szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Idén szinte hetente nőtt az adatforgalom a Vodafone hálózatán. A cég ügyfelei nem a pihenőnapokon mobilneteztek a legtöbbet, a vásárlási láz pörgette csúcsra az adatforgalmat.

November utolsó hete volt a leg(adat)forgalmasabb a Vodafone-nál, ekkor csaknem 1,7 milliárd megabájt adatforgalmat mértek a szolgáltató hálózatán. A vállalat szerint a black fridayes akciók, a mobilos nézelődés és vásárlás pörgethette meg leginkább a mobilnetet. Összehasonlítási alapként: a legkevésbé forgalmas időszak január első két hete volt, ekkor az 1 milliárd MB-ot is alig haladta meg az adathasználat.

Jól mutatja a mobilinternet népszerűségének növekedését az is, ha összevetjük a 2018-as és 2019-es adatokat: míg tavaly az átlagos heti adatfogyasztás a 900 millió MB körül mozgott, addig 2019-ben közel 1,4 milliárd MB volt az átlag, ami igen jelentős, 55 százalékos növekedést jelent. 2018 legforgalmasabb hetén, mely a 48. volt az évben, alig több mint 1,1 milliárd MB adat fogyott, ami több mint 500 millió MB-tal kevesebb a már említett 2019-es legforgalmasabb hét adatforgalmához képest.

[Megugrott a mobilnet a Telekomnál, de az igazán érdekes az, hogy mennyivel]

A növekvő adatforgalom mögött egyrészt a hálózatfejlesztés húzódik meg, emlékeztet az 5G hálózatát Budapest belvárosában nemrég bekapcsoló Vodafone. A gyorsabb hálózatoktól nem egészen független a másik ok: a tartalomfogyasztási szokások egyre inkább tolódnak el a videók felé. A Vodafone saját kutatása szerint a 16-37 éves hazai internetezők 52 százaléka hetente néz online videós tartalmakat. Korlátlan adatmennyiség esetén 46 százalékuk online filmek, videók nézésére használná a mobilinternetét, sőt a közösségi oldalak tartalomfogyasztását tekintve is a harmadik legnépszerűbb tevékenység a videónézés.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!