Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d06d1890-21f6-48bc-8e2b-8b98376a57ae","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A svédországi Forsmark atomerőmű közelében nyílhat meg a 2030-as években az a tároló, ahol a kiégett üzemanyag-rudakat tárolják majd. Egyre több ilyen létesítményre lesz szükség.","shortLead":"A svédországi Forsmark atomerőmű közelében nyílhat meg a 2030-as években az a tároló, ahol a kiégett üzemanyag-rudakat...","id":"20250117_svedorszag-radioaktiv-hulladek-tarolasa-atomtemeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d06d1890-21f6-48bc-8e2b-8b98376a57ae.jpg","index":0,"item":"f91daae4-4b84-4cb6-83b2-ca24e8fcef49","keywords":null,"link":"/tudomany/20250117_svedorszag-radioaktiv-hulladek-tarolasa-atomtemeto","timestamp":"2025. január. 17. 20:03","title":"Óriási atomtemetőt épít Svédország, 500 méter mélyre ásnak le hozzá, 100 000 éven át működhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73cdfaa8-47cc-4965-8ae4-6decdc19ca4f","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Lang Ádám két és fél évre írt alá.","shortLead":"Lang Ádám két és fél évre írt alá.","id":"20250117_labdarugas-lang-adam-atigazolas-ciprus-omonia-nicosia-debrecen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73cdfaa8-47cc-4965-8ae4-6decdc19ca4f.jpg","index":0,"item":"f1b94cf3-3fc9-42cf-8422-7d9134039d77","keywords":null,"link":"/sport/20250117_labdarugas-lang-adam-atigazolas-ciprus-omonia-nicosia-debrecen","timestamp":"2025. január. 17. 11:04","title":"Ciprusról a Debrecenhez igazolt a válogatott korábbi alapembere","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. január. 18. 15:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ha ez nem így lenne a kormány kész beavatkozni.","shortLead":"Ha ez nem így lenne a kormány kész beavatkozni.","id":"20250118_NGM-garantalni-kell-hogy-hazai-uzemanyagarak-a-szomszedos-orszagok-atlagara-alatt-maradjon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29.jpg","index":0,"item":"1d93100d-1d74-4fb2-acac-618f3d2b6abb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250118_NGM-garantalni-kell-hogy-hazai-uzemanyagarak-a-szomszedos-orszagok-atlagara-alatt-maradjon","timestamp":"2025. január. 18. 08:35","title":"NGM: garantálni kell, hogy a hazai üzemanyagárak a szomszédos országok átlagára alatt maradjon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b675e436-e563-453c-996c-6edb81b5d6b9","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Szijjártó Péter 2019 nyarán jelentette be, hogy Magyarország egy 300 méteres partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt Triesztben. Az Átlátszó kérésére 2024 november közepén a projektcég, az Adria Port Zrt. megküldte a trieszti kikötő hatástanulmányát. Egy gond akadt, a 192 oldalból 167-et teljesen, 7-et pedig részlegesen kisatíroztak, így tűnt fel például egy kubista gőzmozdony is a dokumentumban. ","shortLead":"Szijjártó Péter 2019 nyarán jelentette be, hogy Magyarország egy 300 méteres partszakasszal rendelkező 32 hektáros...","id":"20250118_duma-aktual-trieszti-kikoto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b675e436-e563-453c-996c-6edb81b5d6b9.jpg","index":0,"item":"c9ab699a-1bcf-4ad1-acd1-0a37071cd1ab","keywords":null,"link":"/360/20250118_duma-aktual-trieszti-kikoto","timestamp":"2025. január. 18. 19:30","title":"Duma Aktuál: Kubista négyszögek mögé rejtették a trieszti kikötő terveit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mindkét üzemanyagfajtát érinti az emelés. ","shortLead":"Mindkét üzemanyagfajtát érinti az emelés. ","id":"20250117_benzin-gazolaj-uzemanyag-dragulas-aremeles-benzinkut-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f.jpg","index":0,"item":"8cbb04d3-d0b3-41f0-894a-155b08cae6fd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250117_benzin-gazolaj-uzemanyag-dragulas-aremeles-benzinkut-tankolas","timestamp":"2025. január. 17. 10:01","title":"Megint drágul a tankolás, egyre fájdalmasabbak a számok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd78f17d-ef13-4136-b929-b0c24d75c174","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A rapper szerint sikerült iszonyatosan bemalmoznia az országot.","shortLead":"A rapper szerint sikerült iszonyatosan bemalmoznia az országot.","id":"20250117_dopeman-pityinger-laszlo-magyar-nemzeti-hiphopot-alapitvany-atveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd78f17d-ef13-4136-b929-b0c24d75c174.jpg","index":0,"item":"e549dbd7-7b33-48ff-841d-2300c383e3b1","keywords":null,"link":"/elet/20250117_dopeman-pityinger-laszlo-magyar-nemzeti-hiphopot-alapitvany-atveres","timestamp":"2025. január. 17. 15:57","title":"Dopeman a Magyar Nemzeti Hiphop Alapítványról: „Az egész egy zen-játék, egy trükk”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7056c0f1-bd0b-4845-8d60-4dab201e6afa","c_author":"Gyükeri Mercédesz","category":"360","description":"Egy apró mag a legnépszerűbb fűszer volt, gyógyító erőt tulajdonítottak neki, vallások hódoltak erejének. Ma elképzelhetetlen egy kolbász vagy egy virsli nélküle, a franciák pedig letargiába estek, amikor eltűnt a boltokból. És állítólag pofonegyszerű elkészíteni otthon is. Sorozatunkban ezt teszteltük.","shortLead":"Egy apró mag a legnépszerűbb fűszer volt, gyógyító erőt tulajdonítottak neki, vallások hódoltak erejének. Ma...","id":"20250117_mustar-hazilag-ipari-elelmiszer-otthon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7056c0f1-bd0b-4845-8d60-4dab201e6afa.jpg","index":0,"item":"48feb522-c6a4-4a57-8f0e-505d91e4fb1f","keywords":null,"link":"/360/20250117_mustar-hazilag-ipari-elelmiszer-otthon","timestamp":"2025. január. 17. 20:00","title":"Kicsi a mustár, de még a holtakat is feléleszti? Mustárt kevertünk, máris jobban érezzük magunkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Praktikus kocsit, kicsi pénzért - ismert irányzat az autóiparban. A Suzuki aprósága, amit ígér, hozza is. Nem lesz rajta egy álomautó-listán sem, de az ilyenfajta őszinte járműveket lehet értékelni.
Azok az autósok, akik egy idő után elkezdenek aggódni a kocsijuk miatt, hogy valami baja eshet, mert már korosodik a gép, és maguk sem éppen fiatalok, 8–10 évente elég megbízhatóan lecserélik autójukat valamilyen hasonlóan praktikus járműre, mint amiből kiszálltak. Ők azok, akik nagyjából semmi mást nem várnak el egy autótól, mint hogy a közért-orvos-unoka koordinátarendszerben maradéktalanul kiszolgálja őket.
Ők nem várnak szálcsiszolt alumíniumbetéteket a műszerfalon vagy a legújabb érintőképernyős infotainment-rendszert a középkonzolon, várnak viszont ötajtós kasztnit, elfogadható hátsó lábteret, értelmezhető méretű csomagtartót, soha el nem romló kezelőszerveket és alacsony fogyasztást. Mindehhez a mátrixhoz rendelnek hozzá egy árat. A gyártók pedig innen próbálják visszafejteni, milyen autót is csináljanak ennek a közönségnek.
D.P.
Ebben a szegmensben különösen fontos számszerűsítve is, hogy mit kapok ennyiért, úgyhogy lássuk gyorsan a tényállást. A Suzuki Celerio paraméterei mellé zárójelben odaírtuk a Swift méreteit is, mert – bár más kategória – a dilemmázás mégiscsak e két modell mentén zajlik majd véhetően leginkább a hazai közönségnél.
A Celerio 3600 milliméter hosszú (a Swift 3850 mm), 1600 milliméter széles (a Swift 1695 mm) és 1450 milliméter magas (a Swift 1510 mm). A Celerio tengelytávja 2425 milliméter, ami alig 5 milliméterrel kevesebb a Swifténél. A csomagtér szintén meglepetés, a hátsó támlákat ledöntve 726 liternyi a hely a Celerióban, míg a Swiftben 528 liter. Alapból, a támlákkal a helyükön a Celerio 254 liternyi helyet kínál, ami szintén veri az ötajtós Swift 211 literét. Ami még fontos különbség, hogy a kisebbik Suzuki saját tömege alig 830 kilogramm, míg a Swift 1020 kilogramm.
A külső dizájn viszont egyértelműen másodlagosnak tűnik a Celerio esetében szemben mondjuk a Swifttel, nehéz lenne ennél kevésbé szerény dizájnt rajzolni. Stílusban nehezen lenne egy lapon említhető, akár egy VW Up!, Toyota Aygo, vagy akár a Hyundai i10-zel is, amelyek méretükben kategóriatársak lennének.
A kocsi eleje leginkább azt a megnyugtató egyenkülsőt tükrözi, ami a célközönség idegeit megnyugtatja, és nem ébreszt kétségeket benne, hogy túl karakteres, a hátulja pedig még nagyon hasonlít is a most kifuttatott Suzuki Altóéra. Egyedi megoldás a bordázott tetőlemez, amely így merevebb, noha vékonyabb anyagot használhattak hozzá. Érdekes, hogy a magas építés miatt a kerekek is soványkának hatnak. Pedig nem azok, a kisautóknál legátlagosabb 165/65 R14-esek.
D.P.
A Celerio utastere a dobozos kialakításnak köszönhetően kifejezetten tágas, a magas tető miatt a fejtér, a tengelytáv miatt pedig a lábtér is mindenhol bőségesen elég. A műanyagok persze kemények, és mindenhol egyszínű a kabin, előzetesen talán az szól mellettük, hogy ezek évek múlva is így fognak kinézni. Az illesztésekben sok a pontatlanság, az ülések sima felületűek és puhák, de nem nehéz megtalálni a kényelmes vezetési pozíciót, még úgy sem, hogy a kormányoszlop csak vertikális irányban állítható.
A szórakoztatóelektronika fejegysége korrekt, MP3, Bluetooth-kapcsolat – igaz, meglehetősen körülményesen használható – de például a hangcucc nem szól rosszul. Ezt az egyszerű sztereórendszert nagy gombokkal, akárcsak az egyszerű légkondit, oda sem pillantva, könnyen lehet kezelni. A puritánságnak persze megvannak a jelei, itt-ott csupaszon álló fémek (mint a kormányrúd) vagy a manuálisan állítható visszapillantók jelezik, hogy be kellett férni a nagyon szűk ársávba.
Az 1,0 literes, két számjegyű teljesítményadatokkal rendelkező 68 lóerős, 90 Nm-es nyomatékú háromhengeres tulajdonképpen tökéletes választás az autóba. Akár valamiféle egyéniséget is jelenthet ez a formula, az esetenként megidéződő Wartburg-hanggal, ami szépen kisimul 100-as tempó felett, ahol 3500-at forog a motorfőtengely. Alapjáraton ugyan kicsit rázza a dobozt a háromhengeres motor, ami ugye átlagos sofőrrel alig nyom 900 kilót.
Ahogyan a Suzuki több modelljénél, itt is hálásan lehet húzatni a kicsikét az ötfokozatú, manuális váltó adagolásával. Ugyan nem fogja vágtázva leforogni a fokozatokat, de a két ideális érték, a nyomatékcsúcs 3500-a és teljesítmény 6000-es fordulatnál jelentkező maximuma között kellemesen elvirgonckodik a Celerio az utakon. A felfüggesztés hordoz némi kétarcúságot, a városi aszfalthibákat szépen kimozogja, nagyobb tempónál, szeles időben azonban figyelni kell a stabilitásra.
A városon kívüli tempóval sincs igazából baj, a 13 másodperc körül 0–100-as értékkel nyilván nem lehet vagánykodni, de ez a vonal úgyis inkább a körültekintő közlekedést díjazza. Az utópályán pedig simán felveszi akár a 140-es tempót is. A Suzukik mindig is jól teljesítettek a papíron megadott fogyasztási adatokhoz képest, és jelen esetben is elvolt dinamikus vezetés mellett is 5,0 literes átlaggal száz kilométerenként.
D.P.
A Celerio, amely egyébként nem Esztergomban, hanem Thaiföldön készül, az itteni kivitelben hat légzsákkal, elektronikus menetstabilizátorral, kipörgésgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval érkezik alapáron.
Ha valaki egy praktikus, könnyen kezelhető kisautóra vágyik, ami ár-érték arányban kell, hogy a leginkább jól teljesítsen, akkor a listáján rajta lesz a Celerio. Mindezért ugyanis a Suzuki, 2,6 millió forintot kér. Amihez plusz 300 ezer forint jön még, ha robotizált váltóval rendeli az ügyfél, valamint 95 ezer forint, ha metálfényezésre vágyik.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.