szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jóideje hallani arról, hogy a Bugatti további tuningolás, élesítés helyett egy új modellel leváltja a korona ékkövének számító Veyront, jókora csúszásra lehet azonban számítani, ugyanis a nagy elődből egy jelentősebb tételt még el kellene adnia a molsheimi gyártónak.

A Bugatti 2006-ban dobta piacra a közúti autózás csúcsaként jegyzett Veyront: a kupé változatból 300 példányt terveztek, amelynek utolsó példányát 2011-ben értékesítették, készült azonban két nyitható tetejű változat, a Grand Sport és a Grand Sport Vitesse is, amelyekből összesen 150 darabot kívántak forgalomba hozni. Tavaly decemberben arról számolt be a VW égisze alatt működő gyártó, hogy elkelt négyszázadik példány, a Bloomberg friss értesülései szerint pedig 40 darab értékesítése még mindig várat magára.

A készlet – amelyet nem a szó szoros értelmében kell venni, a Veyronokat ugyanis csak megrendelésre gyártják - értéke a lap szerint 62,5 millió euró. A gyártó szeretné felpörgetni az értékesítést, ezért teszteket szerveznek az Egyesült Államok több részén, ahová potenciális vevőjelölteket hívnak meg. „Elvisszük az autót azoknak, akik még soha nem álltak kapcsolatban velünk, de már hallottak, olvastak az autóról és érdeklődnek iránta” – nyilatkozta a Bugatti észak-amerikai értékesítési igazgatója, John Hill.

Bugatti Veyron Jean Bugatti
Bugatti

A fennmaradó készlet kiárusítása gyaníthatóan felpörgetné az eseményeket a Bugatti körül és a gyártó hamarabb rukkolhatna elő az utóddal, amely Wolfgang Schreiber vezérigazgató korábbi tájékoztatása szerint „újradefiniálja majd a mércéket”. Schreiber rendszerint titkolózik az újdonság érkezésének várható idejével kapcsolatban, Hill azonban az Autoblognak nyilatkozva kerek-perec kijelentette: előfordulhat, hogy a nagy előd esetleges kiárusítása esetén is éveket kell várni az utódra…

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!