Nem kérdés, hogy a jövő az elektromos autóké, de az áttörésig még kell vagy húsz év
Majdnem kétszáz évnek kellett eltelnie, hogy az elektromos meghajtású járművek álma valóra váljon. A belső égésű motor napjai meg vannak számlálva, de néhány évtizedig még biztos velünk marad.
Az elektromos autóról már közel 200 éve álmodozunk: az első prototípus már 1828-ban elkészült. 1891-ben Henry Ford Thomas Edisonnál dolgozott a detroiti Edison Illuminating Companynál. Edison és Ford között hamarosan életre szóló barátság szövődött, és Edison volt az, aki támogatta, biztatta barátját – Ford karrierje elején –, hogy benzinmotoros autót fejlesszen ki. Edison viszont, paradox módon, éppen jobb és olcsóbb akkumulátorok előállításán munkálkodott nagy erővel – néhányat kifejezetten elektromos járművekhez tervezett. Egy alkalommal Forddal vitázva így írt:
„Az elektromosság az igazi. Ott nincsenek surrogó, csikorgó fogaskerekes áttételek azzal a sok zavaró karral. Nincs a belső égésű motorok szinte rémisztő, megbízhatatlan zúgása, berregése. Nincs folyton meghibásodó vízkeringető rendszer, se veszélyes, bűzös benzin, és nem is zajos.”
Edisonnak azonban nem sikerült meggyőznie az ifjú Fordot, aki folytatta az A- és a T-modellek fejlesztését. A 360 dolláros autóból 1914-ben több mint 250 ezer dollár értékben adtak el, de még abban az évben úgy tűnt, Edison végre eléri, amit akart.
Ford biztosra vette, hogy Edison hamarosan megcsinálja az olcsó és könnyű akkumulátort, és bejelentette, hogy vele együttműködésben elektromos autó – az Edison–Ford – gyártásába kezd. Aztán teltek-múltak a hónapok, majd az évek, de az Edison–Ford soha nem készült el, mivel Edison nem tudta beváltani a könnyű és tartós akkumulátor szállítására tett ígéretét.