Az első elzárás idején 2 milliárd eurót veszített a tömegközlekedés Franciaországban. Ha 30%-kal csökken az utazóközönség, akkor ennek komoly pénzügyi következménye lenne olyan cégek számára, amelyek amúgy is gyengélkednek.
Mi lesz a buszsávokkal?
Ha megnő a kerékpárosok száma, akkor lassul a tömegközlekedés. Ha az emberek visszatérnek az autózáshoz, akkor megint órákat lehet a dugókban üldögélni - fejtegeti a Transdev tömegközlekedési cég főnöke. Aki ki is számolta, ha csak 10%-kal csökken a metró és a gyorsvasutak utazóközönsége a párizsi övezetben, akkor csúcsforgalom idején 40-80%-kal több autó araszolgatna a forgalomban.
A jelentés szerint az utazóközönség 13%-a a jövőben gyakrabban kíván tömegközlekedési eszközt használni a járvány után. Miért? Nemcsak azért, mert gyorsabban jut el a céljához, hanem mert tisztában van azzal: ezzel kíméli a környezetet. A jelentés számokkal is szolgál: 60-szor kisebb így a szén-dioxid-kibocsátás, mint akkor, ha mindenki magányosan autózik a célja felé Franciaország városaiban.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.