Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"92775b30-2354-4e2d-b1a3-fb185b2e9630","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA minden előzetes jelzés nélkül küldte el 23 tudósát annak érdekében, hogy megfeleljen a Trump-kormány racionalizálásra vonatkozó törekvésének. Az NASA dolgozói úgy vélik, a szervezet épp most veszítette el a stratégiai tervezés képességét, és többé már nem lesz olyan tudományos műhely, mint eddig volt.","shortLead":"A NASA minden előzetes jelzés nélkül küldte el 23 tudósát annak érdekében, hogy megfeleljen a Trump-kormány...","id":"20250312_nasa-elbocsatas-tudosok-donald-trump-elon-musk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92775b30-2354-4e2d-b1a3-fb185b2e9630.jpg","index":0,"item":"ca3d01b9-663d-4693-a57a-d1ae290527fb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250312_nasa-elbocsatas-tudosok-donald-trump-elon-musk","timestamp":"2025. március. 12. 11:03","title":"Tömeges leépítés kezdődött a NASA-nál – ugyanaz a Trump kérte, aki közben a Marsra is eljuttatná az embert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"734c3d74-d6f3-4a5d-9b08-9ceb7f05cf1a","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Különös dolgok történtek Magyar Péter nevével az Európai Parlamentben. Egy olyan dokumentumra került rá a neve, amelyet nem támogatott, a Fidesz azonban “kiszúrta” az előterjesztést. Az ügy miatt EP-vizsgálat várható, az sem kizárt, hogy valaki belenyúlt az Európai Parlament informatikai rendszerébe.","shortLead":"Különös dolgok történtek Magyar Péter nevével az Európai Parlamentben. Egy olyan dokumentumra került rá a neve, amelyet...","id":"20250312_europai-parlament_magyar-peter_fidesz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/734c3d74-d6f3-4a5d-9b08-9ceb7f05cf1a.jpg","index":0,"item":"bf016aaa-ad76-4fc8-bfcb-87d8e43800b0","keywords":null,"link":"/eurologus/20250312_europai-parlament_magyar-peter_fidesz-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 16:51","title":"Egyre furcsább az egész történet, ami az Európai Parlamentben megesett Magyar Péterrel: eddig még csak példa sem volt ilyesmire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd81b1-b361-4ca6-9ba8-2f4688498e93","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Mit tegyen a feleség, ha már nem úgy kívánja a férjét? Erről is szól a francia párkapcsolatok szakértője, Emmanuel Mouret új filmje. A szívspecialista rendezővel Párizsban beszélgettünk – egyebek mellett Jacques Becker és Max Ophüls zsenialitásáról.","shortLead":"Mit tegyen a feleség, ha már nem úgy kívánja a férjét? Erről is szól a francia párkapcsolatok szakértője, Emmanuel...","id":"20250312_A-politika-a-haloszobaban-kezdodik-mozikban-Baratnok-Emmanuel-Mouret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd81b1-b361-4ca6-9ba8-2f4688498e93.jpg","index":0,"item":"a1828229-fac8-4c81-83bd-c85623acecaa","keywords":null,"link":"/kultura/20250312_A-politika-a-haloszobaban-kezdodik-mozikban-Baratnok-Emmanuel-Mouret","timestamp":"2025. március. 12. 16:01","title":"„A politika a hálószobában kezdődik” – mozikban a franciásan pikáns Barátnők, a rendezővel beszélgettünk ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c8e1c657-94d7-444e-969d-c835c96510a2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A magyar rendszer viszonylag szigorú az EU-ban, Németországban például jelenleg lényegében örökre szól a jogosítvány.","shortLead":"A magyar rendszer viszonylag szigorú az EU-ban, Németországban például jelenleg lényegében örökre szól a jogosítvány.","id":"20250312_Megint-elokerult-hogy-ujra-vizsgazzanak-autovezetesbol-a-70-ev-felettiek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c8e1c657-94d7-444e-969d-c835c96510a2.jpg","index":0,"item":"5ae38153-e4d6-4c01-95d3-5a6800bc8565","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_Megint-elokerult-hogy-ujra-vizsgazzanak-autovezetesbol-a-70-ev-felettiek","timestamp":"2025. március. 12. 12:24","title":"Megint előkerült, hogy újra vizsgázzanak autóvezetésből a 70 év felettiek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e9abcc2-718d-4f0a-9a35-f3341830b4c2","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A Barcelona, az Inter és a Bayern München kettős győzelemmel jutott tovább.","shortLead":"A Barcelona, az Inter és a Bayern München kettős győzelemmel jutott tovább.","id":"20250311_bajnokok-ligaja-nyolcaddonto-visszavago-osszefoglalo-liverpool-psg-barcelona-inter-bayern-munchen-bayer-leverkusen-benfica-feyenoord-tovabbjutas-kieses-szoboszlai-dominik-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e9abcc2-718d-4f0a-9a35-f3341830b4c2.jpg","index":0,"item":"04cc35d1-3614-4b8d-9d43-da5a1021b359","keywords":null,"link":"/sport/20250311_bajnokok-ligaja-nyolcaddonto-visszavago-osszefoglalo-liverpool-psg-barcelona-inter-bayern-munchen-bayer-leverkusen-benfica-feyenoord-tovabbjutas-kieses-szoboszlai-dominik-ebx","timestamp":"2025. március. 11. 23:43","title":"Dráma Liverpoolban, tizenegyesekkel jutott tovább a PSG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb523cd7-a63e-49fd-bbae-2c8a9a1e4816","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az európai kivitel szinte teljesen megszűnt, a Gazprom exportrészlegén 600 alkalmazottból mára csak pár tucat maradt. Az orosz gázvállalat a részleg pár éve nagy csinnadrattával átadott szentpétervári palotájának eladását fontolgatja.","shortLead":"Az európai kivitel szinte teljesen megszűnt, a Gazprom exportrészlegén 600 alkalmazottból mára csak pár tucat maradt...","id":"20250313_Hiaba-veszi-Magyarorszag-az-orosz-gazt-eladosorba-kerulhet-a-szentpetervari-Gazprom-palota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb523cd7-a63e-49fd-bbae-2c8a9a1e4816.jpg","index":0,"item":"d9522e69-9148-4ce6-91d9-38a0c9477f2a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250313_Hiaba-veszi-Magyarorszag-az-orosz-gazt-eladosorba-kerulhet-a-szentpetervari-Gazprom-palota","timestamp":"2025. március. 13. 15:40","title":"Hiába veszi Magyarország az orosz gázt, eladósorba kerülhet a szentpétervári Gazprom-palota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e38bde01-3c51-4119-9d24-29aee1a0f0eb","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Továbbra is szűk sávban hullámzik a forint árfolyama, ezúttal épp délben gyengült 400 fölé az euróval szemben.","shortLead":"Továbbra is szűk sávban hullámzik a forint árfolyama, ezúttal épp délben gyengült 400 fölé az euróval szemben.","id":"20250313_A-forint-lement-a-menzara-es-beebedelt-400-as-eurobol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e38bde01-3c51-4119-9d24-29aee1a0f0eb.jpg","index":0,"item":"db65b182-7317-4b25-93e8-71e784755adb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_A-forint-lement-a-menzara-es-beebedelt-400-as-eurobol","timestamp":"2025. március. 13. 13:10","title":"A forint lement a menzára, és beebédelt 400-as euróból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd0e0284-a481-4476-af8a-b55f00049309","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Intő jel volt, amikor elbuktak egy 2 milliárd eurós szerződést a BMW-nél. ","shortLead":"Intő jel volt, amikor elbuktak egy 2 milliárd eurós szerződést a BMW-nél. ","id":"20250312_Csodot-jelentett-akkumulatorgyarto-Northvolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd0e0284-a481-4476-af8a-b55f00049309.jpg","index":0,"item":"4fc8fd31-85e8-4a13-8a56-dfeb6ed3e2a4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_Csodot-jelentett-akkumulatorgyarto-Northvolt","timestamp":"2025. március. 12. 16:04","title":"Csődöt jelentett Svédországban az európai akkumulátoripar nagy reménysége, a Northvolt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Családi kombi léte ellenére vagány STI külcsínnel támad a legújabb Subaru, melyről tesztünk során kiderült, hogy egy igazi farkasbőrbe bújt bárány.
A Subaru név hallatán a legtöbbünk agyán villámgyorsan átvillan a négykerékhajtás fogalma, no és persze a rally-sport. A japán gyártó eleinte a Legacy, majd pedig az Impreza révén tette le a névjegyét az asztalra az autósportok eme világszerte közkedvelt szakágában, és a WRC-érában három konstruktőri, illetve három egyéni világbajnoki címet zsebelt be, legutóbb 2003-ban, az örök mosolygó norvég Petter Solbergnek köszönhetően.
A közúti Subaruk sosem a szépségükről és a szofisztikált külcsínjükről voltak híresek, azonban a mágikus hárombetűs rövidítés, az STI (Subaru Tecnica International) mindig megtette a hatását, és az Imprezák szépen fogytak is a kereskedésekben. A 300 lóerő körüli teljesítmény és a 4WD meghajtás sikere nem sok magyarázatot igényel, az ugyancsak STI csomagos aktuális tesztautónk viszont annál többet.
László Ferenc
Az addig rendben is van, hogy Subaru, de mi ez a furcsa Levorg típusjelzés, melynek hallatán vagy olvastán az egyszerű utcai járókelők körülbelül úgy pislognak, mint az a bizonyos hal a szatyorban? Nos, a japán marketingesek ipari mennyiségben szedtek be valamilyen erős fogalmazásgátlót, és hosszas szenvedést követően megszülték a LEgacy reVOlution touRing elnevezést. No comment kategória a javából, de lendüljünk is gyorsan tovább ezen a Grétsy tanárúras problémán. Jelen delikvensünk a mi piacunkon a Legacy utódjának tekinthető, a gyakorlatban azonban a WRX-re épül, és jelentősen kisebb, mint a Legacy alapokon nyugvó emelt kombi, a továbbra ia kapható Outback.
A 4,69 méter hosszú sportkombi külcsínjével kapcsolatban nem szabad első pillantást követően elhamarkodott kijelentéseket tenni, a formatervnek az agyunkban egy kicsit be kell érnie, mint a jó bornak. Kétség sem férhet hozzá, hogy a Levorg egyetlen rangos "design award" besöprésére sem alkalmas, hiszen a designja meglehetősen egyszerű és nem túl látványos formai elemekkel operál, azonban mégis van benne valami extra fűszer, ami miatt némi ízlelgetést követően finomnak érződik.
A fűszer szállítója nem meglepő módon a cikk elején már említett tuning- és sportrészleg, az STI, melynek munkája az a mintegy 650 ezer forintos szoknyaszett, mely körbefut az autó alsó szekciójában. A Levorg ebben a formájában egyértelműen izgalmas színt visz a mostanság egyre jobban beszürkülni látszó autóiparba, és bár szépnek nem igazán mondható, valahogy mégis nagyon hiányozna a német, francia és egyéb márkák által meghatározott utcaképből.
László Ferenc
A külsőhöz hasonlóan a belső sincs túlgondolva, de szerencsére itt is bőven találhatunk olyan apróságokat, melyektől kapásból jobb kedve lesz az embernek. Ilyen például az átlyuggatott fém pedálsor, a szinte mindenhol tetten érhető finom kék cérnázás, illetve a remek fogású és alul lecsapott bőrkormány, melyet nagyon jó érzés tekergetni. Az már más lapra tartozik, hogy a kormányon lévő bőr meglepően ki van fényesedve, noha a tesztautóban alig több mint 20 ezer kilométer van.
Az ülések első blikkre igen sportosnak tűnnek, a valóságban azonban a vártnál kevesebb oldaltartást biztosítanak, de a tömésük keménysége legalább tökéletesnek mondható. A helykínálat átlagosnak mondható, a kombi formaterv miatt a fejtér hátul sem kicsi, egyedül talán széltében lehetne egy kicsit több helyünk. A csomagtartó az ablakszintig pakolva 522 literes, egyébként pedig 1446 literig bővíthető - elektromos csomagtérajtó nyitási lehetőség nincs.
A hatalmas légbeömlővel ékesített és teleszkópos mozgatású géptető alatt egy mélyen fekvő 1,6 literes turbós boxermotor teljesít szolgálatot, mely elsősorban kettős megfúvású turbótöltőjéről, illetve közvetlen befecskendezéséről ismerszik meg. A benzines erőforrás a 4800-5600-as fordulatszám tartományban adja le 170 lóerős maximális teljesítményét, a 250 Nm-es legnagyobb nyomaték pedig az 1800-4800-as sávban áll rendelkezésünkre.
Ebből már sejteni lehet, hogy STI pakk ide vagy oda, ez a Levorg bizony nem egy vérbő sportkocsi. Félreértés ne essék, a Levorggal korrekt módon, mondhatni dinamikusan lehet haladni, de nem igazán a száguldásról szól, ráadásul a kocsi annyira tompítja az érzékszerveinket, hogy vezetés közben a valóságosnál szerényebbnek tűnik a produkció. Papíron 8,9 másodperc alatt van meg a 0-100-as sprint, a végsebesség pedig 210 km/h.
László Ferenc
A sportos feeling egyik fő ellensége esetünkben nem más, mint a fokozatmentes CVT váltó: gázadásra megemelkedik a fordulatszám egy bizonyos tartományig, majd pedig szinte változatlanul ott marad. A sebesség teljesen lineárisan épül fel, mindenféle megszakítás nélkül, ami mérnöki és józan paraszti ésszel kiváló, a gyakorlatban azonban nagyon messze van az élvezetes közlekedéstől. Lehetőség van a kormány mögötti fülekkel váltani, amikor virtuális sebességi fokozatokat kapunk, azonban ebben sincs sok köszönet.
A másik probléma a hang: a motor boxer mivolta kis fordulatszámon egyáltalán nem hallatszik, és a magasabb régiókban is csak igen elfojtva kapunk belőle valamit. Rendben van, hogy egy családi autó ne legyen hangos, de a Levorg audió-produkciójánál azért mindenképpen többet vártunk volna, akár például egy gombnyomásra hangolható sportkipufogót - a Mercedestől lehetne mit tanulni ebből a tantárgyból.
Joggal gondolhatnánk, hogy az alapvetően nyugodtra hangolt viselkedésű Levorg a fogyasztás terén is visszafogott lesz, ez azonban messze nincs így. Óvatos vezetéssel 9,5 literes fogyasztás produkálható, és ennél csak feljebb van - ha kicsit is odalépünk neki, a 12 litert alaphangon benyakalja a 60 literes üzemanyagtartályú gép.
Csodák persze nincsenek: a magas fogyasztás elsősorban a fix szimmetrikus összkerékhajtás számlájára írható, amit mindenképpen jó egy ilyen autóban tudni, de az év 365 napjából jó eséllyel 350-en semmi hasznát nem vesszük, de persze azért akadhatnak kivételek. A 18 colos felnik, a 225-ös szélességű gumik és a feszes futómű remek kombinációt jelent a kanyarvadász sofőrök számára, a nem túl fényes minőségű hazai utakon azonban nagyon ráz a Levorg.
László Ferenc
+ : egyedi külcsín, STI-szett, négykerékhajtás, japán minőség.
–: magas fogyasztás, nincs motor- és váltóválasztási lehetőség.
Az SI-Drive kapcsolóval válthatunk az intelligens és sport üzemmódok között, melyek közül logikusan az előbbivel produkálható a legkedvezőbb, mintegy 10 literes fogyasztás. Tesztautónkban még nem volt elérhető az EyeSight rendszer, mely a mostanság forgalomba kerülő, 2017-es specifikációjú Levorgokban már ott figyel.
A sztereó kamerarendszer színes 3D-képet állít elő és a számítógép elemzi a képen megjelenő objektumok formáját, távolságát, illetve sebességét, és felismeri többek közt a motorosokat, bicikliseket és gyalogosokat is. A vészfékezésre is képes EyeSight mellett említést érdemel továbbá a sávtartó automatika, az adaptív tempomat, a LED-es első- és hátsólámpák, a kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a fűthető első ülések, illetve a hangvezérléssel és érintéssel egyaránt kezelhető, 7 colos kijelzős fedélzeti számítógép.
A beszürkült utcakép színesítésére mindenképpen alkalmas, egyedi formatervű Subaru Levorgot azoknak tudjuk ajánlani, akik egy harcos megjelenésű, de nem túl vehemens viselkedésű családi kombira vágynak, és a remek trakcióért cserébe simán bevállalják a nem éppen kis fogyasztást. A 8,5 millió forintos alapárú, a tesztelt verzióban pedig mintegy 10,5 millió forintos Levorg a konkurencia 4WD kombijainál nem drágább, azonban jó lenne, ha létezne belőle takarékosabb dízelmotoros, illetve akár manuális váltós kivitel is. Szerepelhetne továbbá egy sportosabb kipufogó is a gyári opciós listán, mely remek társa lehetne a "rallyongók" szívét megdobogtató STI szettnek. Egyébként pedig mindenki nyugodjon le: a gyártó kínálatában továbbra is elérhető a 300 lóerős motorral és manuális váltóval szerelt WRX STI.