Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cdca19f8-6bab-4a29-bfbb-8b0fe15edc66","c_author":"Köves Gábor","category":"360","description":"Forgatott Juliette Binoche-sal és Angelina Jolie-val, Alicia Vikanderrel és Catherine Deneuve-vel, de a sztárok nem feszélyezik. Új filmjében, a Felfüggesztett időben Olivier Assayas hasonmását alakítja – természetesen Oliviar Assayas rendezésében. Vincent Macaigne-nel Párizsban váltottunk szót.","shortLead":"Forgatott Juliette Binoche-sal és Angelina Jolie-val, Alicia Vikanderrel és Catherine Deneuve-vel, de a sztárok nem...","id":"20250425_Schilling-Arpad-Kretakor-vincent-Macaigne-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cdca19f8-6bab-4a29-bfbb-8b0fe15edc66.jpg","index":0,"item":"31cb632a-cde9-4b6d-ab26-55d4cd174a7b","keywords":null,"link":"/360/20250425_Schilling-Arpad-Kretakor-vincent-Macaigne-interju","timestamp":"2025. április. 25. 17:52","title":"„Schilling Árpád és a Krétakör lenyűgözött” – magyarokról áradozott a felkapott francia színész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"507025b6-f243-4549-9887-91cd13ad67af","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A területfejlesztési miniszter értékelte a másfél évtizednyi Fidesz-kétharmadot.","shortLead":"A területfejlesztési miniszter értékelte a másfél évtizednyi Fidesz-kétharmadot.","id":"20250425_Navracsics-Tibor-Fidesz-ketharmad-tizenot-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/507025b6-f243-4549-9887-91cd13ad67af.jpg","index":0,"item":"c2bf6e3e-6bc6-4270-ac57-96c60b3d217d","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_Navracsics-Tibor-Fidesz-ketharmad-tizenot-ev","timestamp":"2025. április. 25. 10:53","title":"Navracsics Tibor: A folyamatos kétharmad „nem az önmérséklet irányába mutatott”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e964b834-734d-48e9-ad5c-b97c5c2db38a","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Taffy Brodesser-Akner új regénye is egy lelépés története. ","shortLead":"Taffy Brodesser-Akner új regénye is egy lelépés története. ","id":"20250426_hvg-Taffy-Brodesser-Akner-A-Long-Island-i-kompromisszum-regeny-21-Szazad-Kiado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e964b834-734d-48e9-ad5c-b97c5c2db38a.jpg","index":0,"item":"b03f4907-83d3-40b0-a33e-acf942decc16","keywords":null,"link":"/360/20250426_hvg-Taffy-Brodesser-Akner-A-Long-Island-i-kompromisszum-regeny-21-Szazad-Kiado","timestamp":"2025. április. 26. 16:15","title":"A kikötözős szex és a drogok után sikerül leszámolni a dibukkal? A Long Island-i kompromisszumból kiderül","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fdb3ce34-07b2-4238-b5f1-20c336a7511f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Árpa egy négy évvel ezelőtti megjegyzésre reagált, amikor Cserhalmi egy interjúban azt találta mondani: ha Árpára azt mondják, hogy színész, akkor ő mi?","shortLead":"Árpa egy négy évvel ezelőtti megjegyzésre reagált, amikor Cserhalmi egy interjúban azt találta mondani: ha Árpára azt...","id":"20250425_Cserhalmi-Gyorgy-Arpa-Attila-nem-szinesz-tehetseg-kritika-valasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdb3ce34-07b2-4238-b5f1-20c336a7511f.jpg","index":0,"item":"64b480b5-d1d3-4026-a7cd-6bea8027c3e2","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Cserhalmi-Gyorgy-Arpa-Attila-nem-szinesz-tehetseg-kritika-valasz","timestamp":"2025. április. 25. 09:54","title":"Árpa Attila Cserhalmi Györgyről: Elküldhet engem a jó édesanyámba, akkor is tisztelni fogom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e3f070f-a2d6-47a4-bf67-b60e3d4a9763","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Odaszúrt a köztelevíziónak is, amely „gyakorlatilag teljesen elfelejtette Hofi Gézát, aki egykoron milliókat ültetett le a képernyők elé”.","shortLead":"Odaszúrt a köztelevíziónak is, amely „gyakorlatilag teljesen elfelejtette Hofi Gézát, aki egykoron milliókat ültetett...","id":"20250426_Hofi-ozvegye-Amig-elek-soha-nem-beszelek-mult-idoben-Gezarol-hiszen-itt-van-velem-es-bennem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e3f070f-a2d6-47a4-bf67-b60e3d4a9763.jpg","index":0,"item":"9c718808-5aa6-4016-bb8e-d22989dafe93","keywords":null,"link":"/elet/20250426_Hofi-ozvegye-Amig-elek-soha-nem-beszelek-mult-idoben-Gezarol-hiszen-itt-van-velem-es-bennem","timestamp":"2025. április. 26. 21:52","title":"Hofi özvegye: Amíg élek, soha nem beszélek múlt időben Gézáról, hiszen itt van velem és bennem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4c3db0d-bccd-4827-b5b7-ee79ab83e5ae","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az amerikai elnök szerint már „elég közel” van a béke Ukrajnában.","shortLead":"Az amerikai elnök szerint már „elég közel” van a béke Ukrajnában.","id":"20250425_ukrajnai-haboru-oroszorszag-egyesult-allamok-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4c3db0d-bccd-4827-b5b7-ee79ab83e5ae.jpg","index":0,"item":"55d2ac5d-b168-40ed-b70d-3ee3e797eae0","keywords":null,"link":"/vilag/20250425_ukrajnai-haboru-oroszorszag-egyesult-allamok-donald-trump","timestamp":"2025. április. 25. 18:53","title":"Trump az orosz–ukrán béketárgyalásokról: „Nagyon törékeny a helyzet”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kislány súlyosan megégett az áramütéstől, többször is újra kellett éleszteni.","shortLead":"A kislány súlyosan megégett az áramütéstől, többször is újra kellett éleszteni.","id":"20250425_meghalt-nyiregyhazi-kislany-kad-tolto-telefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b.jpg","index":0,"item":"c50dffd9-03a6-4a75-9fa2-71b06d1f6c98","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_meghalt-nyiregyhazi-kislany-kad-tolto-telefon","timestamp":"2025. április. 25. 10:33","title":"Belehalt a sérüléseibe az a nyíregyházi kislány, aki beleejtette a kádba a töltőn lévő telefonját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062a1c49-b791-4754-af19-4278cbd66c40","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kórháznak 15 napja van elárulni, mennyi bevételhez jutott a fizetős betegek után.","shortLead":"A kórháznak 15 napja van elárulni, mennyi bevételhez jutott a fizetős betegek után.","id":"20250425_uzsoki-utcai-korhaz-vip-ellatas-vizsgalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062a1c49-b791-4754-af19-4278cbd66c40.jpg","index":0,"item":"2d37dc9e-5ba7-4d96-8638-080fec9adb5c","keywords":null,"link":"/itthon/20250425_uzsoki-utcai-korhaz-vip-ellatas-vizsgalat","timestamp":"2025. április. 25. 21:15","title":"Vizsgálat indult az Uzsokiban működő VIP-ellátás miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Praktikus kocsit, kicsi pénzért - ismert irányzat az autóiparban. A Suzuki aprósága, amit ígér, hozza is. Nem lesz rajta egy álomautó-listán sem, de az ilyenfajta őszinte járműveket lehet értékelni.
Azok az autósok, akik egy idő után elkezdenek aggódni a kocsijuk miatt, hogy valami baja eshet, mert már korosodik a gép, és maguk sem éppen fiatalok, 8–10 évente elég megbízhatóan lecserélik autójukat valamilyen hasonlóan praktikus járműre, mint amiből kiszálltak. Ők azok, akik nagyjából semmi mást nem várnak el egy autótól, mint hogy a közért-orvos-unoka koordinátarendszerben maradéktalanul kiszolgálja őket.
Ők nem várnak szálcsiszolt alumíniumbetéteket a műszerfalon vagy a legújabb érintőképernyős infotainment-rendszert a középkonzolon, várnak viszont ötajtós kasztnit, elfogadható hátsó lábteret, értelmezhető méretű csomagtartót, soha el nem romló kezelőszerveket és alacsony fogyasztást. Mindehhez a mátrixhoz rendelnek hozzá egy árat. A gyártók pedig innen próbálják visszafejteni, milyen autót is csináljanak ennek a közönségnek.
D.P.
Ebben a szegmensben különösen fontos számszerűsítve is, hogy mit kapok ennyiért, úgyhogy lássuk gyorsan a tényállást. A Suzuki Celerio paraméterei mellé zárójelben odaírtuk a Swift méreteit is, mert – bár más kategória – a dilemmázás mégiscsak e két modell mentén zajlik majd véhetően leginkább a hazai közönségnél.
A Celerio 3600 milliméter hosszú (a Swift 3850 mm), 1600 milliméter széles (a Swift 1695 mm) és 1450 milliméter magas (a Swift 1510 mm). A Celerio tengelytávja 2425 milliméter, ami alig 5 milliméterrel kevesebb a Swifténél. A csomagtér szintén meglepetés, a hátsó támlákat ledöntve 726 liternyi a hely a Celerióban, míg a Swiftben 528 liter. Alapból, a támlákkal a helyükön a Celerio 254 liternyi helyet kínál, ami szintén veri az ötajtós Swift 211 literét. Ami még fontos különbség, hogy a kisebbik Suzuki saját tömege alig 830 kilogramm, míg a Swift 1020 kilogramm.
A külső dizájn viszont egyértelműen másodlagosnak tűnik a Celerio esetében szemben mondjuk a Swifttel, nehéz lenne ennél kevésbé szerény dizájnt rajzolni. Stílusban nehezen lenne egy lapon említhető, akár egy VW Up!, Toyota Aygo, vagy akár a Hyundai i10-zel is, amelyek méretükben kategóriatársak lennének.
A kocsi eleje leginkább azt a megnyugtató egyenkülsőt tükrözi, ami a célközönség idegeit megnyugtatja, és nem ébreszt kétségeket benne, hogy túl karakteres, a hátulja pedig még nagyon hasonlít is a most kifuttatott Suzuki Altóéra. Egyedi megoldás a bordázott tetőlemez, amely így merevebb, noha vékonyabb anyagot használhattak hozzá. Érdekes, hogy a magas építés miatt a kerekek is soványkának hatnak. Pedig nem azok, a kisautóknál legátlagosabb 165/65 R14-esek.
D.P.
A Celerio utastere a dobozos kialakításnak köszönhetően kifejezetten tágas, a magas tető miatt a fejtér, a tengelytáv miatt pedig a lábtér is mindenhol bőségesen elég. A műanyagok persze kemények, és mindenhol egyszínű a kabin, előzetesen talán az szól mellettük, hogy ezek évek múlva is így fognak kinézni. Az illesztésekben sok a pontatlanság, az ülések sima felületűek és puhák, de nem nehéz megtalálni a kényelmes vezetési pozíciót, még úgy sem, hogy a kormányoszlop csak vertikális irányban állítható.
A szórakoztatóelektronika fejegysége korrekt, MP3, Bluetooth-kapcsolat – igaz, meglehetősen körülményesen használható – de például a hangcucc nem szól rosszul. Ezt az egyszerű sztereórendszert nagy gombokkal, akárcsak az egyszerű légkondit, oda sem pillantva, könnyen lehet kezelni. A puritánságnak persze megvannak a jelei, itt-ott csupaszon álló fémek (mint a kormányrúd) vagy a manuálisan állítható visszapillantók jelezik, hogy be kellett férni a nagyon szűk ársávba.
Az 1,0 literes, két számjegyű teljesítményadatokkal rendelkező 68 lóerős, 90 Nm-es nyomatékú háromhengeres tulajdonképpen tökéletes választás az autóba. Akár valamiféle egyéniséget is jelenthet ez a formula, az esetenként megidéződő Wartburg-hanggal, ami szépen kisimul 100-as tempó felett, ahol 3500-at forog a motorfőtengely. Alapjáraton ugyan kicsit rázza a dobozt a háromhengeres motor, ami ugye átlagos sofőrrel alig nyom 900 kilót.
Ahogyan a Suzuki több modelljénél, itt is hálásan lehet húzatni a kicsikét az ötfokozatú, manuális váltó adagolásával. Ugyan nem fogja vágtázva leforogni a fokozatokat, de a két ideális érték, a nyomatékcsúcs 3500-a és teljesítmény 6000-es fordulatnál jelentkező maximuma között kellemesen elvirgonckodik a Celerio az utakon. A felfüggesztés hordoz némi kétarcúságot, a városi aszfalthibákat szépen kimozogja, nagyobb tempónál, szeles időben azonban figyelni kell a stabilitásra.
A városon kívüli tempóval sincs igazából baj, a 13 másodperc körül 0–100-as értékkel nyilván nem lehet vagánykodni, de ez a vonal úgyis inkább a körültekintő közlekedést díjazza. Az utópályán pedig simán felveszi akár a 140-es tempót is. A Suzukik mindig is jól teljesítettek a papíron megadott fogyasztási adatokhoz képest, és jelen esetben is elvolt dinamikus vezetés mellett is 5,0 literes átlaggal száz kilométerenként.
D.P.
A Celerio, amely egyébként nem Esztergomban, hanem Thaiföldön készül, az itteni kivitelben hat légzsákkal, elektronikus menetstabilizátorral, kipörgésgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval érkezik alapáron.
Ha valaki egy praktikus, könnyen kezelhető kisautóra vágyik, ami ár-érték arányban kell, hogy a leginkább jól teljesítsen, akkor a listáján rajta lesz a Celerio. Mindezért ugyanis a Suzuki, 2,6 millió forintot kér. Amihez plusz 300 ezer forint jön még, ha robotizált váltóval rendeli az ügyfél, valamint 95 ezer forint, ha metálfényezésre vágyik.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.