Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Majdnem egy napot töltött dugóban egy év alatt egy átlagos budapesti autós, de még így sem ők jártak a legrosszabbul. A sok várakozás többe kerülhet a gazdaságunknak, mint egy olimpia.
Átlagosan több mint négy napot, egész pontosan 104 órát ül a dugóban Los Angeles egy lakója – derül ki az Inrix friss felméréséből. A világon a kaliforniai metropolisz szenved legtöbbet a dugóktól a vizsgálat szerint, de a lista eleje egyébként is amerikai városokkal van tele. Az USA-n kívül a legrosszabbul Moszkva áll, az ottani 91, dugóban töltött óra a második helyre volt jó, míg az EU-n belül Párizs polgárai ülnek legtöbbet dugóban, évi 65 órát, ami a lista 9. helyére lett elég.
Meglepő, de a 2016-os adatok szerint Magyarországon nem a budapestiek állnak a legrosszabbul. Debrecenben átlagosan 25 órát kellett dugóban tölteni egy év alatt, míg Budapesten csak 22-t. A két legnagyobb magyar város ezen a téren is elhúzott a többitől: a hazai lista harmadik helyén álló Székesfehérváron már csak 13 órát kellett így várakozni autózás közben, a többi helyen pedig a tíz órát sem érte el a dugóban állás ideje egy év alatt.
A vizsgálatban megpróbálták kiszámolni azt is, hogy mennyi kárt okoz az országnak a sok dugó. Magyarország esetében úgy számoltak, hogy 2025-ig 3,3 milliárd dollárba, azaz 957 milliárd forintba kerül a gazdaságnak az autósok elvesztegetett ideje, ami több pénz, mint amennyinek az olimpia kiadásait terveznék. Igaz, itt a módszertanra érdemes odafigyelni: mivel csak a 250 ezresnél nagyobb városokkal számoltak, ezen a ponton már csak a budapesti közlekedés okozta kárról van szó. Nagy-Britanniának ugyanennyi idő alatt 70, Németországnak pedig 47 milliárd dollárjába kerül az autósok elvesztegetett ideje.
Ahhoz képest, hogy mennyi időn át utaznak, a legrosszabb a bogotaiak helyzete: Kolumbia fővárosának autósai az utazásuk 31,8 százalékát dugóban töltik. Mögöttük Moszkva és Sao Paulo áll a listán, az ottani autóutaknak negyede, illetve ötöde szól a várakozásról.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A meccs végén a Ludogorecnek volt még egy nagy helyzete, de nem született belőle találat.
Kezd kifulladni az orosz hadigazdaság modellje, de látványos összeomlás nem várható.
Matolcsy György volt MNB-elnök még a távozása után öt hónappal is tud meglepetést okozni.
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket?
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.