Három év múlva ugyanannyiba kerülhet egy elektromos autó, mint egy hagyományos

Mindez ráadásul a villanyautóknál állami támogatások nélkül elérhető.

  • hvg.hu hvg.hu
Három év múlva ugyanannyiba kerülhet egy elektromos autó, mint egy hagyományos

Az elektromos autók terjedésének egyik legnagyobb gátja az akkumulátorok költsége, ami jelenleg is az ilyen járművek árának harmadát teszi ki. A legfrissebb BloombergNEF kutatás szerint – amelyet a Totalcar szemlézett – viszont közel a fordulat, és 2023-ra az akkumulátoregységek ára elérheti a 100 dollár/kWh-s határt.

Szakértők ezt a szintet tartják jelképesen és gyakorlati szempontból is határpontnak, onnantól kezdve a gyártók képesek a hagyományos belső égésű motorral szerelt kocsikéhoz képest versenyképes áron kínálni a villanyautókat. Mindez állami támogatások nélkül értendő.

A gyártók 2023-tól már hasonló hasznot realizálhatnak egy elektromos autón is, mint egy hagyományoson.

A teljes akkumulátoregység árának alakulása és az egyes elemek százalékos részesedése a csomagon belül.
Bloomberg NEF

A Totalcar cikke megjegyzi azt is, hogy az akkumulátorokban lévő cellák ára már most is 100 dollár környékén alakul, a hozzájuk kapcsolódó egységek, az akkumenedzsment-rendszerek adják a teljes csomag árának 21 százalékát. A Bloomberg szerint 2030-ra elérhető az 58 kWh-s átlagár is, ha a nem túl távoli jövőre ígérgetett szilárdtest-akkumulátorok is megjelennek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.