A sivatagban és a sarkvidéken is megkínozták a Jaguar új luxusterepjáróját

Az F-Pace mínusz 40 és plusz 50 Celsius-fokban is megállta a helyét, ami el is várható egy olyan luxusautótól, amit globális modellnek szánnak a britek.

  • hvg.hu hvg.hu
A sivatagban és a sarkvidéken is megkínozták a Jaguar új luxusterepjáróját

Mostanság szinte nem telik el úgy egy hét, hogy ne hallanánk valami érdekességet a Jaguar vadonatúj luxusterepjárójáról, az F-Pace-ről. Legutóbb például a Sky kerékpárcsapat hivatalos szponzoraként a Tour de France-on láthattunk egy csapatszínekben díszelgő prototípust, amit a verseny végére Chirs Froome és a csapat győzelmének tiszteletére ünnepi fóliába csomagoltak.

Jaguar

A francia körverseny is egyfajta hosszú távú tesztnek tekinthető, de az igazi megmérettetés már jóval korábban elkezdődött az F-Pace prototípusok számára a világ különböző pontjain. Mivel a britek globális modellnek szánják, az új luxusterepjárónak szélsőséges időjárási körülmények között is bizonyítania kell, mielőtt piacra kerül, ezért az eddigi egyik legkeményebb tesztprogramnak vetették alá a tesztpéldányokat. Dubajban 50 Celsius-fokos hőségben és homokdűnéken nyúzták az autókat, míg az észak-svédországi Arjeplogban egy befagyott tavon kialakított tesztpályán kellett bizonyítaniuk, olykor mínusz 40 Celsius-fokos zimankóban.

Jaguar
Jaguar

Az extrém időjárási és terepviszonyok között az összkerék-hajtás és a menetstabilizáló elektronika finomhangolása mellett, arra is lehetőség volt, hogy a fedélzeti elektronikát, a klímaberendezést és az infotainment-rendszert is teszteljék, hiszen a sivatagban, a napon állva akár 70 fokra is felmehet a hőmérséklet az utastérben, a svéd télben pedig súlyos mínuszokkal találkozik az ember, ha reggel beül a kocsiba.

„Úgy fejlesztettük ki az F-Pace-t, hogy a Jaguarra jellemző menetkényelem, kezelhetőség és kifinomultság jellemezze, mindemellett pedig mindenféle felületen és időjárásban képes legyen átadni a tudását” – fogalmazott a Andrew Whyman az F-Pace projektigazgatója.