A mami rap az autóreklámok új sztárja

Közel jár a hárommilliós megtekintéshez a YouTube-on az új Fiat 500L reklámjának szoció rapje.

  • hvg.hu hvg.hu
A mami rap az autóreklámok új sztárja

Egy fiatal anyuka mindennapjait tette közzé a Fiat az új 500L promóciójában. A jelenetben nem direkt módon szajkózzák a termék előnyeit, hanem egy háromgyerekes anyuka sorolja hogyan változott meg a teste, az igényei és a lehetőségei, amióta más a fontossági sorrend. Sajnos csak angolul tudóknak.

Persze a reklám kreativ szempontból is jól felépített, a célcsoport jellemző környezete és a gyerekszereplők is nagyszerűt alakítanak benne. 

Kérdés, hány fiatal anya tudná reklám közben megmondani milyen kocsi tűnik fel?

Egyébként is hódítottak az év végén a szívbemarkoló reklámok az autógyárak körében.  A Mercedes is a gyerek, álmok, ajándék vonalon alkotott az átlagnál valamivel jobbat. A Mercedes még egy kis fricskát is elhelyezett reklámjában - ahogy azt az egyik kommentellő kiszúrta (0:24-nél) - a legnagyobb vetélytárs egy BMW első lámpája is feltűnik a képsorokban, amelyre természetesen ügyet sem vet a kis főszereplő.

De az Lincoln image-reklámja is szép példája, hogy az amerikai autógyártást talán még nem kell temetni, a reklámjaikat meg főleg nem. 

Nem is beszélve a tavalyi év legutolsó napjaiban bemutatott új BMW M6 Gran Coupe-ról, amelynek első hivatalos reklámja is megjelent. A képeken a sokak által igazi szépségnek titulált járművet a japán harcosok tökéletes harmóniájával hozzák párhuzamba.

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

Az idei aszályt az egész ország megszenvedheti, Orbánék nagy mentőöve pedig csak kivételezetteknek nyújthat reményt

A két évvel ezelőttinél is durvább aszály néz ki idén, az őszi vetés hamarabb ért be, a tavaszi kultúrák „nagyon rossz állapotban vannak”, ha nem jön eső, nagy terméskiesések lehetnek a kukoricában. A kormány most leginkább az öntözéssel kampányol az aszály ellen, kár, hogy ez a hazai termőterületek alig több mint 2 százalékán érhető el.