Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2d687587-f027-4b62-a4af-5f2ca5794e91","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A miniszterelnökkel nem, de az elnökkel és helyi szövetségesével várhatóan találkozik.","shortLead":"A miniszterelnökkel nem, de az elnökkel és helyi szövetségesével várhatóan találkozik.","id":"20241218_orban-viktor-bulgaria-orosz-foldgaz-gazprombank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d687587-f027-4b62-a4af-5f2ca5794e91.jpg","index":0,"item":"a7a432b7-76ec-4dbc-b76c-ac5fa77c1fbd","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241218_orban-viktor-bulgaria-orosz-foldgaz-gazprombank","timestamp":"2024. december. 18. 10:58","title":"Orbán Viktor Bulgáriába utazik, az orosz földgáz tranzitja is téma lehet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eab2879e-b632-48f9-8f2a-837aa54bbd91","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Három körözöttért mentek a rendőrök, az első kettőt egyből elfogták, a harmadik viszont a rejtőzködést választotta.","shortLead":"Három körözöttért mentek a rendőrök, az első kettőt egyből elfogták, a harmadik viszont a rejtőzködést választotta.","id":"20241218_papa-agynemutarto-tolvaj-elfogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eab2879e-b632-48f9-8f2a-837aa54bbd91.jpg","index":0,"item":"f3d37e4f-ad80-42ac-927a-bbd7025f3c49","keywords":null,"link":"/itthon/20241218_papa-agynemutarto-tolvaj-elfogas","timestamp":"2024. december. 18. 15:33","title":"Megbukott a pápai mesterterv, előkerült az ágyneműtartóból a bujkáló tolvaj","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07f0879f-1566-4113-98b8-0441b14ac91d","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Már nem igaz az, hogy minél jobb oktatást kapnak a nők, annál kevesebb gyerekük lesz, a trend igenis megfordítható – mondta James Heckman a Budapesti Corvinus Egyetemen. De ahhoz, hogy több gyereket vállaljanak, szükség van arra, hogy a nők anyagilag függetlenebbek legyenek, hogy az apák még többet vállaljanak magukra az otthoni munkákból, a kormányok pedig az óvodákba és iskolákba öntsék a pénzt.","shortLead":"Már nem igaz az, hogy minél jobb oktatást kapnak a nők, annál kevesebb gyerekük lesz, a trend igenis megfordítható...","id":"20241218_gyerekvallalas-gyerek-James-Heckman-csalad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07f0879f-1566-4113-98b8-0441b14ac91d.jpg","index":0,"item":"98f9bb90-9807-4165-9002-fe3f15273c20","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241218_gyerekvallalas-gyerek-James-Heckman-csalad","timestamp":"2024. december. 18. 16:21","title":"Nobel-díjas közgazdász mondta el Budapesten, mit kellene tenni, hogy többen vállaljanak gyereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16685ba4-5b1c-4dfd-a686-bef3373347ea","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kultura","description":"Két hete ellopták Csukás István síremlékéről a Süsü, a sárkány szobrot, ismeretlen tettes ellen nyomoz a rendőrség.","shortLead":"Két hete ellopták Csukás István síremlékéről a Süsü, a sárkány szobrot, ismeretlen tettes ellen nyomoz a rendőrség.","id":"20241218_A-rendorseg-mar-nyomoz-az-ellopott-Susu-szobor-ugyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16685ba4-5b1c-4dfd-a686-bef3373347ea.jpg","index":0,"item":"64114779-6bda-4936-b672-a462a5daf55a","keywords":null,"link":"/kultura/20241218_A-rendorseg-mar-nyomoz-az-ellopott-Susu-szobor-ugyeben","timestamp":"2024. december. 18. 11:30","title":"A rendőrség már nyomoz az ellopott Süsü-szobor ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A katasztrófavédelem közlése szerint egy kamion és egy kisteherautó ütközött a főúton a szárligeti elágazás előtt.","shortLead":"A katasztrófavédelem közlése szerint egy kamion és egy kisteherautó ütközött a főúton a szárligeti elágazás előtt.","id":"20241218_baleset-1-es-fout-tatabanya-forgalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed6b1bf7-f187-4834-94cd-d27be50f81bc.jpg","index":0,"item":"99891342-2ee0-4802-b5d3-9fe17008ed43","keywords":null,"link":"/itthon/20241218_baleset-1-es-fout-tatabanya-forgalom","timestamp":"2024. december. 18. 08:05","title":"Baleset miatt áll a forgalom az 1-es főúton Szárliget és Tatabánya között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cb3ff4b-ef85-47fe-9c1c-a9fd17f0afef","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Médiatanács szerint a TV2 megsértette a hírek és vélemények elválasztására vonatkozó törvényi rendelkezést.","shortLead":"A Médiatanács szerint a TV2 megsértette a hírek és vélemények elválasztására vonatkozó törvényi rendelkezést.","id":"20241219_tv2-magyar-peter-nemi-szerve-nmhh-birsag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cb3ff4b-ef85-47fe-9c1c-a9fd17f0afef.jpg","index":0,"item":"564d84aa-cf2f-4784-8a46-0cb6fc43d1df","keywords":null,"link":"/elet/20241219_tv2-magyar-peter-nemi-szerve-nmhh-birsag-ebx","timestamp":"2024. december. 19. 09:56","title":"220 ezres bírságot kapott a TV2 a Magyar Péter péniszéről szóló riport miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"772263b6-4716-48b4-92b0-12ee8f7e16f7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A most 61 éves férfi brutális kegyetlenséggel ölt meg főként prostituált nőket a kétezres évek elején.","shortLead":"A most 61 éves férfi brutális kegyetlenséggel ölt meg főként prostituált nőket a kétezres évek elején.","id":"20241218_Gilgo-Beach-i-sorozatgyilkos-epitesz-Rex-Heuermann","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/772263b6-4716-48b4-92b0-12ee8f7e16f7.jpg","index":0,"item":"1ea7b713-f9dd-46d2-affb-dcbcdd222566","keywords":null,"link":"/elet/20241218_Gilgo-Beach-i-sorozatgyilkos-epitesz-Rex-Heuermann","timestamp":"2024. december. 18. 05:15","title":"A hetedik áldozatát azonosították a Gilgo Beach-i sorozatgyilkos építésznek, aki látszólag makulátlan életet élt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d02ec2f-7eb3-48ba-89e5-d28c2283b97d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hatalmas méretű Ford Expedition minden szempontból készen áll a rendőrségi bevetésre.","shortLead":"A hatalmas méretű Ford Expedition minden szempontból készen áll a rendőrségi bevetésre.","id":"20241219_tekintelyt-parancsol-a-legujabb-amerikai-rendorauto-ford-expedition","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d02ec2f-7eb3-48ba-89e5-d28c2283b97d.jpg","index":0,"item":"6bea2913-4540-48e8-8d6e-47b2ae5b284b","keywords":null,"link":"/cegauto/20241219_tekintelyt-parancsol-a-legujabb-amerikai-rendorauto-ford-expedition","timestamp":"2024. december. 19. 08:41","title":"Tekintélyt parancsol a legújabb amerikai rendőrautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Praktikus kocsit, kicsi pénzért - ismert irányzat az autóiparban. A Suzuki aprósága, amit ígér, hozza is. Nem lesz rajta egy álomautó-listán sem, de az ilyenfajta őszinte járműveket lehet értékelni.
Azok az autósok, akik egy idő után elkezdenek aggódni a kocsijuk miatt, hogy valami baja eshet, mert már korosodik a gép, és maguk sem éppen fiatalok, 8–10 évente elég megbízhatóan lecserélik autójukat valamilyen hasonlóan praktikus járműre, mint amiből kiszálltak. Ők azok, akik nagyjából semmi mást nem várnak el egy autótól, mint hogy a közért-orvos-unoka koordinátarendszerben maradéktalanul kiszolgálja őket.
Ők nem várnak szálcsiszolt alumíniumbetéteket a műszerfalon vagy a legújabb érintőképernyős infotainment-rendszert a középkonzolon, várnak viszont ötajtós kasztnit, elfogadható hátsó lábteret, értelmezhető méretű csomagtartót, soha el nem romló kezelőszerveket és alacsony fogyasztást. Mindehhez a mátrixhoz rendelnek hozzá egy árat. A gyártók pedig innen próbálják visszafejteni, milyen autót is csináljanak ennek a közönségnek.
D.P.
Ebben a szegmensben különösen fontos számszerűsítve is, hogy mit kapok ennyiért, úgyhogy lássuk gyorsan a tényállást. A Suzuki Celerio paraméterei mellé zárójelben odaírtuk a Swift méreteit is, mert – bár más kategória – a dilemmázás mégiscsak e két modell mentén zajlik majd véhetően leginkább a hazai közönségnél.
A Celerio 3600 milliméter hosszú (a Swift 3850 mm), 1600 milliméter széles (a Swift 1695 mm) és 1450 milliméter magas (a Swift 1510 mm). A Celerio tengelytávja 2425 milliméter, ami alig 5 milliméterrel kevesebb a Swifténél. A csomagtér szintén meglepetés, a hátsó támlákat ledöntve 726 liternyi a hely a Celerióban, míg a Swiftben 528 liter. Alapból, a támlákkal a helyükön a Celerio 254 liternyi helyet kínál, ami szintén veri az ötajtós Swift 211 literét. Ami még fontos különbség, hogy a kisebbik Suzuki saját tömege alig 830 kilogramm, míg a Swift 1020 kilogramm.
A külső dizájn viszont egyértelműen másodlagosnak tűnik a Celerio esetében szemben mondjuk a Swifttel, nehéz lenne ennél kevésbé szerény dizájnt rajzolni. Stílusban nehezen lenne egy lapon említhető, akár egy VW Up!, Toyota Aygo, vagy akár a Hyundai i10-zel is, amelyek méretükben kategóriatársak lennének.
A kocsi eleje leginkább azt a megnyugtató egyenkülsőt tükrözi, ami a célközönség idegeit megnyugtatja, és nem ébreszt kétségeket benne, hogy túl karakteres, a hátulja pedig még nagyon hasonlít is a most kifuttatott Suzuki Altóéra. Egyedi megoldás a bordázott tetőlemez, amely így merevebb, noha vékonyabb anyagot használhattak hozzá. Érdekes, hogy a magas építés miatt a kerekek is soványkának hatnak. Pedig nem azok, a kisautóknál legátlagosabb 165/65 R14-esek.
D.P.
A Celerio utastere a dobozos kialakításnak köszönhetően kifejezetten tágas, a magas tető miatt a fejtér, a tengelytáv miatt pedig a lábtér is mindenhol bőségesen elég. A műanyagok persze kemények, és mindenhol egyszínű a kabin, előzetesen talán az szól mellettük, hogy ezek évek múlva is így fognak kinézni. Az illesztésekben sok a pontatlanság, az ülések sima felületűek és puhák, de nem nehéz megtalálni a kényelmes vezetési pozíciót, még úgy sem, hogy a kormányoszlop csak vertikális irányban állítható.
A szórakoztatóelektronika fejegysége korrekt, MP3, Bluetooth-kapcsolat – igaz, meglehetősen körülményesen használható – de például a hangcucc nem szól rosszul. Ezt az egyszerű sztereórendszert nagy gombokkal, akárcsak az egyszerű légkondit, oda sem pillantva, könnyen lehet kezelni. A puritánságnak persze megvannak a jelei, itt-ott csupaszon álló fémek (mint a kormányrúd) vagy a manuálisan állítható visszapillantók jelezik, hogy be kellett férni a nagyon szűk ársávba.
Az 1,0 literes, két számjegyű teljesítményadatokkal rendelkező 68 lóerős, 90 Nm-es nyomatékú háromhengeres tulajdonképpen tökéletes választás az autóba. Akár valamiféle egyéniséget is jelenthet ez a formula, az esetenként megidéződő Wartburg-hanggal, ami szépen kisimul 100-as tempó felett, ahol 3500-at forog a motorfőtengely. Alapjáraton ugyan kicsit rázza a dobozt a háromhengeres motor, ami ugye átlagos sofőrrel alig nyom 900 kilót.
Ahogyan a Suzuki több modelljénél, itt is hálásan lehet húzatni a kicsikét az ötfokozatú, manuális váltó adagolásával. Ugyan nem fogja vágtázva leforogni a fokozatokat, de a két ideális érték, a nyomatékcsúcs 3500-a és teljesítmény 6000-es fordulatnál jelentkező maximuma között kellemesen elvirgonckodik a Celerio az utakon. A felfüggesztés hordoz némi kétarcúságot, a városi aszfalthibákat szépen kimozogja, nagyobb tempónál, szeles időben azonban figyelni kell a stabilitásra.
A városon kívüli tempóval sincs igazából baj, a 13 másodperc körül 0–100-as értékkel nyilván nem lehet vagánykodni, de ez a vonal úgyis inkább a körültekintő közlekedést díjazza. Az utópályán pedig simán felveszi akár a 140-es tempót is. A Suzukik mindig is jól teljesítettek a papíron megadott fogyasztási adatokhoz képest, és jelen esetben is elvolt dinamikus vezetés mellett is 5,0 literes átlaggal száz kilométerenként.
D.P.
A Celerio, amely egyébként nem Esztergomban, hanem Thaiföldön készül, az itteni kivitelben hat légzsákkal, elektronikus menetstabilizátorral, kipörgésgátlóval, elektronikus fékerőelosztóval érkezik alapáron.
Ha valaki egy praktikus, könnyen kezelhető kisautóra vágyik, ami ár-érték arányban kell, hogy a leginkább jól teljesítsen, akkor a listáján rajta lesz a Celerio. Mindezért ugyanis a Suzuki, 2,6 millió forintot kér. Amihez plusz 300 ezer forint jön még, ha robotizált váltóval rendeli az ügyfél, valamint 95 ezer forint, ha metálfényezésre vágyik.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.