szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb részleteket közölt az Apollo Tyres arról a gumiabroncsgyárról, amelynek egyik lehetséges helyszíne Magyarország. A hírek szerint továbbra is Szlovákiával versenyzünk az óriásberuházásért.

Újabb részleteket közöltek az indiai Apollo Tyres illetékesei a Kelet-Európába tervezett új gyártóüzemről a cég két új Vredestein-abroncsának bemutatóján, a skóciai Edinburgh-ben – írta a Napi.hu. A lap a Moderntiredealer.com beszámolójára hivatkozva azt írja, hogy a lehetséges helyszínek listája két országra, Magyarországra és Szlovákiára szűkült – még tehát nincs publikus végső döntés.

Új információ viszont, hogy az eredeti tervek szerint személy- és tehergépkocsi-abroncsokat gyártó üzemben Vredestein márkájú haszongépjármű-gumikat nem fognak előállítani, csak Apollo abroncsokat. A portál beszámolója szerint egyelőre nem tudni, hogy fognak-e egyáltalán Apollo és Vredestein autó- és kisteherautó-abroncsokat gyártani a leendő üzemben.

Fazekas István

Május végén arról cikkezett a szlovák sajtó, hogy az Apollo Magyarországot választotta Szlovákiával szemben 685 millió dolláros, körülbelül 150 milliárd forintos beruházása helyszínéül. A cég végül cáfolta, hogy megszületett volna már a döntés a beruházás helyszínéről, a vállalat még csak ezután hoz döntést a zöldmezős beruházással létrejövő létesítmény pontos helyszínéről. A beszámoló szerint a cég 1200 új munkahelyet hozhat létre az üzemben.

Már egyszer a fókuszban voltunk

Az Apollo már korábban is kiszemelte egyszer Magyarországot. 2008 januárjában Gyurcsány Ferenc akkori miniszterelnök jelentette be Újdelhiben, hogy a cég 300 millió euróért gyárat létesít hazánkban, akkor úgy számoltak, hogy két ütemben 1500 főt vehet fel a cég a jó esetben másfél év alatt elkészülő gyárba. A magyar városok sorban álltak az évente 7 millió gumiabroncsot előállítani képes gyár befogadásáért, a választás végül Gyöngyösre esett.

A cég ugyanakkor 2008 augusztusában visszavonta a beruházás tervét, az indokok szerint a zöldmezős beruházással kapcsolatos adminisztratív eljárások váratlan késedelmet szenvedtek. A döntésben ugyanakkor az is szerepet játszhatott, hogy Fidesz helyi népszavazást kezdeményezett a beruházásról, arra hivatkozva, hogy a Gyöngyös és a Mátra környezete annyira túlterhelt, hogy a térség nem visel el újabb szennyezőforrást.

Tatár László, a párt önkormányzati frakciójának vezetője az Apollo döntése után ugyanakkor azt mondta, hogy szó sincs arról, hogy a Fidesz elüldözte az Apollo Tyrest Gyöngyösről, szerinte a város szocialista vezetésének szétszórt és átgondolatlan iparfejlesztési elképzeléseinek esett áldozatul az indiai gumiabroncsgyártó cég.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!