A hárommilliós ügyfélkör a Vodafone valódi értéke - de mihez kezdhetnek vele Rogánék?
Újabb hálózathoz jutott hozzá az állam a Vodafone kisebbségi részesedésének felvásárlásával, ami a választók elérését is megkönnyítheti. Az Orbán-kormány egyre profibb a politikai céljait szolgáló kapcsolatrendszerek működtetésében.
Március 1-jétől teljessé vált a Vodafone Magyarország új menedzsmentje, miközben a nemzetközi porondon is jegyzett szakemberek egyik munkáltatója Rogán Antal propagandaminiszter kabinetfőnöke lett. Az igazgatóság tagjaként tehát Nagy Ádám a munkáltatói jogok egyik gyakorlója, és ugyanilyen pozíciót kapott Guller Zoltán is, aki az utóbbi időben Rogán jolly jokere (a kormányzati informatikától a turisztikai ügynökségen keresztül a szerencsejátékig számos állami intézményben a miniszter kinevezettje lett).
Mindez függő viszonyt eredményezhet a mindenkori menedzsment számára: ha a többségi tulajdonos, a 4iG által delegált szakmai irányítás nem lesz a kisebbségi tulajdonos, vagyis az állam ínyére, a kormánynak lesz befolyása a menesztésükre.
Farkas Zoltán: Újmagyar politikai gazdaságtan
Félő, hogy mi, adófizetők közösen fizetjük meg az Orbán-kormány nehezen értelmezhető Vodafone-bevásárlásának az árát.
Kérdés, mi keresnivalója van az államnak egy olyan távközlési cégben, amelynek az üzleti sikeressége az elmúlt években nem volt túl meggyőző: 2020-ban és 2021-ben is veszteséges volt. A megvásárolt magyarországi vállalat ráadásul nem tartalmazza azt az infrastruktúrát, amely a távközlést lehetővé teszi, hiszen az továbbra is a Vodafone tulajdonában van. Amit az állam és a 4iG vett, az egy több mint hárommilliós ügyfélkör, ha úgy tetszik, hálózat. Ennek viszont már bőven van értéke. A politika egészen biztosan felfigyelt rá.