szerző:
hvg.hu

Mutatunk egy a korát abszolút megelőző kiváló családi autót, amire ülései száma alapján járna a 2,5 milliós kevdezmény. De nem új autó, ezért kiesik a pixisből.

A Citroën 1955 október 5-én a Párizsi Autószalonon egy olyan futurisztikus új modellel rukkolt elő, melynek érkezésére szinte senki sem számított. Ez volt a DS, amire rögtön a leleplezést követő első negyed órában közel 750 megrendelést adtak le. Ez a szám a kiállítás tíz napja alatt 80 ezerre nőtt, és egészen 2016-ig, a Tesla Model 3 érkezéséig rekordnak számított.

Utóbbi amerikai villanyautóra hasonló idő alatt 180 ezer megrendelést adtak le. Ellenben a DS-re az 50-es években nem kellett éveket várni, nem úgy, mint mostanság a Tesla Model 3-ra.

©

A Flaminio Bertoni és André Lefébvre vezetésével megalkotott Citroën DS-t 1955-től egészen 1975-ig gyártották, a két évtized alatt 1,455 millió példány készült belőle. A típus nemcsak formailag, hanem technikailag is felettébb újszerűnek számított akkoriban, elég csak a hidropneumatikus felfüggesztésre, az automatikus szintszabályozásra, az állítható magasságú futóműre, a szervókormányra, vagy a félautomata váltóra gondolnunk. 1967-ben mechanikus működésű kanyarfényszórót is kapott a DS, a sorozatgyártású autók közül a világon elsőként.

1958-ban látott napvilágot a kombi változat, mely piaconként eltérő néven, Brake, Wagon, Station Wagon, Safari és Estate típusjelzéssel került forgalomba. Míg az alapmodell 4,82 méter hosszú, addig a kombi 4,99 méteres, és utóbbinak a tömege is nagyobb, mintegy 115 kilogrammal. Ez többek közt annak következménye, hogy az üvegszálas tetőt a merevség növelése érdekében a kombin acéltetőre cserélték.

©

A kombi érdekessége, hogy csomagteréből oldalra ki lehet hajtani két extra ülést, így a legnagyobb DS-ben adott esetben egyszerre akár hét személy is utazhat.

A Charles de Gaulle és Fantomas által is használt DS-ből 1970-ben adták el a legtöbbet, közel 104 ezer darabot, az utolsó példány 1975 április 24-én hagyta el a gyártósort. Manapság egyre nehezebb jó állapotú DS-t, főleg kombit találni, mindenesetre a mellékelt fotókon látható remek DS23 éppen új gazdáját keresi.

©

A 2,3 literes motorral, ötfokozatú váltóval, fekete belsővel és napfénytetővel rendelkező példány a gyártás végén, 1974-ben látta meg a napvilágot. Az április elején árverésre kerülő kocsi értékét mintegy 15-20 ezer fontra (5,5-7,3 millió forint) becslik. A DS egyébként napjainkban is tovább él, egy a Citroënből kivált luxusmárkaként, melynek jelenleg két új típusa kapható, a DS3 és a DS7 Crossback.

©

 

©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények! Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Használt lakásokra vették fel a legtöbb hitelt tavaly

Használt lakásokra vették fel a legtöbb hitelt tavaly

Fülke: Nem a templom, nem az épület az igazi vesztenivalónk

Fülke: Nem a templom, nem az épület az igazi vesztenivalónk

Mindent felforgat az Ajax BL-elődöntője

Mindent felforgat az Ajax BL-elődöntője

Nyilvánosságra hozták a Mueller-bizottság Trumpot tisztázó jelentését

Nyilvánosságra hozták a Mueller-bizottság Trumpot tisztázó jelentését

A nyári húsvét még a Brexitet is enyhíti

A nyári húsvét még a Brexitet is enyhíti

Szijjártó Péter Belgrádban kampányol

Szijjártó Péter Belgrádban kampányol