szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár a legendás Alpine márka feltámasztását követő első közúti modellre még várni kell, a Renault sportmárkája máris aktivizálja magát a versenyzés világában. A franciák indulnak a Le Mans-i 24 órás viadalon, amelynek LMP2-es kategóriájában állítanak csatasorba egy Alpine felségjelzésű versenygépet.

Mint ismeretes, az Alpine feltámasztását tavaly novemberben jelentették be: a Renault a Forma-1-es csapatáról is ismert Caterhamet választotta partnerül a projekthez, a Le Mans-i kalandhoz mégsem a brit-maláj konszernnel társulnak.

Az LMP2-es – azaz a csúcskategóriának számító LMP1 mögötti - géposztályba szánt, frissen bemutatott, N°36 típusjelű modellt a hosszú távú versenyzés világában patinásnak számító Signatech istállóval együtt készítették el. Az Alpine egyébként legutóbb 1978-ban vett részt a híres-nevezetes megbízhatósági futamon, az A442B-t akkor Didier Pironi és Jean-Pierre Jaussaud kormányozta, akik megszerezték az abszolút győzelmet.

Signatech-Alpine
Alpine

„Az Alpine feltámasztásának tavaly november 5-i bejelentése óta folyamatosan dolgozunk, lépésről lépésre haladunk. Az új versenygép bemutatásával újabb fázisba léptünk. A megbízhatósági versenyzés világában indított új programunkra roppant kedvező visszajelzéseket kaptunk, de nem csak az Alpine-fanatikusoktól, hanem a motorsport világától általában. Már nagyon várjuk, hogy a versenypályán lássuk viszont a színeinket” – nyilatkozta az Alpine vezére, Bernard Olivier.

A 4610 milliméter hosszú, 1995 milliméter széles, 2870 milliméter tengelytávú, 900 kilogrammos versenygépet V8-as Nissan motor hajtja, amely 500 lóerős teljesítmény képes. A Xtrac által készített, hatfokozatú szekvenciális váltóval felvértezett versenygép a hivatalos sajtközlemény szerint 330 kilométer/órás csúcssebességre képes.

Signatech-Alpine
Alpine

A különítmény nem csak a Le Mans-i 24 óráson, hanem az European Le Mans Series nevű bajnokságban is elindítja a N°36 típusjelű modellt, amelynek pilótaösszeállítását patrióta-szempontok alapján állították össze. Az autóval három francia versenyezhet: az ELMS futamain a 24 esztendős Nelson Panciatici és a 29 esztendős Pierre Ragues osztozkodhat a volánon, míg a 24 óráson a 34 esztendős Tristan Gommendy is csatlakozik a fiatalokhoz.

Jó kérdés, hogy meddig kell várni a feltámasztást követő első közúti Alpine modellre: ha minden igaz, a tavalyi Forma-1-es Monacói Nagydíjon Alain Prost által leleplezett A110-50 típusjelű tanulmányra épülő szériamodell 2015-ben debütálhat. A Caterham és a Renault célja egyaránt az, hogy a szupersportkocsi-szegmens főbb szereplőinél, a Ferrarinál, a McLarennél, a Lamborghininél és a többi gyártónál olcsóbb járműveket kínáljanak.

A gyártás helyszíne az Alpine korábbi gyára lesz a normandiai Dieppe-ben, ahová a Caterham és a Renault 50-50 százalékos tulajdonrészével megalapított Societe des Automobiles Alpine Caterham (SAAC) rendezkedett be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!