Az elektromos autók terjedésének egyik legnagyobb gátja az akkumulátorok költsége, ami jelenleg is az ilyen járművek árának harmadát teszi ki. A legfrissebb BloombergNEF kutatás szerint – amelyet a Totalcar szemlézett – viszont közel a fordulat, és 2023-ra az akkumulátoregységek ára elérheti a 100 dollár/kWh-s határt.
Szakértők ezt a szintet tartják jelképesen és gyakorlati szempontból is határpontnak, onnantól kezdve a gyártók képesek a hagyományos belső égésű motorral szerelt kocsikéhoz képest versenyképes áron kínálni a villanyautókat. Mindez állami támogatások nélkül értendő.
A gyártók 2023-tól már hasonló hasznot realizálhatnak egy elektromos autón is, mint egy hagyományoson.

A Totalcar cikke megjegyzi azt is, hogy az akkumulátorokban lévő cellák ára már most is 100 dollár környékén alakul, a hozzájuk kapcsolódó egységek, az akkumenedzsment-rendszerek adják a teljes csomag árának 21 százalékát. A Bloomberg szerint 2030-ra elérhető az 58 kWh-s átlagár is, ha a nem túl távoli jövőre ígérgetett szilárdtest-akkumulátorok is megjelennek.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.