szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Száraz István a nagykereskedelmi üzletágtól és a kiskereskedelmi egységektől is megvált.

Száraz István eladta a Chef Market Zrt.-nek a Culinaris Wholesale Kft. nagykereskedelmi üzletágát, valamint a Culinaris három kiskereskedelmi egységét is.

A több mint egy évtizede működő Chef Market Zrt. stabil szereplője a magyar vendéglátóipari piacnak, 2024-ben közel 20 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A Culinaris Wholesale Kft. 2024-ben 2,6 milliárd forintos forgalmat bonyolított le, míg a három kiskereskedelmi bolt forgalma 2,3 milliárd forintot tett ki. A két egység közötti, 1,2 milliárd forint értékű belső szállítást is figyelembe véve a Culinaris konszolidált árbevétele 2024-ben elérte a 3,7 milliárd forintot.

Száraz Istvánt Matolcsy Ádám köréhez szokás sorolni, elsősorban ingatlanban utazik, de ő vette meg annak idején az Origo hírportált, majd passzolta tovább a volt jegybankelnök fiának, aki aztán „odaajándékozta” a fideszes médiaalapítványnak, a KESMA-nak.

A Válasz Online március végén írta meg, hogy Száraz eladta a Culinaris mögötti nagykereskedő cégét, de akkor még nem volt biztos, hogy megválik a kiskereskedelemmel foglalkozó Culinaris Retail Kft.-től is.

Az első Culinaris kisbolt 2003-ban nyílt, ez volt az egyik első prémium kategóriás delikát bolt. Az eltelt 22 éveben az azóta lánccá fejlődött Culinaris meghatározó szereplője a prémium élelmiszerek piacának. Az üzletlánc a világ hat kontinenséről importál kivételes minőségű, gondosan válogatott delikátesz termékeket, amelyeket saját üzleteiben forgalmaz.

Nyitóképünkön Andrejszki Richárd, a Chef Market vezérigazgatója. Fotó: Culinaris

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!