Albert Biermann, a Hyundai tesztelési és fejlesztési részlegének vezetője azt nyilatkozta, hogy szerinte a BMW és a Mercedes az utóbbi időkben a technológiai fejlesztések megszállottjaivá váltak, és rengeteget időt és pénzt fecsérelnek olyan új dolgokra, melyek kevés valódi használati értéket képviselnek. Biermann úgy véli, hogy a német prémiumgyártók sok fejlesztése nem több egyszerű marketingtrükknél, amivel el lehet árasztani a médiát és amúgy hasztalan hype-ot lehet generálni.
A dél-koreai gyártó munkatársa szerint a rengeteg új technológiai megoldás közül csak kevés landol az utakon közlekedő autókba, mert a vásárlók csak ritkán rendelik meg őket. Biermann szerint kiváló példa erre az autókba szerelt aszfaltfigyelő kamera, mely figyeli az úthibákat, és ezeknek megfelelően a másodperc tört része alatt állítja a felfüggesztés keménységét.
A korábban a BMW M-részlegénél dolgozott, 60 éves fejlesztő felhívja a figyelmet arra, hogy a Genesis G90 légrugózás nélkül, nehezebb acél felfüggesztéssel is jobban teljesít a dupla sávváltásos tesztben, mint egy Mercedes S-osztály, és majdnem olyan jól, mint egy sokkal drágább BMW. A Hyundai tehát a high-tech helyett a low-tech mellett teszi le a voksát, mert az ilyen megoldásokkal hosszú távon sokkal megbízhatóbb, és még így is nagyon jó autókat lehet gyártani.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.