szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a legendás Alpine márka feltámasztását követő első közúti modellre még várni kell, a Renault sportmárkája máris aktivizálja magát a versenyzés világában. A franciák indulnak a Le Mans-i 24 órás viadalon, amelynek LMP2-es kategóriájában állítanak csatasorba egy Alpine felségjelzésű versenygépet.

Mint ismeretes, az Alpine feltámasztását tavaly novemberben jelentették be: a Renault a Forma-1-es csapatáról is ismert Caterhamet választotta partnerül a projekthez, a Le Mans-i kalandhoz mégsem a brit-maláj konszernnel társulnak.

Az LMP2-es – azaz a csúcskategóriának számító LMP1 mögötti - géposztályba szánt, frissen bemutatott, N°36 típusjelű modellt a hosszú távú versenyzés világában patinásnak számító Signatech istállóval együtt készítették el. Az Alpine egyébként legutóbb 1978-ban vett részt a híres-nevezetes megbízhatósági futamon, az A442B-t akkor Didier Pironi és Jean-Pierre Jaussaud kormányozta, akik megszerezték az abszolút győzelmet.

Signatech-Alpine
©

„Az Alpine feltámasztásának tavaly november 5-i bejelentése óta folyamatosan dolgozunk, lépésről lépésre haladunk. Az új versenygép bemutatásával újabb fázisba léptünk. A megbízhatósági versenyzés világában indított új programunkra roppant kedvező visszajelzéseket kaptunk, de nem csak az Alpine-fanatikusoktól, hanem a motorsport világától általában. Már nagyon várjuk, hogy a versenypályán lássuk viszont a színeinket” – nyilatkozta az Alpine vezére, Bernard Olivier.

A 4610 milliméter hosszú, 1995 milliméter széles, 2870 milliméter tengelytávú, 900 kilogrammos versenygépet V8-as Nissan motor hajtja, amely 500 lóerős teljesítmény képes. A Xtrac által készített, hatfokozatú szekvenciális váltóval felvértezett versenygép a hivatalos sajtközlemény szerint 330 kilométer/órás csúcssebességre képes.

Signatech-Alpine
©

A különítmény nem csak a Le Mans-i 24 óráson, hanem az European Le Mans Series nevű bajnokságban is elindítja a N°36 típusjelű modellt, amelynek pilótaösszeállítását patrióta-szempontok alapján állították össze. Az autóval három francia versenyezhet: az ELMS futamain a 24 esztendős Nelson Panciatici és a 29 esztendős Pierre Ragues osztozkodhat a volánon, míg a 24 óráson a 34 esztendős Tristan Gommendy is csatlakozik a fiatalokhoz.

Jó kérdés, hogy meddig kell várni a feltámasztást követő első közúti Alpine modellre: ha minden igaz, a tavalyi Forma-1-es Monacói Nagydíjon Alain Prost által leleplezett A110-50 típusjelű tanulmányra épülő szériamodell 2015-ben debütálhat. A Caterham és a Renault célja egyaránt az, hogy a szupersportkocsi-szegmens főbb szereplőinél, a Ferrarinál, a McLarennél, a Lamborghininél és a többi gyártónál olcsóbb járműveket kínáljanak.

A gyártás helyszíne az Alpine korábbi gyára lesz a normandiai Dieppe-ben, ahová a Caterham és a Renault 50-50 százalékos tulajdonrészével megalapított Societe des Automobiles Alpine Caterham (SAAC) rendezkedett be.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Marabu Féknyúz: Szájer 1.

Marabu Féknyúz: Szájer 1.

A vírus különleges sanszot ad a magyaroknak a romániai választáson

A vírus különleges sanszot ad a magyaroknak a romániai választáson

Gálvölgyi János, Geszti Péter és már több mint 9 ezer aláíró követeli petícióban Demeter Szilárd lemondását

Gálvölgyi János, Geszti Péter és már több mint 9 ezer aláíró követeli petícióban Demeter Szilárd lemondását