szerző:
hvg.hu

Több világcég szerint is fontosabb a gyerekek védelme, mint a karácsonyi hirdetési kampány.

A Lidl, a Mars, a HP, a Deutsche Bank és olyan brit óriáscégek, mint a Sky vagy a BT is visszavonták hirdetéseiket a YouTube-ról és annak tulajdonosának, a Google-nak az oldalairól. A karácsonyi kampányőrület kellős közepén azért döntöttek a cégek az oldalak bojkottálása mellett, mivel a gyermeket súlyosan sértő tartalmat nem szűrik megfelelő módon.

A Lidl azt jelezte: „sokkolta és feldúlta” az, hogy a fiatal gyerekeket is megjelenítő videók alatt milyen kommentárokkal találkozott. Hasonlóan nyilatkozott a Mars élelmiszergyártó is – írja a Financial Times. A HP amiatt tiltakozik, hogy a Google nem megfelelő videók elé helyezte el hirdetéseit, amit annak tudnak be, hogy a YouTube nem megfelelően osztályozza a videóit, illetve nem megfelelően működik a tartalmak/felhasználók letiltása sem.

Márciusban a Google európai vezetője már bocsánatkérésre kényszerült, miután a Marks and Spencer és a Havas hasonló okokból visszavonta hirdetéseit. A bocsánatkérés most még várat magára, azt mindenesetre szerdán jelezte a videomegosztó, hogy szigorít a tartalmak elbírálásán.

A pedofil, szélsőséges vagy a gyermekek nyugalmát más módon megzavaró videókkal és kommentárokkal kapcsolatos problémákat a BBC és a The Times tárta fel. A BBC szerint akár százezer olyan felhasználója lehet a világ legnagyobb videomegosztójának, akik megengedhetetlen módon kommentálják a tartalmakat. A YouTube azt állítja, az emiatt érkező feljelentések többségét 24 órán belül elbírálja.