#kereskedelem










Szép lassan megváltozik a boltok kínálata

A fenntarthatóság és az arra való törekvés ma már életünk minden területét átszövi, és talán már azt is sokan belátják, hogy a hétköznapokban a saját mikrokörnyezetünkben is sokat tudunk tenni érte. Ugyanakkor fontos szempont, hogy azokon a helyeken, ahol vásárolunk – azért, hogy egyre fenntarthatóbb háztartást vezessünk – maguk is kínáljanak több opciót erre.

SPAR



Kínai előretörés, cseh fölény: átrendeződött a hazai e-kereskedelem

Az e-kereskedelemben az Alza bonyolította a legnagyobb forgalmat tavaly Magyarországon, ez derült ki a PwC és a Mastercard közös kutatásából. A cseh online pláza nem csak az első helyet szerezte meg, de az E-toplista első 15 szereplője közül a legnagyobb forgalomnövekedést is magának tudhatja. A legnagyobb bővülés mégis az FMCG szektorban történt, a növekedést elérő cégek átlagosan 25 százalékkal tudták bővíteni a forgalmukat.

Mastercard


Hadüzenetet küldött a magyar Auchan minden versenytársának és bejelentkezett a Tesco helyére

A boltláncok ranglistáján az elmúlt években hatodik-kilencedik helyen szereplő Auchan belehúzna a következő években. Duplázná a piaci részesedését és a harmadik helyet szeretné megszerezni a listán. Ez most a Tescóé a tavalyi 912 milliárd forintos forgalmának köszönhetően, ehhez képest az Auchan a múlt évben majdnem 530 milliárd forintot hozott össze. A növekedés érdekében új boltokkal érkezik az Auchan.