szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kormány új eszközöket, új technikákat keres az Uber előidézte probléma megoldására, ugyanis tudomásul kell venni, hogy a 21. század technikája pusztán közlekedésrendészeti vagy adóbírságokkal nem szorítható korlátok közé - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) parlamenti államtitkára a köztévében. Úgy tűnik, az sem használt, hogy a cég amszterdami diszpécserközpontját 300 ezer forintra megbírságolták.

A lehetséges megoldási javaslatokat a szerdai kormányülésen vitatják meg - közölte Fónagy János a köztévé műsorában. Az államtitkár szerint megoldásként felmerült az online pénztárgépek rendszerének kiterjesztése a taxisokra is, így ugyanis a pénzforgalom megfoghatóvá válik.

Hozzátette, hogy az Uber mint személyszállító szolgáltatást végző vállalat nem létezik Magyarországon, mert az Uber Hungary elnevezésű cég csupán a marketing feladatokat intézi, a pénzforgalom és az utasszervezés Hollandián keresztül zajlik.

Fónagy János az Uberrel szembeni eddigi intézkedések között felsorolta, hogy már több mint kétszáz Uber-sofőrt büntettek meg, volt olyan autós is, akinek levették a rendszámát, a Fővárosi Kormányhivatal pedig az Uber Amszterdamban található diszpécserközpontját 300 ezer forintra bírságolta. 

Szerinte az Uber által használt modern utasszervezési technikát a magyar taxisoknak is át kell venniük és már van is 2-3 olyan taxis cég, amelyek elkezdték ezt a fajta applikációt alkalmazni a saját rendszerükben. 

A kormány mindig az adófizető, legálisan működő magyar taxisok pártján állt - szögezte le az NFM parlamenti államtitkára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!