szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Január másodikán éjfélkor zárul az a szavazás, amelyen olvasóink eldönthetik, hogy a 2006-ban tesztelt autók közül melyik tetszett nekik a legjobban. Öt kategóriában szavazhatnak az év tesztautójára, valamint arra az autóra is leadhatják voksukat, amelyet tesztjeinkben viszont szeretnének látni. Kihirdetünk egy-egy kategóriagyőztest, illetve a legtöbb szavazatot kapott autó lesz a 2006-os év tesztautója. Önnek melyik kellene?

Nincs rossz autó. Minden új kocsiban van valami megragadó, valami bájos, valami varázslatos. Mindegyik elvisz minket, szeretteinket és portékáinkat A pontból B pontba. Egy év során rengeteg autót próbáltunk ki, hétköznapi és különleges körülmények között. Modellpalettánk korántsem teljes, olyan nagy márkák is hiányoznak, mint az Opel, a Ford, a Fiat vagy a Honda. Összeállításunkban azokat az autókat vonultatjuk fel, amelyeket több napig teszteltünk.

Használtuk városban, autópályán, dugóban, terepen, szállítottunk utasokat, árut, tankoltuk, kereket cseréltünk és megjavítottuk, ha valami apróság a kezünkben maradt. Önökön van most a sor, hogy az alább felvonuló autócsodákra szavazzanak, mondják meg önök, melyik volt az év tesztautója. Ebben segítségükre vannak a tesztek és néhány olyan szempont, amellyel még befolyásolni tudjuk döntésüket. Ne dőljenek be, döntsenek maguk! A kategóriagyőztesek közül, egy újabb, januári szavazás során derül ki, hogy ki 2006 tesztautói közül az abszolút bajnok.

Év végi játékunk szubjektív ítéletekre ad lehetőséget, a szavazás végeredménye a hvg.hu olvasóinak véleményét tükrözi. Az autókra január elejéig lehet szavazni. A játékot, terveink szerint minden évben, az adott évben kipróbált tesztautók részvételével megismételjük.

(A tesztek megtekintéséhez javasoljuk a megnyitás új ablakban parancsot.)

Családi autók

Peugeot 307 1,6 HDi Sportline - A reformminiszter autója

© hvg.hu

Végre egy autó, amelynek az extralistája megmarad a gazdaságosság, az ésszerűség és a kifizethetőség határain belül. Reform gyanánt minden miniszternek ezt az egyhatos dízelmotort ajánlanám, kissé lomha, ám szinte már betegesen étvágytalan.
A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték ****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Volkswagen Touran TSI - Varázslatos turnébusz

© VW

Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.

A szerkesztő véleménye
Szépség ***
Kényelem ****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Nissan Note 1,4 - Ha első a család

© Nissan

A Nissan kis egyterűje vidám, fiatalos, családi autó. Sok kompromisszummal, szegényes alapfelszereltséggel, kis fogyasztással és gondmentes, hosszú élettartammal.

A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum ****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mazda6 CD143 TE Sportkombi  - Hatos dobás

© Mazda

Nagy tér, elegancia, funkcionalitás, ésszerű dizájn és megújult sportos dízelmotor jellemzik a kedvező áron kapható Mazda6 sportkombit.

A szerkesztő véleménye
Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Mazda5 CD143 GT - Menő jövő

© Mazda

Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mercedes-Benz B200 Turbo - Nem B-ligás

© daimlerchrysler

Minden ízében Mercedes ez az autó, benne senki sem szégyenkezik. Merciből száll ki, mégsem adott ki tízmilliókat, elfér a család, illetve a csomagoknak is van hely. Mondjuk ki, ez egy praktikus autó. Csomagtartója jól kihasználható és ráadásul variálható is.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Volvo V50 1,6 - Magyarul beszél, nem dohányzik

© Volvo

Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték**
Fogyasztás/teljesítmény ***

Skoda Roomster 1,9 TDi Sport - Kettős ügynök

© Skoda

Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos, praktikus. Csak drága.

Szépség ***
Kényelem ****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Citroen Berlingo 1,6 HDi Multispace - Nyaralásban világbajnok

© Citroën

Vállalkozóknak és családcentrikus férfiaknak tökéletes megoldás az Európában igen népszerű Citroen Berlingo. Nyaralásban világbajnok.

Szépség **
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Seat Altea FR 2.0 TDI - Az álcázás nagymestere

© hvg.hu

Első ránézésre csinosan átlagos szexis vöröske. Ki gondolná, hogy az FBI képezte ki? Az Altea FR sportkocsis vénákat rejt izgalmas, családias és nőies ruhája alatt. Kipróbáltuk mit tud a legerősebb kétliteres dízel.

Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény *****



[[ Oldaltörés: Üzleti autók (Oldaltörés) ]]



Üzleti autók

Peugeot 607 2,7 HDI - A főnök különgépe

© Peugeot

A Peugeot 607 a hivatásos sofőrök rémálma. Ha a főnök egyszer a volánhoz ül, sosem fogja átengedni a vezetést.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum ***
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Volvo S80 D5 - Az érzékek limuzinja

© Volvo

Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.

Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ***

Citroen C5 2,0 HDI Exclusive - A jövő hírnöke

© Citroën

A megújult Citroen C5 feltűnő autó. Bálnatestét finomabbra, izgalmasabbra rajzolták, miközben jó tulajdonságait a jövő mérnöki megoldásaival fokozták. A francia csatahajó a cégvezetőket veszi célba.

Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ***

Hyundai Elantra 2,0 CRDI GLS - A tökéletes középút

© hvg.hu

Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.

Szépség **
Kényelem ***
Praktikum ****
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mitsubishi Lancer 1,6 Invite - Megéri az árát

© Mitsubishi Motors

A Lancer félelmetes ellenfél a versenypályákon. De hétköznapi tesztautónk is az, a mindennapokban teljesít: megbízható, pontos, visszafogott és nem túl drága. Kiváló cégautó.

Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény *****

BMW 530xd - Szippantás a jóból

© hvg.hu

Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum ***
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Volvo S60 2.0T - A nyugodt erő

© hvg.hu

Végtelen nyugalmat áraszt az S60, semmi izgágaság, semmi rögtönzés nem jellemzi. Az ember beül és lenyugszik. Megváltozik, nem az erő hajtja, hanem a megfontoltság és az ízlés. Kifinomult angol úr, még ha svéd is.

Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Renault Laguna 2.0 dCi Privilege - A szürke eminenciás


Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.

Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Subaru Legacy 2,0 R - Raliautó üzletembereknek

© Subaru

A Legacyban egyesül a Subaru filozófia mindhárom tézise: modern, egyéni és bátor. Birtoklása kiváltság. Olyan cégvezetőknek ajánlott, akik minden áron győzni akarnak.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum ***
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mazda6 CD 143 Plusline - Business class a turistaosztályon

© Mazda

A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.

Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum ***
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Mazda3 1,6i TX - Hess, stressz!

© Mazda

Jól felextrázva, egyhatos pörgős benzinmotorral , komfortosra hangolt futóművel és az enyhén sportosnak mondható menetdinamikával verhetetlen ár/érték arányt kínál a megújult hármas Mazda.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mercedes-Benz R320 CDI - Lakásomat R-osztályú Mercire cserélném

© daimlerchrysler

Teszteltem A-osztályt, vezettem B-osztályt, de komolyan mondom most itt, ebben az autóban tapasztaltam először, mit is jelent igazán a Mercedes életérzés. Esztelen tempó, elképesztő méretek, ó micsoda mámor.

Szépség ***
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Volkswagen Jetta 2.0 PD TDI Sportline - Álcázott playboy

© VW

A Jetta visszafogott, konzervatív és elegáns, ugyanakkor jól álcázza, hogy valójában egy izgalmas, sportos autó. Elég ránézni, sugározza az erőt. Kár, hogy a belseje mellőzi a fantáziát.

Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Volvo V50 D5 - Családi biznisz

© Volvo

A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****



[[ Oldaltörés: Kisautók (Oldaltörés) ]]



Hyundai Accent 1,4 - Szebb, jobb, drágább

© Hyundai

Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.

Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ***

Peugeot 1007 1,4 HDi Trendy - Űrneszesszer vidám kalandokhoz

© Peugeot

Ezt az autót közelről látni, beülni és vezetni kiváltság, hisz egy ritka madárról van szó. Ritkaságának oka nem különcsége és városi praktikuma, hanem borsos ára. Ha egymilliót le lehetne faragni az alapárból, ez az autó valóban a városi dzsungelek kiirthatatlan kaméleonja lenne.

Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum ****
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Citroen C3 1,6 HDi Exclusive - Cégautó piperetükörrel

© Citroën

A Citroen C3 a maga bumfordi domborulataival, izgalmas külsejével és fantáziátlan belterével együtt szerethető kisautó. Legjobb tulajdonsága mégis az, hogy erős motorja páratlanul takarékos. Csak megy és megy, viszont nagyon nőkre szabott.

Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Peugeot 107 1.0 Junior - Erdélyben a legkisebb Peugeot-val

© hvg.hu

Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.

Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum **
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Mercedes-Benz A170 - Itt a piros, hol a Merci

© mercedes-benz.hu

Nőies stílusa ellenére már az elején le kell szögeznem, hogy ez a kiskocsi minden ízében Mercedes, a címben elrejtett utalás nem jött be, kis piros bombázóm egy megbízható, kényelmes, pontosan irányítható és elegáns kocsi. Kicsit egyterű, kicsit kupé, kicsit terepjáró – ezért különleges. Az embernek az az érzése, hogy egy nagyon komoly autóban ül, és valóban, technikailag és minőségileg nem lehet kifogás. A motor és a futómű nem tetszett.

Szépség *****
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Peugeot 207 1,6 HDi Sporty - A kisautók krémje

© hvg.hu

A franciák új üdvöskéjéhez nagy reményeket fűz a hazai importőr, feladata nem más, mint kirántani az egyre gyengébben teljesítő Peugeot-t az eladási görbe negatív oldaláról. A 207-esen nem múlhat. Az autó a megfelelő motorral kész főnyeremény.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény *****

Smart forfour 1,5 Passion - Nyomd a gázt, és huss!


Hatalmas a kontraszt az ötajtós smart kihívó külseje és puritán, ám célszerű belseje között. Szinte el is megy a kedve az embernek a kis divatautótól. De aztán bepöccen a motor és egy kis barátkozást követően megindul a száguldás. A nagy smart ezerötös változatát erre teremtették.

Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Seat Ibiza 1,4 PD TDI - Traktorhangú szívtipró

© seat

Az Ibiza klasszikus példája annak, hogy ha a forma és a tartalom nincs összhangban, akkor az egyhetes teszt nem tud meggyőzni az autó erősségeiről. A felfrissített dízel Ibizám külseje szép, vonzó és izgalmas, de frigid. Belseje szellemtelen, felejthető, és ha megszólal, jobb ha menekülünk.

Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

BMW 120d - Kicsi, de BMW

© BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Micra 160 SR - Édes csili

© Nissan

A legizmosabb Micra nem csupán erős, hanem meglehetősen szép. Nőiessége ellenére, vagy éppen azért, nagyon tetszett.

Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény *****



[[ Oldaltörés: Élményautók (Oldaltörés) ]]


Seat Leon FR - Az aszfalt ördöge

© hvg.hu

Mint a színe, olyan ez az autó: mágikus és ördögi. Száguldásra termett, nem hétköznapi használatra. Nagyon kéne.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum ****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Peugeot 307 CC HDI Standard - Az oroszlán, a kabrió, a színész és a többiek

© Peugeot

Mint egy ufó – ezzel fogadott a feleségem, amikor xenon-fényárban begördültem a kapun. A 307 CC valóban olyan, mint egy űrhajó, de persze annak is a luxus változata. Ajándék minden benne eltöltött perc, életérzést közvetít, bemutatja, milyen lehet sztárnak lenni.

Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum **
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Mini Cooper S Cabrio - Brutális bölömbika

© hvg.hu

Beülni és lenyitni a tetőt mennyei élmény. Kicsit műanyag, kicsit nyers, ám felejthetetlen. Csupa izom, móka és kacagás, de mégsem kéne. Zajos, átláthatatlan, zabos, torkos és drága.

Szépség ***
Kényelem ***
Praktikum **
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mitsubishi Colt CZT - Egy kis piros bombázó

© Mitsubishi Motors

A városi zsebrakéták korában a Mitsubishi új életet és új értelmet lehelt a Coltba. Nagy teljesítményű, kis méretű, tudásához képest olcsó és biztonságos raliautót épített CZT néven. Vigyázat, csak felnőtteknek!

Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ***

Seat Leon Monster 2.0 TDI DSG - A szenvedély rabja

© hvg.hu

Amikor korábbi cikkeimben hiányoltam azt a bizonyos latin temperamentumot a Seat új modelljeiből, nem gondoltam, hogy lesz egy modell, amely jó értelemben átesik a ló túlsó oldalára. A Leon Monster a mediterrán életérzés izgalmát és szépségét pávaként mutogatja, ennél vadabban és ízlésesebben feltuningolt és kicicomázott gyári autóhoz még nem volt szerencsém.

Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték**
Fogyasztás/teljesítmény *****

MAZDA MX-5 1,8 - Legális drog

© Mazda

Megkockáztatom: a Mazda MX-5 a világ legjobb hobbiautója. Ezzel a kijelentéssel nehéz vitatkozni, hisz az MX-5 izgalmas, vonzó, gyors, biztonságos, megbízható és olcsó. Egyszer az életben ki kell próbálni.

Szépség *****
Kényelem ***
Praktikum *
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mazda RX-8 Revolution - Ne vigy minket kísértésbe

© Mazda

Beszélhetnek nekem Ferrariról, Maseratiról, Lamborghiniről, Aston Martinról, amíg nem próbálom ki őket, a Mazda RX-8 lesz számomra a versenykocsik non plus ultrája. Minden porcikájában tombol az adrenalin. Beszállás csak erős idegzetűeknek!

Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum **
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény ***

BMW 330i - Nappali ragadozó

© BMW

Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum ****
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény *****

VW Eos TFSI - Benzingőz a lényege

© VW

Nehezen lehet ellenállni a csábításnak, ha a kiszemelt szépség 25 másodperc alatt ledobja ruháit és belső értékeit is elénk tárja. A kabriók hercegnője, az Eos fényben született. Ha felbukkan, a nap is kisüt.

Szépség *****
Kényelem ****
Praktikum **
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Citroen C2 VTS - Kiugrasztja a kisördögöt


Nincs annál izgalmasabb, mikor egy törpe autó meglódul és lehagyja az egész sort, sőt az egész utcát, de még a várost is. A C2-es sportváltozata élő legenda, szerethető kis dög.

Szépség ****
Kényelem ***
Praktikum ***
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Audi S8 - Gőzkalapács Lambo szívvel

© audi.hu

Szinte szűz volt még, alig 800 kilométert futott előttem. Azt csináltam vele, amit akartam, mindent megtett nekem. Az együtt töltött háromnapos frigy übergotti hangulata kiradírozhatatlan emlékezetemből. Meghajtottam az Audi S8-ast.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Peugeot 407 Coupé 2,7 HDI - Csendes pusztító

© Peugeot

A 407 kupé álomautó. Minden csupa bőr, lendületes vonalak, bődületes motor, elegáns belső tér, csúcstechnika, exhibicionista forma. Izmos luxuskocsi, csak néma.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum ***
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Skoda RS Combi - Kellene a rendőrnek is

© Skoda

Azt mindannyian tudjuk, hogy a Skoda Octavia kategóriája egyik legvonzóbb ajánlata. Kombiban szinte verhetetlen, azonban sportkocsiként is megállja a helyét. Faggattuk a legerősebb Skodát.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Peugeot 307 Féline - Öldöklő angyal

© hvg.hu

A Féline maga az angyalbőrbe bújt ördög. Szelídnek álcázott bamba harcsaszája azonnal cápavigyorba csap át, ha valaki felhergeli. A 307-es csúcsváltozata annak való, aki a végletekben él, aki nem képes uralkodni vágyai fölött, de tud gyengéd is lenni, olykor racionális, sőt néha könyörtelenül szigorú.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ***
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****



[[ Oldaltörés: Szabadidőautók (Oldaltörés) ]]



Toyota RAV4 D-4D - Nagynak látszik

© Toyota

Bármennyire is fejlett a technikája, bármilyen vonzó is a formája, és meglepően jók a tereptulajdonságai, mégiscsak kiforratlan autó az új Toyota RAV4. Apró bosszantásai, szereptévesztése nem váltották be a hozzá fűzött reményeimet. De ugyanakkor a RAV4 egy megbízhatóságáról híres Toyota, praktikus nagy munkabírású és takarékos.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum ****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Skoda Octavia Combi 4x4 - Egy oktávval feljebb

© Skoda

Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.

Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mitsubishi L200 2,5 GLS - Vigyázat, jövünk!


Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.

Szépség ***
Kényelem ****
Praktikum *****
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény ***

Nissan Murano - A szépségkirály

© Nissan

Valami őrült álom gyümölcse ez az autó. Nem lehet egészen normálisnak nevezni azt az embert, aki a Nissan 350Z sportkocsit ötvözi a Nissan Patrol terepjáróval. A Murano ebből a frigyből született, egy igazi csodabogár a szó legjobb értelmében.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ****

Nissan Navara - Szexis nagyvas

© Nissan

Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.

Szépség ****
Kényelem ****
Praktikum *****
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény *****

Audi allroad quattro 3,2 FSI - Ha akarom sportkombi, ha akarom terepjáró

© audi.hu

Csodálni lehet az Audi allroad quattro képességeit, használni annál kevésbé. Ki menne terepre egy 20 milliós finom lelkű luxusautóval? Skizofrén jellem, tesztünk során kombi énje kerekedett fölül.

Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény *****

Audi Q7 4,2 FSI - Meghajtottuk a legnagyobb Audit

© audi.hu

Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Nissan Pathfinder - Szépséges szörnyeteg

© hvg.hu

Csupa bőr, csupa kényelem, csupa kényeztetés. A Nissan Pathfinder a terepjárók között is méltóságot vív ki méreteivel és pazarságával. Kár, hogy menettulajdonságai nem ennyire meggyőzőek. Nem a sietős emberek autója, de azoké, akik mindig odaérnek.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Mitsubishi Outlander Turbo - Vadnak született

© Mitsubishi Motors

Lenyűgözött az a dinamizmus, amely a Mitsubishi Outlander Turbo védjegye. Használati értékéről azonban nem győzött meg az autó: se nem kombi, se nem terepjáró. Talán sportkocsi?

Szépség ***
Kényelem ****
Praktikum *****
Ár/érték**
Fogyasztás/teljesítmény ***

Mercedes-Benz ML 320 CDI - Luxuscikk terepjárónak öltöztetve

© hvg.hu

Lenyűgöző szépség, robosztus férfiasság, megfontolt erő, félelmetes státusszimbólum. Csak a terepcsomagot ne hagyjuk ki. Nélküle félkarú óriás.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték***
Fogyasztás/teljesítmény ***

Hyundai SantaFe - Mister Korea

© hvg.hu

Míg a japán gyártók csak beszélnek arról, hogy az európai ízlés diktálja autóik formatervét, addig a koreai gyártók ezt meg is valósítják. A SantaFe a Hyundai büszkesége, a legeurópaibb és legszebb ázsiai terepjáró.

Szépség *****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték*****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4x4 Sport - Nemes öszvér

© hvg.hu

Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.

Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****

Kia Sportage 2.0 CRDi EX 4x4 - Nevében a lényeg

© Kia

A Kia sportterepjáróban minden tekintetben kellemesen csalódtam. Nem ilyennek képzeltem, nem ilyen jónak. Olyan vezetési élményt nyújt, amely a kocsi apró, de számos hiányosságait elfeledteti. Keveset vártam, és sokat kaptam.

Szépség ****
Kényelem *****
Praktikum *****
Ár/érték****
Fogyasztás/teljesítmény ****



[[ Oldaltörés: Mit teszteljünk jövőre? (Oldaltörés) ]]

Opel Corsa

© GM Media


Ford Mondeo

© auto-motor-und-sport.de


Alfa Romeo 159 Sportwagon

© Alfa Romeo

Honda Civic Hybrid



Lexus GS


Skoda Superb

© Skoda

Chevrolet Epica

© GM Media


Cadillac BLS

© GM Media


VW Touareg

© VW

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Subaru lett az év tesztautója

Lezárult a hvg.hu Cégautó rovatának szavazása, amelyben a szerkesztőségben járt tesztautókra lehetett szavazni. Olvasóink voksai alapján az év családi tesztautója a Mazda6 Sportkombi, az év üzleti tesztautója a Subaru Legacy, az év kisautója a BMW 120d, az év élményautója az Audi S8, az év szabadidő-autója az Audi Q7. A legtöbb szavazatot a Subaru Legacy kapta.

automenedzser.hu Autó

A jó tesztvezetés 12 parancsolata

Autóvásárláskor, ha nem fekszünk a kocsi alá és nem egy felkent autószerelővel érkezünk az eladóhoz, netán új autót veszünk, akkor leginkább a tesztvezetés során szerzett tapasztalatok alapján döntjük el, megvesszük-e a kiszemelt négykerekűt. Vagy beleszeretünk, és az érzelmekre hagyatkozunk.