Fecske. Sokan leginkább csak így ismerik a Mercedesnek azt a W111-es sorozatát, amely 1959-ben került gyártásba és egészen 1968-ig készült a kor egyik legelegánsabb limuzinjaként. Nem mellesleg pedig ez volt az első sorozatgyártású autó, amely Barényi Béla biztonsági alapelvei alapján készült.
1961-ben aztán a kupé és kabrió változatot is bemutatták és ezek a kivitelek 1971-ig maradtak gyártásban. A ciklus legvégén, 1971-ben gördült le a gyártósorról a mellékelt fotókon látható kabrió példány, mely nemrégiben eladó sorba került.
A kék metálfényezésű, fehér bőrbelsős Mercedes 280 SE 3,5 Cabrio 8 hengeres 3,5 literes benzinmotorja egy négyfokozatú automataváltón keresztül juttatja el 200 lóerős teljesítményét a hátsó kerekekre. Az elöl-hátul tárcsafékes kabrió 9,4 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra, a végsebessége pedig 205 km/h.
A szervókormányos és négy elektromos ablakemelős Fecske eddig 66 400 kilométert hagyott maga mögött, az árcéduláján pedig 454 890 eurós, vagyis mintegy 155 millió forintos összeg olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.