szerző:
hvg.hu

Az Unilever megvette a Dollar Shave Clubot.

Csörög a kassza Mike Dubinnál, aki négy évvel ezelőtt ezzel a videóval robbant be a köztudatba:

Dubin, aki korábban színészkurzusokat is vett, 2012-ben online marketingesként dolgozott, és szabadidejében készítette ezt az alacsony költségvetésű, de villámgyorsan sikerré vált reklámot. Az összes megtakarított pénzét, azaz 35 ezer dollárt tett fel az induló vállalkozásra, amely előfizetéses szolgáltatássá változtatta a borotválkozást – akár havi egy dollárért.

A Dollar Shave Club (nagyrészt a vicces, jól sikerült YouTube promónak köszönhetően) azonnal 12 ezer rendelést kapott, a startup cég pedig villámrajtot vett az üzleti életben.

Dubin három év alatt több körben összesen 150 millió dollár finanszírozást szervezett a kis társaságnak, amelynek értékét a bevételek nagyon gyors emelkedése repítette az egekbe.

A Dollar Shave Club 2014-ben már 65 millió dolláros forgalmat könyvelhetett el, tavaly pedig 140 millió körül járt.

A céget most 1 milliárd dollárért, azaz 285 milliárd forintért megveszi az Unilever.

Amellett, hogy Dubin anyagilag is megcsinálta a szerencséjét, a felvásárlás után megtarthatja ügyvezetői posztját, az eddigi befektetők pedig tízszeres megtérüléssel szállnak ki a cégből.

HVG Pártoló Tagság program

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!