szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az F-Pace mínusz 40 és plusz 50 Celsius-fokban is megállta a helyét, ami el is várható egy olyan luxusautótól, amit globális modellnek szánnak a britek.

Mostanság szinte nem telik el úgy egy hét, hogy ne hallanánk valami érdekességet a Jaguar vadonatúj luxusterepjárójáról, az F-Pace-ről. Legutóbb például a Sky kerékpárcsapat hivatalos szponzoraként a Tour de France-on láthattunk egy csapatszínekben díszelgő prototípust, amit a verseny végére Chirs Froome és a csapat győzelmének tiszteletére ünnepi fóliába csomagoltak.

©

A francia körverseny is egyfajta hosszú távú tesztnek tekinthető, de az igazi megmérettetés már jóval korábban elkezdődött az F-Pace prototípusok számára a világ különböző pontjain. Mivel a britek globális modellnek szánják, az új luxusterepjárónak szélsőséges időjárási körülmények között is bizonyítania kell, mielőtt piacra kerül, ezért az eddigi egyik legkeményebb tesztprogramnak vetették alá a tesztpéldányokat. Dubajban 50 Celsius-fokos hőségben és homokdűnéken nyúzták az autókat, míg az észak-svédországi Arjeplogban egy befagyott tavon kialakított tesztpályán kellett bizonyítaniuk, olykor mínusz 40 Celsius-fokos zimankóban.

©
©

Az extrém időjárási és terepviszonyok között az összkerék-hajtás és a menetstabilizáló elektronika finomhangolása mellett, arra is lehetőség volt, hogy a fedélzeti elektronikát, a klímaberendezést és az infotainment-rendszert is teszteljék, hiszen a sivatagban, a napon állva akár 70 fokra is felmehet a hőmérséklet az utastérben, a svéd télben pedig súlyos mínuszokkal találkozik az ember, ha reggel beül a kocsiba.

„Úgy fejlesztettük ki az F-Pace-t, hogy a Jaguarra jellemző menetkényelem, kezelhetőség és kifinomultság jellemezze, mindemellett pedig mindenféle felületen és időjárásban képes legyen átadni a tudását” – fogalmazott a Andrew Whyman az F-Pace projektigazgatója.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Terrorizmus vádjával áll bíróság előtt a Hotel Ruanda elrabolt hőse

Terrorizmus vádjával áll bíróság előtt a Hotel Ruanda elrabolt hőse

Tordai megkérdezte, miért időszerű a nyitás, mire megkapta, hogy az orosz vakcina ellen kampányolt

Tordai megkérdezte, miért időszerű a nyitás, mire megkapta, hogy az orosz vakcina ellen kampányolt

740 lóerős lett a kis BMW M2

740 lóerős lett a kis BMW M2