szerző:
hvg.hu

Nehéz helyzetben van az ellenzék, ha kampányolni akar, egyedül a Simicska Lajos cégének tulajdonában álló plakáthelyeket nem vették meg a Fidesz-közeli cégek.

Az ország szinte minden plakáthelyét lefoglalták a Fidesz-közeli reklámcégek a kampányra – állítja a Zoom.hu. A portál szerint a Simicska Lajoshoz köthető Publimont plakáthelyein és a piaci megrendelők által lefoglalt helyeken kívül még 6-8 ezer óriásplakátnyi szabad kapacitás volt a kampányra, ezt azonban két-három ügynökségen keresztül gyakorlatilag mind lefoglalták. Ez nem azt jelenti, hogy már ki is fizették valamennyi helyet, de más nem helyezhet el rajta hirdetést.

A Zoom.hu úgy tudja: a kormánypárthoz közeli reklámügynökségek a citylightok nagy részére is lecsaptak.

A legtöbb plakáthelye az országban a francia JCDecaux-nak van, 7600 óriásplakát és 9500 citylight, a bevételek 51,3 százaléka hozzájuk fut be. A piac második legnagyobb szereplője a Publimont, de az ő bevételük alig fele a JCDecaux-énak. Rajtuk kívül 2-3 közepes és néhány kisebb cég harcol még a hirdetőkért, de az ő bevételük együttvéve annyi, mint a Publimonté egyedül.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!