Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport ultrahang segítségével érte el, hogy az elektromos áram szikrája arra induljon meg, amerre ők szeretnék.","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport ultrahang segítségével érte el, hogy az elektromos áram szikrája arra induljon meg, amerre...","id":"20250218_elektromos-aram-ultrahang-szikra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd.jpg","index":0,"item":"77869a9a-66e9-4815-97a6-d2e2dfcc39d1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_elektromos-aram-ultrahang-szikra","timestamp":"2025. február. 18. 20:03","title":"Rájöttek, hogyan lehet az áramot vezeték nélkül elvezetni a levegőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9e1efcf-759a-4105-b4bb-3db3b2b337d3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A GTi-jelvényt nem viseli egy ideje egyetlen modelljük sem. ","shortLead":"A GTi-jelvényt nem viseli egy ideje egyetlen modelljük sem. ","id":"20250218_Peugeot-uj-fonoke-nyitott-a-208-GTi-ujjaelesztesere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9e1efcf-759a-4105-b4bb-3db3b2b337d3.jpg","index":0,"item":"6b47b655-12b3-4fa0-99f4-6d112c75d1fc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250218_Peugeot-uj-fonoke-nyitott-a-208-GTi-ujjaelesztesere","timestamp":"2025. február. 18. 20:20","title":"Peugeot új főnöke nyitott a 208 GTi újjáélesztésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b07754f1-8627-4f57-bb34-a3454fc23016","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ők voltak a palesztin szervezet legfiatalabb túszai. ","shortLead":"Ők voltak a palesztin szervezet legfiatalabb túszai. ","id":"20250218_A-Hamasz-hamarosan-atadja-negy-tusz-koztuk-ket-gyermek-holttestet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b07754f1-8627-4f57-bb34-a3454fc23016.jpg","index":0,"item":"5c91971c-833e-443c-ad35-c128ff071652","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_A-Hamasz-hamarosan-atadja-negy-tusz-koztuk-ket-gyermek-holttestet","timestamp":"2025. február. 18. 19:19","title":"A Hamász átadja négy túsz, köztük két gyermek holttestét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07abc0fc-d669-4ac3-bf34-26fc466c0d65","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"A miniszterelnök azt mondta, ahhoz, hogy talpra álljon Európa gazdasága, sürgősen létre kell hozni egy európai tőkepiacot. Csak azt nem tette hozzá, hogy éppen ő az, aki hátráltatja és támadja az ahhoz szükséges egységet és nemzetek feletti pénzügyi rendszert.","shortLead":"A miniszterelnök azt mondta, ahhoz, hogy talpra álljon Európa gazdasága, sürgősen létre kell hozni egy európai...","id":"20250217_Orban-Viktor-tokepiaci-unio-eu-befektetesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07abc0fc-d669-4ac3-bf34-26fc466c0d65.jpg","index":0,"item":"1af0cf53-0793-43a3-869a-7eda8e2398b5","keywords":null,"link":"/360/20250217_Orban-Viktor-tokepiaci-unio-eu-befektetesek","timestamp":"2025. február. 17. 10:00","title":"Orbán Viktor egy mondatban tudta megcáfolni saját politikájának értelmét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7cf43d6-3b7a-4b91-8f85-956840a21e0c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sertések életük során akár hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat, ezt a tudást igyekszik megérteni egy kutatócsapat. A cél, hogy emberek is képesek legyenek erre.","shortLead":"A sertések életük során akár hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat, ezt a tudást igyekszik megérteni...","id":"20250218_fogak-ujranovesztese-sertesek-kiserlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7cf43d6-3b7a-4b91-8f85-956840a21e0c.jpg","index":0,"item":"f4661238-3f6a-444a-aa6f-103546425d42","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_fogak-ujranovesztese-sertesek-kiserlet","timestamp":"2025. február. 18. 09:03","title":"Életük során hatszor is újra tudják növeszteni a fogaikat: egy sertésnyi lépéssel közelebb került az emberiség a foggondok megoldásához","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"52e27d5a-bfbc-4085-9ce7-e47e5e68d3db","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az alábbi árak a jellemzőek. ","shortLead":"Az alábbi árak a jellemzőek. ","id":"20250217_Uzemanyagarak-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/52e27d5a-bfbc-4085-9ce7-e47e5e68d3db.jpg","index":0,"item":"28c6d123-fdaa-45f7-bb20-6ccddc054768","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Uzemanyagarak-februar","timestamp":"2025. február. 17. 11:44","title":"A hét végi árcsökkenés után most nem jön újabb a benzinkutatokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c047f4b-e304-45b4-ae12-f2cfb311a317","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Kisebb csodának számít, hogy nem szenvedett komolyabb sérülést egyetlen családtag sem.","shortLead":"Kisebb csodának számít, hogy nem szenvedett komolyabb sérülést egyetlen családtag sem.","id":"20250217_Sajat-testukkel-vedtek-gyerekeiket-a-Tatraban-rajuk-tamado-medvetol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c047f4b-e304-45b4-ae12-f2cfb311a317.jpg","index":0,"item":"9b931b16-3284-4e11-8e18-bde5dbc28409","keywords":null,"link":"/elet/20250217_Sajat-testukkel-vedtek-gyerekeiket-a-Tatraban-rajuk-tamado-medvetol","timestamp":"2025. február. 17. 13:37","title":"Saját testükkel védték gyerekeiket a Tátrában rájuk támadó medvétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e93bb655-3bb7-4615-9445-097841f0e5dd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ha nem fektetnek be, ha nem erősek, akkor gyerekként fogják kezelni – fogalmazta meg súlyos kritikáját Armin Papperger.","shortLead":"Ha nem fektetnek be, ha nem erősek, akkor gyerekként fogják kezelni – fogalmazta meg súlyos kritikáját Armin Papperger.","id":"20250218_Rheinmetall-vezer-europa-gyerekek-asztala-ukrajnai-rendezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e93bb655-3bb7-4615-9445-097841f0e5dd.jpg","index":0,"item":"abbefc02-c52f-41de-bac5-5240f07c747b","keywords":null,"link":"/kkv/20250218_Rheinmetall-vezer-europa-gyerekek-asztala-ukrajnai-rendezes","timestamp":"2025. február. 18. 10:13","title":"Rheinmetall-vezér: Nem csoda, hogy Európát a gyerekek asztalához ültette az USA és Oroszország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Duplateszten a Skoda Fabia kombi: dízel vs. benzines
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
A benzinessel kezdtem a tesztet. Érdekes módon az első indításra dízeles morgás jött a csehek közepes Otto-motorjából. A hangos motor elcsendesedik, ha kellőképen bemelegedett, üzemi hőmérsékleten hangtalan, erős gyorsításkor erőltetetten zajos. Az 1,2-es háromhengereshez még nem volt szerencsém, igaz nem is vagyok kíváncsi rá, félek, hogy nem tetszene.
Az egynégyes 16 szelepes erőforrás nem a dinamizmusáról és a lendületéről híres, hanem inkább a tartósságáról és a takarékosságáról. Bár ez utóbbi viszonylagos, mert, mint az a későbbiekben kiderül, többet kért a kútnál, mint amennyire számítottam.
Ezzel szemben a dízel felettébb takarékos volt, de durva dízelhangja végig nagyon zavart. Az erősebbik háromhengeres 80 lóerőt mozgósított, de inkább nem kértem meg rá, a hangorkán elnyomta az utólag beépített Sony magnó minden próbálkozását, hogy hallhatóan adja a rádióműsort. Kigyorsításoknál azonban érezni lehetett nyomatékfölényét, ebben az összevetésben a hat lóerő differencia nem képes versenyezni a 22 Newtonméterrel. A dízel nyomaték-maximumát már 1600-as fordulaton leadja, a benzinest 3800-as fordulatig kell pörgetni. Ötösben előnyben van a benzines, alacsonyabb fordulaton is rázásmentesen fut, a dízel a lassulást nem bírja, furcsa hangokat hallat és könyörög az alacsonyabb fokozatba kapcsolásért. Ha fokozott iramban haladunk befelé a hatos úton, valósággal a túlélésre játszunk, padlóig kell nyomni a gázt, a váltót pedig olyan ritmusban toljuk, mint egy pályaversenyen.
Lomhasága ellenére a Fabiát jó vezetni, áttekinthető, és ha lassan is közlekedünk vele, biztonságosan és magabiztosan célba visz. Ára skodásan magas, de szerencsére a hazai kereskedések akciózásainak révén ismét népautó lehet, bár az előző széria sikerét valószínűleg nem fogja megismételni. Nem azért, mert nem olyan jó autó, sőt: jobb és nagyobb, mint az elődje, az autópiac kínálata azonban bővült, sokan tudják már azt a minőséget, amit a Skodától megszokhattunk.
A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.