Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
„Illúzió, hogy a modern technológia a közlekedést kevésbé szennyezővé teszi” – nagyjából ez a fő üzenete annak a könyvnek, amely a napokban jelent meg Franciaországban.
A szerző, Laurent Castaignede korábban egy évtizeden át egy nagy francia autógyártó cégnél dolgozott fejlesztőmérnökként. A Le Nouvel Observateur hetilap internetes kiadásnak adott interjújában elismeri: a jövő autója az elektromos meghajtású jármű. De… és nagyon sok a de. Először is: Castaignede szerint egy elektromos autó, még az elindulása előtt kb. ötven százalékkal nagyobb globális környezetszennyeződést okozott, mint egy hagyományos üzemanyagú jármű. Hogy miért? A könyv szerzője szerint az akkumulátorokhoz szükséges ritkafémek bányászata elképesztően környezetromboló hatásokkal jár. Persze ezeket a ritkafémeket Afrikában vagy Ázsia távoli vidékein termelik ki, a globális hatásokról az elkényeztetett Nyugat fogyasztóinak fogalmuk sincs.
A francia szerző szerint az az elektromos autó a potenciálisan szennyezőbb, amit ritkán használnak. Tehát azt javasolja, hogy a legtöbbet futó szállító járművek és a taxik legyenek minél előbb 100 százalékban elektromos meghajtásúak. Ezt az érvet egy bonyolult technológiai magyarázattal támasztja alá, erről nyilván még nagy viták lesznek. De azt is állítja Laurent Castaignede, hogy a világon ma forgalomban lévő egymilliárd autót nem lehet teljesen elektromosra cserélni. Ehhez egyszerűen nincs meg az akkuk gyártásához szükséges ritkafémkészlet. Tehát a hagyományos üzemeltetésű autókkal még sokáig együtt fogunk élni. És Castaignede szerint van még egy veszély: az egyre sokasodó elektromos autók akkuinak a feltöltéséhez energia kell, és ezt sok országban majd szénerőművekből teremtik elő. Tehát a villanyautó önmagában nem megoldás a vészes klímaváltozás, a felmelegedés ellen.
A most megjelent könyv szerzője szerint sokkal komplexebb, a valós és globális környezeti hatásokat jobban figyelembe vevő megoldásokra lenn szükség. Persze ezek megtalálását nem segíti elő a rövid távú bizniszekben utazó, világméretű nemzetközi vállalatok pillanatnyi üzleti érdeke. (via Le Nouvelobs)
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Az első atombomba ledobása óta több mint két tucat ország akart nukleáris fegyvert, ám a nagyhatalmak így vagy úgy, de mindig találtak eszközt a leszerelésükre. Spanyolország, Svájc, Svédország Románia, Tajvan és egy sor másik ország mind előrehaladott programot vitt a tömegpusztító fegyverek előállítására, ahol nem egyszer a szerencse hozta el az áttörést. A tervek feladásához pedig minden esetben erős diplomáciai, vagy katonai ráhatás kellett.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.
Játékosai az új szezonban “Forever 20” feliratú mezben fognak játszani. Jota a 20-as számot viselte.