szerző:
hvg.hu

Japán segítséggel támad a legújabb kínai elektromos autó, melyért hazai piacán körülbelül annyit kell fizetni, mint egy benzinmotoros normál kompakt autóért.

A Nissan Leaf nem tartozik a drága elektromos autók közé, azonban még ennek a WLTP-szabvány szerint 270 kilométeres hatótávú japán villanyautónak is alaposan megkérik az árát. Az Acenta felszereltségi szintű legolcsóbb Leaf hivatalos hazai listaára 11,13 millió forint, amiből ha levonjuk az 1,5 millió forintos állami támogatást, akkor még mindig 9,63 millió forint magasságában járunk.

Ehhez képest a mellékelt fotókon látható elektromos autóért Kínában 135 800 jüant, vagyis átszámítva mintegy 5,5 millió forintot kell csak fizetni. Ráadásul ezért az összegért nem is egy holmi korlátolt használati értékű, szerény hatótávolságú járgányt kapunk, hanem egy olyat, mellyel a gyártó ígérete szerint egy feltöltéssel akár 410 kilométert is meg lehet tenni. És amelynek még a formaterve is egészen vállalható, akár európai szemmel nézve is.

©
©

Az egyelőre ismeretlen teljesítményű és akkumulátorkapacitású, Eupheme EV nevet kapott újdonságot az a GMMC gyártja, mely a japán Mitsubishi Motors és a kínai Guangzhou Automobile Group 2012-ben alapított közös cége. A kínai Hunan tartomány fővárosában, Csangsában készülő villanyautó első körben tizenkét helyi nagyvárosban lesz kapható, és a tervek szerint rövid időn belül újabb piacokon is felbukkan majd a kompakt SUV-ok között hadrendbe álló újdonság.

©

 

©

Mit gondol erről az új villanyautóról?

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
2019 végére kész lehet az egységes busz- és vonatmenetrend

2019 végére kész lehet az egységes busz- és vonatmenetrend

A második évben vérzik el a legtöbb vállalkozás

A második évben vérzik el a legtöbb vállalkozás

Kegyetlen módszerrel tréningezte dolgozóit a japán vasúttársaság

Kegyetlen módszerrel tréningezte dolgozóit a japán vasúttársaság

Nagyon nem tetszik az Európai Parlamentnek a román büntetőjogi reform

Nagyon nem tetszik az Európai Parlamentnek a román büntetőjogi reform

Baj van: a Föld nem tud olyan gyorsan alkalmazkodni, mint ahogy a klíma melegszik

Baj van: a Föld nem tud olyan gyorsan alkalmazkodni, mint ahogy a klíma melegszik

The Washington Post: Igazságügyi minisztere után belbiztonsági miniszterétől is megválna Trump

The Washington Post: Igazságügyi minisztere után belbiztonsági miniszterétől is megválna Trump