szerző:
hvg.hu

Nem fogta vissza magát a világ egyik legnagyobb cége, az Amazon, amikor arról adtak hírt, hogy megrendeltek 100 ezer darab elektromos áruszállító autót a széles körben korántsem ismert Rivian nevű cégtől.

Az amerikai hátterű Rivian különösen sokat nem tett le eddig az asztalra egy elektromos R1T nevű platós és egy R1S nevű SUV-n kívül, azokat is csak koncepció formájában mutatták be eddig.

A 2009-ben alapított, és nagyjából 600 alkalmazottal rendelkező amerikai gyártó a tavalyi Los Angeles-i Autószalonon leplezte le első, lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású pickupját, amelynek híre gyorsan körbejárt a világsajtóban. Az egyébként valóban látványos modell leggyengébb változata 402 lóerős és 560 Nm nyomatékú, 105 kWh kapacitású akkumulátora pedig egy feltöltéssel mintegy 370 kilométeres hatótávolságot biztosít.

©

Az Amazonnál is felfigyelhettek az ígéretes koncepcióra, azonban úgy tűnik, nem csak vakon vásárolnak ilyen hatalmas számú elektromos autót a gyártótól. A Rivian most a megállapodás hivatalossá válása kapcsán előállt a terveivel, milyen áruszállítókat csinálnak majd az amerikai internetes áruforgalmazással is foglalkozó óriásvállalatnak.

Túl sok technikai információt még így sem osztottak meg, leginkább a dizájn látszik, hogyan fognak majd kinézni ezek a hosszú tengelytávú szállítóautók.

©

Az Amazon vezetője, a világ egyik leggazdagabb embere, Jeff Bezos szerint a kocsikat már 2021-től használják a flottájukban, és 2024-ig kell leszállítani az összes járművet.

A Riviannak jelenleg egy üzeme van Illinoisban, ahol majd az elektromos áruszállítókat is gyártani fogják. A terveik szerint az üzem kapacitása eléri majd a 20 ezer darabos éves kibocsátást, és kétségtelen, hogy az Amazon rendelése önmagában elegendő egy időre egy gyártó fennmaradásához.

A kis garázscégnek számító Rivian nemcsak az Amazon révén jut majd pénzhez, amely egyébként 700 millióval be is szállt korábban a cégbe, hanem további 1,5 milliárd dolláros összegű tőkét is kapott, amely meglehetősen biztossá teszi a gyár beindításának hátterét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Újra kemény összecsapásokba torkollottak a hongkongi tüntetések

Újra kemény összecsapásokba torkollottak a hongkongi tüntetések

Székesfehérváron veszélyes a levegő minősége a szmogtól

Székesfehérváron veszélyes a levegő minősége a szmogtól

Mindenük megvan, de szavuk nincs – ezt érzik a volt NDK-sok a falomlás 30. évfordulóján

Mindenük megvan, de szavuk nincs – ezt érzik a volt NDK-sok a falomlás 30. évfordulóján

A Felcsút és a Debrecen is nyerni tudott az NB I-ben

A Felcsút és a Debrecen is nyerni tudott az NB I-ben

Agyonlőttek egy erdészt Romániában, miközben illegális fakitermelést próbált megakadályozni

Agyonlőttek egy erdészt Romániában, miközben illegális fakitermelést próbált megakadályozni

Magyarország EU-s kizárásával fenyegetnek a német kormánypártok

Magyarország EU-s kizárásával fenyegetnek a német kormánypártok