A járművek arculatának egyik leginkább meghatározó eleme nem más, mint a fényszóró. Ennek az egyébként nemcsak design-, hanem biztonságtechnika fronton is kiemelt jelentőségű alkatrésznek manapság lényegében már bármilyen formát megálmodhatnak a tervezők, de nem volt ez mindig így.
A személyautók egészen a 60-as évek elejéig kör alakú első lámpákkal rendelkeztek. Néhány korábbi próbálkozást követően 1961-ben jöttek ki azok az első nagy szériában gyártott modellek, melyeken elsőként nem kör alakú, hanem négyszögletes fényszórók kaptak helyet.
E tekintetben két úttörő modellről beszélhetünk, mégpedig a Citroen Ami 6-ról és a Ford Taunus P3-ról.

Flickr / Allen Watkin / Robert Knight
Míg előbbibe a Cibie, addig az utóbbiba a Hella szállította az akkoriban igen jövőbe mutatónak számító formát kapott fényszórókat.

Flickr / Allen Watkin / Robert Knight
Érdekesség, hogy az Egyesült Államokban csak később bukkantak fel az ilyen újszerű első lámpás autók, ugyanis a négyszögletes fényszórók használatát csak 1975-öt követően tették lehetővé a helyi törvények.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.