szerző:

A Hunor mentőszervezet 76 tagja részt vesz Londonban egy szimulált - metróbaleset miatti - mentésben, a csapatot kedden indították útnak Budapestről. A londoni szimulációs központ a világ egyik legújabb, legkomplexebb ilyen jellegű bázisa.

A Hunor mentőszervezet 76 tagja részt vesz Londonban egy szimulált - metróbaleset miatti - mentésben, a csapatot kedden indították útnak Budapestről. A Hunor 2012-es megalakulása óta komoly fejlődésen ment keresztül, ezt a mostani gyakorlat során is bizonyíthatják. A nemzetközi gyakorlat igazi kihívás lesz - mondta Tollár Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetője. Caitlin Jones budapesti brit nagykövethelyettes hangsúlyozta: biztos abban, hogy a gyakorlat növeli a Hunor mentőszervezet képességeit, és a brit katasztrófaelhárítók is sokat tanulhatnak magyar kollégáiktól. A diplomata úgy vélekedetett, hogy a Hunor tagjai a legmagasabb szinten járulnak majd hozzá a gyakorlat sikeréhez.

Szólt arról is, hogy a brit külügyminisztérium a saját eszközeivel szintén reagál a krízishelyzetekre bárhol a világon, ahol brit állampolgárok kerülnek veszélybe. A "London EU 15" elnevezésű gyakorlat során egy szimulált metrórobbantás feltételezett sérültjeit mentik a brit, a magyar, a ciprusi és olasz katasztrófavédelem szakemberei. A brit hatóságok kifejezetten erre az alkalomra felépítették egy londoni metróállomás pontos mását. A katasztrófavédelmiseken kívül nyolcszáz statiszta vesz részt a gyakorlatban, ők a baleset sérültjeit játsszák el.  A Hunor héttonnányi felszerelést is magával visz Londonba, ahonnan március 6-án térnek haza.

A londoni tréningről részletes fotóriportot közölt a Quartz , mely megemlíti, hogy ez a kontiensen a legnagyobb efféle gyakorlati képzés. A projektet az Európai Bizottság finanszírozza, és a londoni tűzoltóság koordinálja.


Metróbalesetek mentési munkálatait idehaza is gyakorolják. A legutóbbi, néhány nappal ezelőtt levezényelt katasztrófavédelmi gyakorlatról készült ez a videó:
Éjszakai gyakorlat a metróban

Az elképzelt szituáció szerint a Rákóczi téri metróállomás peronjáról két ember elindul a II. János Pál pápa tér felé vezető menekülőjárdán. A mellettük elhaladó szerelvény menetszele maga alá sodorja őket. A járművezető – miután észlelte a balesetet – azonnal vészfékezésbe kezd, amelynek hatására az első motorkocsiban elektromos zárlat és füst keletkezik. Ezt követően a tűzjelző berendezés tüzet jelez, beindítja a hő- és füstelvezető berendezést, s a jármű az alagútban ragad. A szerelvényen tartózkodó utasok csak a pálya feszültség-mentesítése után tudják kinyitni az ajtókat, ám nem mindenki képes a saját erejéből elhagyni a vonatot. További nehézséget okoz, hogy a beszorult személyek kiemelése csak az első kocsi megemelésével lehetséges.A fővárosi tűzoltók mellett a HUNOR mentőszervezet vett részt az ellenőrző gyakorlaton.Részletek: http://fovaros.katasztrofavedelem.hu/hirek/4572-ejszakai-gyakorlat-a-metroban-videovalA videót készítette: Dudás Tamás tű.zászlós, FKI Videócsoport

Közzétette: BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság – 2016. február 26.