Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2cd6d4f0-1016-4835-af72-02464aebbaf7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gálvölgyi Judit szerint a kapcsolatuk első öt évében egy életre kiveszekedték magukat. ","shortLead":"Gálvölgyi Judit szerint a kapcsolatuk első öt évében egy életre kiveszekedték magukat. ","id":"20250130_Galvolgyi_Janos_felesege_Judit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cd6d4f0-1016-4835-af72-02464aebbaf7.jpg","index":0,"item":"9f1f00a7-5c45-4cad-97f4-a4d0d1474b3e","keywords":null,"link":"/elet/20250130_Galvolgyi_Janos_felesege_Judit","timestamp":"2025. január. 30. 09:44","title":"Felesége Gálvölgyi Jánosról: A színpadon szó nélkül letolja a nadrágját, de magánemberként zárkózottabb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. január. 29. 14:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"6c71b75a-9d7b-49c2-8211-223c23374e5c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A szervezők szerint az összes oda tervezett előadást kiteszik a házból, a jogutód pedig nem foglalkozik a szerződéses sérelmekkel.","shortLead":"A szervezők szerint az összes oda tervezett előadást kiteszik a házból, a jogutód pedig nem foglalkozik a szerződéses...","id":"20250129_Felujitasra-hivatkozva-kitettek-jazzfeszt-Szente-Vajk-vezette-Erkel-Szinhazbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c71b75a-9d7b-49c2-8211-223c23374e5c.jpg","index":0,"item":"d3d0c439-9e1c-41a3-a75e-417fb1580bc5","keywords":null,"link":"/kultura/20250129_Felujitasra-hivatkozva-kitettek-jazzfeszt-Szente-Vajk-vezette-Erkel-Szinhazbol","timestamp":"2025. január. 29. 14:30","title":"Felújításra hivatkozva kitették a jazzfesztivált a Szente Vajk vezette új Erkel Színházból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43a07cb9-0a7d-40a1-91d4-22b0bfc1d132","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Azt viszont még nem tudni, Orbán Viktor mikor látogat Washingtonba.","shortLead":"Azt viszont még nem tudni, Orbán Viktor mikor látogat Washingtonba.","id":"20250129_egyesult-allamok-izrael-donald-trump-talalkozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43a07cb9-0a7d-40a1-91d4-22b0bfc1d132.jpg","index":0,"item":"758103b3-3f80-4efa-9272-e098b2324995","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_egyesult-allamok-izrael-donald-trump-talalkozo","timestamp":"2025. január. 29. 12:30","title":"Netanjahu lesz Trump első külföldi vendége a Fehér Házban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"673329f5-aba2-4c34-ba1d-3bff52b95386","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A rendelet kifejti, hogy a nemváltó beavatkozáson átesett fiatalok egész életükben magas gyógyszerkiadásokra kényszerülnek, valamint gyakorta élethosszig tartó egészségügyi komplikációk csapdájában találják magukat.","shortLead":"A rendelet kifejti, hogy a nemváltó beavatkozáson átesett fiatalok egész életükben magas gyógyszerkiadásokra...","id":"20250129_trump-nemvaltas-rendelet-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/673329f5-aba2-4c34-ba1d-3bff52b95386.jpg","index":0,"item":"dd279034-71ea-4291-affb-166e47a99dd4","keywords":null,"link":"/vilag/20250129_trump-nemvaltas-rendelet-usa","timestamp":"2025. január. 29. 05:28","title":"Donald Trump elnök rendeletet hozott a 19 év alatti fiatalok nemváltó beavatkozásainak korlátozásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az esélyünk a lottóötösre persze ugyanakkora, mint bármely más kombinációval, de az első öt számmal elért telitalálattal biztosan be kéne mennünk hétfőn is dolgozni.","shortLead":"Az esélyünk a lottóötösre persze ugyanakkora, mint bármely más kombinációval, de az első öt számmal elért...","id":"20250130_otos-lotto-sorsolas-leggyakoribb-szamok-12345-esely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/609dc492-25f0-43cc-a68b-059de48fde52.jpg","index":0,"item":"e370c24b-a5b8-48f1-a009-24e6f17f5d80","keywords":null,"link":"/elet/20250130_otos-lotto-sorsolas-leggyakoribb-szamok-12345-esely","timestamp":"2025. január. 30. 05:01","title":"Nagy lenne a koppanás, ha kihúznák a lottón, hogy 1,2,3,4,5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88220cd0-8005-4398-95ba-c01e0a7ebe58","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legújabb BMW iX felfrissített dizájnnal, modernizált technikával, megnövelt teljesítménnyel és minden korábbinál nagyobb hatótávval debütált.","shortLead":"A legújabb BMW iX felfrissített dizájnnal, modernizált technikával, megnövelt teljesítménnyel és minden korábbinál...","id":"20250129_bmw-ix-facelift-700-kilometeres-hatotavu-uj-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88220cd0-8005-4398-95ba-c01e0a7ebe58.jpg","index":0,"item":"7dcd2b3b-46e9-4c5d-8a7d-b2fd506cb9f7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_bmw-ix-facelift-700-kilometeres-hatotavu-uj-villanyauto","timestamp":"2025. január. 29. 07:03","title":"Itt a BMW 700 kilométeres hatótávú új villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a39f4d96-b6a7-48ce-8229-4012d96c338d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A Nemzetgazdasági Minisztérium álláspontja szerint minden dolgozó előtt nyitott a „továbbfoglalkoztatás” lehetősége.","shortLead":"A Nemzetgazdasági Minisztérium álláspontja szerint minden dolgozó előtt nyitott a „továbbfoglalkoztatás” lehetősége.","id":"20250128_Nem-arulja-el-a-kormany-hogy-hany-embert-bocsatanak-el-a-Magyar-Postatol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a39f4d96-b6a7-48ce-8229-4012d96c338d.jpg","index":0,"item":"2376f6a8-329b-474d-a082-35dcf65ef345","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250128_Nem-arulja-el-a-kormany-hogy-hany-embert-bocsatanak-el-a-Magyar-Postatol","timestamp":"2025. január. 28. 18:52","title":"„Programozott leépítés” – nem árulja el a kormány, hány embert bocsátanak el a Postától","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Limuzinként megy a Merci luxusöszvére, a V-osztály - teszt
szerző:
Heimer György
Tetszett a cikk?
A haszonjárművekből feltupírozott luxusjárgányok ötlete nem teljesen új. A Mercedes fejlesztői azonban újítottak, sőt még egy új osztályt is kreáltak hozzá.
Vaning mániának, azaz kisteherautó őrület néven is emlegették azt a bő egy évtizeddel ezelőtti autós módit, amelynek során az amerikaiak szinte belebolondultak az extravagáns kinézetű kisbuszokba, a zárt kisteherautókba. Az ilyen agyondíszített, belül plüss huzattal, fabetétek és más szerelvények tömkelegével, kívül rikítóan kipingált felépítménnyel feldobott járgányok iránti láz ugyan nem terjedt át a vén kontinensre, de az európai gyártók, köztük a Volkswagen teherhordójából eredeztetett Hippie Van, majd később a felturbózott Multivan kisbusz sok, személyautóhoz szokott úrvezetőt elcsábított.
Most viszont a Mercedes látta elérkezettnek, hogy a meglévő Vito és Viano haszonjármű-családok mellé még egy „vanszerűséggel” újítson. A tavasszal nálunk is bevezetett új V-osztály azonban különös szerzet: olyan mintha egy teherautót kereszteztek volna az S-osztály luxusával. A Mercedes most azt állítja, hogy újraértelmezte a nagyterű kategóriát, s valóban: a V-osztály amolyan multifunkciós luxusdoboz. A csillagos márka marketingstratégái új keresletet gerjesztve azokban a pénzes kuncsaftokban látnak zsírosnak ígérkező üzletet, akik szívesen beülnek egy sokféleképpen variálható haszonjármű volánja mögé, amely úgy megy, mint egy böhömnyi limo, s eszerint is van felextrázva.
Képgaléria.
D.P.
Az újfajta luxusbatár egyik csúcsváltozata, a hangzatos nevű V-osztály Edition 1-ről már első szemrevételezés után látszik, hogy exkluzív darabról van szó. A több mint 5 méter hosszú busz volánja mögül a Merci nagy-személyautóinak kezelőszervei köszönnek vissza, minden szeglet – a finoman működő kapcsolóktól a díszvarrású, mélybarna napabőr-ülésekig – ízléses, minőségi kidolgozást sugall.
A teherautós méreteket a személyekhez szokott úrvezetőknek nem okozhat gondot megszokni: ez a nagyterű úgy megy, mint egy lágy rugózású szedán, amiben kulcsszerepet játszik a hajtáslánc, mindenekelőtt a 190 lóerős, kétliteres dízelmotor és a hétfokozatú automata sebességváltó. A gyártó állítása szerint a maximális 440 Newtonméteres forgatónyomatékú erőforrás olyan agilis, mint a 3 literes V6-os turbódízel. És nem kérdés: a négyhengeres Edition 1 személyautósan gyorsul, ugyanakkor még városban is megelégszik 7 liter körüli gázolajjal, az országúti fogyasztás pedig a megengedett 130 km/óra sebesség mellett még elképesztőbb, 6 liter körül mozog. Mindeközben a műszerfalon található Agility elnevezésű menetválasztó gombbal a „Manuális”, „Comfort” és „Sport” állások közül az utóbbiba kapcsolva a több mint kéttonnás monstrum még dinamikusabbá válik: gyári adatok szerint a szóban forgó kétliteres már 204 lóerőt produkál, s érdemes megjegyezni, hogy a dízeljármű zajszintje még nagy sebesség esetén is benzineseket meghazudtolóan csendes marad.
A V-osztály másik vonzereje a sokféleképpen variálható, hatalmas és egyúttal fényűzően felszerelhető utasterében rejlik. A tesztautót tárgyalóbuszként alakították ki, amelyben a két egymással szembeni üléssor között a sínen tologatható asztal magassága állítható, teteje lecsapható, kihajtható. Persze a kiemelhető, megfordítható, ledönthető támlájú ülések száma igény szerint – maximum 8 fő számára – változtatható. A két hátsó üléssor még ággyá is alakítható, nem is részletezve a nagyméretű rakományok, köztük a nagyobb sporteszközök szállítási megoldásait.
A rakodás, illetve a ki-beszállás a mindkét oldalon kialakított tolóajtón át lehetséges, amelyeket műszerfali gombokkal a „buszsofőr” is tudja nyitni, zárni. A praktikus megoldások sorába tartozik, hogy hátul a csomagtartó-ajtóban külön nyitható a szélvédő – megkönnyítendő a kisebb holmik ki- és bepakolása, a teljes szélességben felnyíló nagyméretű csomagtartó ajtót pedig gombnyomásra motor húzza vissza, s nem kell csapkodni, az prémiumosan behúzódik.
Képgaléria.
D.P.
A menetkényelmet nem kis mértékben fokozza, hogy a luxusöszvér megkapta az E- és az S-osztály vezetést segítő szenzoros, radaros, kamerás technikáját is. Így alapfelszerelés az úgynevezett oldalszélasszisztens, amely erős oldalirányú széllökések ellen stabilizálja az autót. Ugyancsak alapban jár a sofőr fáradtságára figyelmeztető éberségfigyelő, de aki ad a biztonságra még extraként rendelhet egy rakás asszisztenst, a parkolástól a távolságtartó tempomaton át az adaptív, vakításmentes fényszóróig.
Nem kevésbé innovatív kütyü a más Merci modellekből már ugyancsak ismert touchpad, amelyen át az okos telefonokhoz hasonlóan érintéssel, illetve a betűk és más karakterek bepötyögésével elővarázsolhatók a szórakoztató-információs szolgáltatások. A Command Online fantázianevű rendszer egyesíti az audio- a telefon-, a navi-, valamint az internetböngészés funkcióit és a beszédvezérlést is. Az már csak hab a tortán, hogy aki mobilan is zenei élményekre vágyódik, rendelhet Burmester audiót 16 hangszóval.
Megjegyzendő azonban, hogy sok újszerűen felszerelt négykerekűhez hasonlóan a V-osztály volánforgatása előtt sem árt gyakorolni a csúcstechnikájú ketyerék kezelését – főként a számítógép-analfabétáknak. Ezek ismerete nélkül az újszerű szolgáltatások holt értékként kihasználatlanul maradnak. Másrészt menetközben, bizonytalanul babrálva a kezelőszerveket azok elvonhatják a vezető figyelmét, ugyanúgy végzetesek lehetnek, mint vezetés közben a telefon-nyomogatás.
Ám mindent együttvéve nem vitás, hogy az új Merci busz tovább kábíthatja a luxuskényelemre vágyó autósokat, vagy ahogy az egyik Mercedes-főnök fogalmazta: a dinamikus elegancia XXL-méretben is lehetséges. Ezen még az sem nagyon változtat, hogy jómagam rövidnek találtam az üléspadok hosszát, a sokféleképpen beállítható légkondi ellenére hiányzott az utastérben kinyitható kisablak. Mindez elhanyagolható, szemben azzal, hogy a „mezítlábas” V-osztály valamivel több, mint 12 millió forintba kerül, viszont a 24 millió forintnál startoló Edition 1 tesztautóba még további egymillió forint extrát is simán be lehetett pakolni.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.