Sorozatos balesetek helyszíne egy Szomor és Bajna települések között húzódó útszakasz, amit a helyiek csak "halálkanyarnak" neveznek. Múlt hét pénteken is három autó csapódott itt az árokba, de halálos baleset történt már, tavaly tavasszal ketten vesztették életüket a veszélyes kanyarban.
Az Indexnek egy olvasó azt mondta, "ha esik az eső, akkor biztos lesz autó az árokban, de még akkor is, ha nem". Ő rendszeresen lát itt kicsúszott autókat, és a családjában is volt, aki totálkárosra törte a kocsiját.
Maga a kanyar szöge is rossz, a dőlése is, de a legrosszabb, hogy fehér aszfalt van rajta, ami csúszósabb a simánál, főleg, ha nedves
– írta.
A veszélyes szakasz miatt a Dorogi Rendőrkapitányság ősszel figyelemfelhívó táblákat rakott ki, amin az áll, hogy "Veszélyes útszakasz. Lassíts!" A rendőrség azonban már akkor is figyelmeztetett, hogy tényleges megoldást csak az újraaszfaltozás jelenthet.
Az Index azt írja, ezt a helyiek is így gondolják, sőt aláírásgyűjtés is indult a helyi független képviselő, Ábrahám Zoltán kezdeményezésével, aki azóta is számolja a baleseteket. Szerinte az elmúlt egy évben kb. harmincszor csúszott autó az árokba a Juhhodály melletti kanyarban.
Az aláírásgyűjtés egyébként sikeres volt, Ábrahám a petíciót tovább is küldte Völner Pálnak, a Fidesz megyei szervezeti elnökének és az Igazságügyi Minisztérium államtitkárának, valamint a Magyar Közút Nonprofit Kft.-nek. Aztán arról is szó volt, hogy az utat felújítják, szerepel is a 2019-es beruházások között, csakhogy azóta sem történt semmi. Mindez azért is gond, mert az ősz közeledtével ez az út is csúszósabbá válik.
Ábrahám szerint az önkormányzat nem tud többet tenni az ügyben, mivel az 1105-ös út egy közút, nem pedig önkormányzati. Állítása szerint egy hónapja találkozott Völnerrel, aki szerinte azt mondta: megvan a pénz a felújításra, de az így innentől nem az ő dolga, hanem a Magyar Közúté. A portál rákérdezett a társaságnál, mikor várható a felújítás, de a Közút csak annyit írt, "a projekt előkészítése tervezetten halad". Hozzátették, hogy amíg nem újítanak, addig "a szükséges üzemeltetési és karbantartási munkákat folyamatosan elvégzik mérnökségi szakembereink".
A helyiek annyit tudnak tenni jelenleg, hogy egy közös Facebook-csoportban figyelmeztetik egymást arról, ha baleset történt.
Frissítés: cikkünk megjelenése után a Magyar Közút az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünkbe:
"Társaságunk a kérdéses ívben még 2018-ban közúti biztonsági felülvizsgálatot végzett. Ennek eredményeképpen saját hatáskörben 60 km/órás sebességkorlátozó és kiemelt, fluoreszkáló hátterű veszélyt jelző táblákat helyeztünk ki tavaly. Továbbá a meglévő közúti jelzőtáblákat kicseréltük és a burkolati jeleket is felújítottuk. Az ívben széljelzők kerültek ki, amelyek rossz látási viszonyok esetén kihangsúlyozzák az út vonalvezetését. Illetve az ív mellől több fát is kivágtunk, amelyek pályaelhagyásos baleset esetén nagyobb sérülést okozhattak volna. Ezen jelzéseken felül a Komárom-Esztergom Megyei Balesetmegelőzési Bizottság az útszakasz két végénél közlekedésbiztonságra figyelmeztető táblákat helyezett ki tavaly ősszel. Mindezek alapján a kérdéses ív a kihelyezett jelzések és a megengedett 60 km/órás sebességkorlátozás betartása mellett, az út- és látási viszonyoknak megfelelően közlekedve esős időben is biztonsággal használható. Hosszú távú megoldásként az útszakasz felújítása 2018 december végi kormányhatározatban bekerült a Magyar Falu Program projektjei közé.
A munkálatokhoz kapcsolódóan a 1105-ös jelű út 4,1 kilométeres szakaszának kivitelezési terveit még idén év elején elkezdték készíteni a szakemberek.
A nemrégiben elkészült tervek alapján nemcsak a kopóréteg cseréjére kerül sor, hanem a 4,1 kilométeres útszakasz átfogó felújítására és a kérdéses helyszín ívkorrekciójára is. A közbeszerzési eljárás elindítása is már előkészítés alatt van, a felújítás a Magyar Falu Program második ütemében fog megvalósulni, vagyis a projekt az előzetes tervek szerint halad (az első ütemben szereplő projektek július végén indultak el). Addig is a szükséges üzemeltetési és karbantartási munkákat folyamatosan elvégzik mérnökségi szakembereink. A felújítási munkálatok elindításáig a közlekedők türelmét és megértését kérjük" - írták.