Juhász Gábor
Juhász Gábor
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A Népszabadságot bezáró Heinrich Pecina egyik cége veszi meg a Russmedia Kft.-t, az utolsó három kormányfüggetlen megyei napilap kiadóját – az MKB által finanszírozott ügyletet részletesen elemzi a HVG csütörtökön megjelenő e heti száma.

„Azért hoztuk létre, hogy feltérképezzük az üzleti lehetőségeket a kelet-közép-európai és a magyar médiapiacon, különös tekintettel a közösségi médiára” – felelte a Maria Kitromilidou, a Media Development Management Kft. (MDM) ügyvezetője júniusban az új társaság üzleti céljait firtató kérdésünkre. A kft-t – amelyről a HVG írt először - napilapkiadásra jegyeztette be a ciprusi CPS Trading & Investments Cyprus Limited, és a 3 millió forintos törzstőkéjű magyar vállalkozásnak limassoli című ugyan a gazdája, de a szálak Heinrich Pecina osztrák üzletemberhez vezethetnek.

©

Miután Pecina zárta be a Népszabadságot, majd adta el a Mediaworks Hungary Zrt.-t Mészáros Lőrincnek, nem meglépő, hogy Felcsút üzleti géniuszától kapott segítséget. Pontosabban az ő áttételes tulajdonában lévő MKB banktól. A napokban ugyanis a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Zrt. és az MKB megállapodott a ciprusi céggel, hogy hitelt adnak neki a Russmedia megvásárlására.

A győri Kisalföldről és a szegedi Délmagyarországról már kiderült, hogy a Bors bulvárlappal együtt valószínűleg Andy Vajnához kerülnek, így - amennyiben végül aláírják a szerződést, és az üzlet megkapja a szükséges hatósági jóváhagyásokat - csak három külföldi tulajdonú vidéki napilap maradt. Ezeket – a debreceni, a miskolci és a nyíregyházi újságot – az osztrák családi tulajdonú Russmedia adja ki, így az sem váratlan, hogy most az ugyancsak osztrák Pecina jelentkezett vevőnek.

A Russmedia a hírek szerint a jövőben a digitális fejlesztésekre koncentrál, ezért kellett a pénz neki.

A kormányközeli vállalkozók sajtófelvásárlásairól a HVG csütörtökön megjelenő e heti számában olvasható összeállítás.