szerző:
hvg.hu

Jelenleg az Apple a világ legértékesebb cége, azonban egy másik óriás a babérjaira tör.

Tavaly augusztusban lepte meg a világot a hír: a Google kisebb részekre darabolja fel magát, és egy ernyővállalatot, az Alphabetet helyezi ezek fölé. Nem tette rosszul, az Alphabet értéke az elmúlt héten már 500 milliárd dollár volt, mindössze 10 százalékkal elmaradva a világ legértékesebb cégének, az Apple-nek értéke mögött.

A The New York Times szerint a befektetők jobban értékelik a keresőóriás gyorsan növekedő digitálishirdetés-bevételeit, mint az Apple-ét egy, a telítettséghez közeledő okostelefon-piacon.

Az okostelefon-eladások növekedése 10 százalékkal lelassult tavaly a neves piackutató IDC szerint, és létszám-leépítési hírek érkeztek az Apple beszállítói felől is a legújabb telefonok iránti csökkenő kereslet miatt. Egy túlkínálati piac pedig árháborút hozhat, ami nem annyira jó az Apple-nek, hiszen bevételeinek körülbelül 60 százaléka (és profitjának jelentős része) az iPhone-okból származik.

©

Mindeközben a mobil-digitálisreklámpiac szárnyal, 2019-re megduplázhatja a bevételeit elérve a 200 milliárd dollárt, és nemcsak ez szól az Alphabet mellett, hanem az óriási potenciál a vezető nélküli autóban, a robotokban, az orvosi felszerelésekben. A következtetések mindenesetre most úgy szólnak, hogy a hamarosan megjelenő pénzügyi eredmények akár a világ legértékesebb cégévé avanzsálhatják az Alphabetet.

A The New York Times azonban arra is figyelmeztet, hogy az Alphabet olyan szempontból azért sérülékenyebbnek látszik, hogy jobban rá van utalva az internetes reklámokra (ez hozza bevételik 90 százalékát), mint az Apple az iPhone-ra.

Cikk megosztása
Címkék