Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Majdnem egy napot töltött dugóban egy év alatt egy átlagos budapesti autós, de még így sem ők jártak a legrosszabbul. A sok várakozás többe kerülhet a gazdaságunknak, mint egy olimpia.
Átlagosan több mint négy napot, egész pontosan 104 órát ül a dugóban Los Angeles egy lakója – derül ki az Inrix friss felméréséből. A világon a kaliforniai metropolisz szenved legtöbbet a dugóktól a vizsgálat szerint, de a lista eleje egyébként is amerikai városokkal van tele. Az USA-n kívül a legrosszabbul Moszkva áll, az ottani 91, dugóban töltött óra a második helyre volt jó, míg az EU-n belül Párizs polgárai ülnek legtöbbet dugóban, évi 65 órát, ami a lista 9. helyére lett elég.
Meglepő, de a 2016-os adatok szerint Magyarországon nem a budapestiek állnak a legrosszabbul. Debrecenben átlagosan 25 órát kellett dugóban tölteni egy év alatt, míg Budapesten csak 22-t. A két legnagyobb magyar város ezen a téren is elhúzott a többitől: a hazai lista harmadik helyén álló Székesfehérváron már csak 13 órát kellett így várakozni autózás közben, a többi helyen pedig a tíz órát sem érte el a dugóban állás ideje egy év alatt.
A vizsgálatban megpróbálták kiszámolni azt is, hogy mennyi kárt okoz az országnak a sok dugó. Magyarország esetében úgy számoltak, hogy 2025-ig 3,3 milliárd dollárba, azaz 957 milliárd forintba kerül a gazdaságnak az autósok elvesztegetett ideje, ami több pénz, mint amennyinek az olimpia kiadásait terveznék. Igaz, itt a módszertanra érdemes odafigyelni: mivel csak a 250 ezresnél nagyobb városokkal számoltak, ezen a ponton már csak a budapesti közlekedés okozta kárról van szó. Nagy-Britanniának ugyanennyi idő alatt 70, Németországnak pedig 47 milliárd dollárjába kerül az autósok elvesztegetett ideje.
Ahhoz képest, hogy mennyi időn át utaznak, a legrosszabb a bogotaiak helyzete: Kolumbia fővárosának autósai az utazásuk 31,8 százalékát dugóban töltik. Mögöttük Moszkva és Sao Paulo áll a listán, az ottani autóutaknak negyede, illetve ötöde szól a várakozásról.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.