szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Körlevélben utasítja a szakképző iskolákat a Nemzeti Szakképzési Hivatal, hogy mit kell tenniük, ha a sajtótól megkeresést kapnak.

Az RTL Híradó birtokába jutott levél szerint az iskolák mostantól nem nyilatkozhatnak maguktól, mindent a hivatallal kell egyeztetniük. A levelet azután kapták, hogy egy komáromi iskola tanára negatív véleményt mondott az RTL Híradóban, mert az intézményben faliújságra tették az intőt kapott diákok nevét. A tanár nyilatkozatáról még jegyzőkönyvet is felvettek az iskolában, jóllehet lyukas órában beszélt az RTL újságírójával.

A körlevél szerint sajtómegkeresés esetén ezentúl hírzárlatot kell elrendelniük, adatot kell gyűjteniük, a kérdésekre választervezetet kell írniuk, el kell küldeniük a hivatalnak, onnan pedig iránymutatást küldenek.

NSZFH: A körlevél nem kapcsolható össze a komáromi esettel

Cikkünk megjelenése után a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal az alábbi pontosító közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz: "A szakképzési centrumok részére a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal az általános kommunikációs eljárásrendről szóló tájékoztatót tavaly, 2017. december 21.-én küldte ki. A komáromi iskola pedagógusának véleménynyilvánítása 2018. január 3. napján történt. A pedagógus nyilatkozatát sem az iskola, sem a hivatal nem szankcionálta. A körlevél rögzítette a Hivatal fennállása óta működő eljárásrendet, miszerint a centrumok egyeztetnek a fenntartóval a sajtómegkeresésekkel kapcsolatosan. Ezzel egységesebb és bővebb válaszokat kaphatnak a sajtóorgánumok, ami tovább segítheti a közvélemény hatékonyabb tájékoztatását. Tehát a levél célja, hogy javítsa a fenntartó és az iskolák közötti pontos és gyors információcserét."

Az egyik tanári érdekképviselet vezetője azt mondta, ez a módszer súlyosan korlátoz. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke, Mendrey László szerint ez az eljárás még inkább elrettenti az embereket attól, hogy elmondják véleményüket, ami pedig nem jellemző egy demokráciára. A szakszervezet jogi segítséget ajánlott fel a tanároknak.

 

Riba István Itthon

Az iskolaállamosítás fő célja kudarcot vallott

A 2011-ben elkezdett átalakítást azzal indokolták, hogy csökkenti majd a különbségeket a városokban, illetve községekben élő diákok teljesítménye között. Na, ez a különbség azóta éppenséggel nőtt.