szerző:
hvg.hu

A Facebooknál gyakorlatilag elismerték, hogy a közösségi médiába tartozó szolgáltatások, mint amilyen a Facebook is, nem feltétlen paradicsomi egyenlőséget idéznek elő. Sőt, rombolhatják is a demokratikus értékeket.

A felhasználók civil életére gyakorolt hatással kapcsolatban tett hangsúlyos kijelentéseket nemrég több Facebook-vezető.

A vállalat termékmenedzsere szerint a 2016-os elnökválasztás arra kényszerítette őket, hogy olyan kegyetlen kérdésekkel is szembenézzenek, mint a hamis információk terjesztésének vádja.

"A Facebookot eredetileg a családdal és barátokkal való kapcsolattartásra találtuk ki, és ebben mindig is kiváló volt” – kezdte a bejegyzést Samidh Chakrabarti. A termékmenedzser hozzátette, mivel mára a Facebook politikai üzenetek közvetítésére is alkalmas csatornává vált, „az emberek előre nem látott módon használják azt, olyan társadalmi következményekkel, amelyekre soha nem számítottunk". Szerinte 2016-ban még túlságosan lassúak voltak ahhoz, hogy időben képesek legyenek felismerni azokat a felhasználókat, akik egyértelműen rossz célra fordítják platformjukat. „Most is szorgalmasan dolgozunk, hogy semlegesíteni tudjuk ezeket a kockázatokat”.

A hétfői bejegyzésben Katie Harbath, a Facebook politikai ügyeivel foglalkozó igazgató azt írta, az arab tavasztól kezdve a világméretű választásokig a közösségi média egy pozitív dolognak tűnt, de a megközelítés az amerikai elnökválasztással egész más irányt vett. A The Verge megjegyzi, hogy a világ más részein még rosszabb a helyzet. Kambodzsában például annyira problémás a Facebook szerepe a politikában, hogy az ország miniszterelnöke az oldalt használva igyekszik beazonosítani a róla írt, elsősorban negatív kritikák szerzőit, akiket aztán gyakran börtönbe zár a neki nem tetsző sorok miatt. Talán épp ezért is döntött úgy nemrég Mark Zuckerberg, hogy az idei évet az oldal jobbá tételének szenteli. Kérdés persze, hogy most már valóban felkészült-e arra a cég, hogy belássa egyes lépéseinek, változtatásainak következményeit.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!