Mit keres egy légy Jézus mellkasán? A karanténból ezt is megtudhatja
Könnyű enyhíteni a home office jelentette bezártság érzésén, ha "kimozdulunk" egy kicsit. A mai digitális korban a szórakozás és a kulturálódás lehetőségei határtalanok.
Most, hogy ilyen klasszul összejött a család, nézzük, mi megy a tévében. A Bódog családban remek a hangulat, fiuk, Imrus 18. születésnapját – vagy a 19.-et, hirtelen nem is tudják – ünneplik, rántott hal a menü.
Hála istennek, nincs hétfő: a hétfő az egyetlen adásmentes nap, az maga a pokol. A tévé olyan fontos családtag, hogy csipkébe öltöztetik, mint a vasárnapi misére indított kislányt, a hétvégi műsor előtt az asszonyok fodrásznál szedetik rendbe a hajukat.
A házigazda szerepében az 1956-ban hazatért és kényeztetett nagy színész, Páger Antal – aki a Hattyúdal Tamburásaként még atlétatrikóban kesergett a múlton – most az otthon melegét megtartó kardigánba bújt, és olyan virgonc, mint legutóbb talán 1957-ben a Hattyúban mutatta.
Amikor betoppan egy váratlan vendég – az albérlő mindig váratlan vendég –, és azt mondja, azért jött, hogy feloldja az embereket a szenvedés alól, meg egyéb csodákra is képes, senki sem figyel rá. Pedig a szakállas ifjú nem akárki: Emberfinek hívják, a követőinek csak Krisztosz. Szakonyi Károly ezt írta az ötven éve bemutatott Adáshiba című darabja elé:
„Komédia két részben. Történik napjainkban, sajnos.”
Hány lépcsőt kell megmászni ahhoz, hogy valaki megnézhesse a New York-i Guggenheim Múzeum valamennyi installációját? Egyet sem. A Guggenheimben nincsenek lépcsők, a termekbe csigavonalat követő rámpán vezet az út. Ezen a kényelmes sétán visz végig a Google Arts&Culture csapatának virtuális túrája, hogy aztán a látogató még olyan csodálatos múzeumokba (a párizsi Musée d'Orsay-be, az amszterdami Rijskbe, a firenzei Uffizibe) látogathasson el, ahol már járt, de a műveket ilyen közelről és részletességgel még nem láthatta.
Virtuális séta a New York-i Guggenheim Múzeumban - a sorban állást is megúszhatjuk: